10. 4. 2005 | Mladina 14
Hrvati so nas prehiteli
Hitra cesta na obali šele leta 2009
Smer Slovenija
© Arhiv Mladine
Avtocestni križ po Sloveniji se gradi že nekaj časa in še nekaj let bodo gradbišča po večini slovenskih cest. Sosednja Hrvaška se je odločila za drugačno strategijo, in sicer za hitrejšo gradnjo svojih cest, zlasti tistih, ki povezujejo Evropo z Jadranskim morjem. Z neverjetno hitrostjo gradijo povezavo Zagreb-Split, nič manj pospešeno pa ne gradijo hitre ceste po hrvaški Istri. Kot se vidi na fotografiji, pa se ta hitra cesta neslavno konča pred slovensko mejo. Dars smo povprašali, kdaj bo Slovenija zgradila hitro cesto po slovenskem delu Istre: "V Nacionalnem programu izgradnje avtocest v Republiki Sloveniji (NPIA), katerega je na predlog vlade sprejel državni zbor februarja 2004, je izgradnja obalne ceste predvidena po posameznih odsekih: Koper-Izola, dolžine 5,1 km, v letu 2009, Izola-Jagodje, dolžine 3,3 km, je bila že zgrajena kot razširitev prejšnje dvopasovnice v štiripasovnico v letu 1999 v dolžini 2,3 km, gradnja preostalega 1 km pa je predvidena sočasno s prejšnjim odsekom Koper-Izola v letu 2009, Jagodje-Lucija, dolžine 3,9 km, pa v letu 2011."
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
10. 4. 2005 | Mladina 14
Smer Slovenija
© Arhiv Mladine
Avtocestni križ po Sloveniji se gradi že nekaj časa in še nekaj let bodo gradbišča po večini slovenskih cest. Sosednja Hrvaška se je odločila za drugačno strategijo, in sicer za hitrejšo gradnjo svojih cest, zlasti tistih, ki povezujejo Evropo z Jadranskim morjem. Z neverjetno hitrostjo gradijo povezavo Zagreb-Split, nič manj pospešeno pa ne gradijo hitre ceste po hrvaški Istri. Kot se vidi na fotografiji, pa se ta hitra cesta neslavno konča pred slovensko mejo. Dars smo povprašali, kdaj bo Slovenija zgradila hitro cesto po slovenskem delu Istre: "V Nacionalnem programu izgradnje avtocest v Republiki Sloveniji (NPIA), katerega je na predlog vlade sprejel državni zbor februarja 2004, je izgradnja obalne ceste predvidena po posameznih odsekih: Koper-Izola, dolžine 5,1 km, v letu 2009, Izola-Jagodje, dolžine 3,3 km, je bila že zgrajena kot razširitev prejšnje dvopasovnice v štiripasovnico v letu 1999 v dolžini 2,3 km, gradnja preostalega 1 km pa je predvidena sočasno s prejšnjim odsekom Koper-Izola v letu 2009, Jagodje-Lucija, dolžine 3,9 km, pa v letu 2011."
Lahko pa povemo, da je vlada že lani v letnem planu, ki mu je letos dal soglasje državni zbor, predvidela začetek gradnje odseka Koper-Izola, čeprav je nacionalni program predvideval začetek gradnje tega odseka v letu 2006.
Marjan Koler iz službe za poslovno komuniciranje pri Darsu nam je v zvezi s cestami na Obali in proti njej še povedal: "Poleg navedenih odsekov je v t. i. 'dodatnem programu' NPIA predvidena tudi navezava slovenskega avtocestnega omrežja (med Postojno in Divačo) na Jelšane ter povezava med Koprom in Dragonjo. T. i. dodatni program pa v NPIA ni opredeljen ne časovno, ne po dolžini in ne po ocenjeni investicijski vrednosti, načeloma pa po letu 2013." Na varno, udobno in enostavno ter hitro pot na morje bomo še nekaj časa čakali.