Gregor Cerar

 |  Mladina 22

Domžale proti Darsu

Darsove nelegalne cestninske postaje

(Ne)legalna Darsova gradnja

(Ne)legalna Darsova gradnja
© Igor Škafar

Bolj ko se bliža konec gradnje slovenskega avtocestnega križa, bolj se razplamtevajo lokalne bitke med Darsom in lokalnimi skupnostmi. Minuli teden je zaradi nestrinjanja s predvideno avtocestno traso mimo Trebnjega odstopila tamkajšnja županja. Še bolj kot gradnja novih avtocestnih delov pa lokalno prebivalstvo razburja gradnja novih cestninskih postaj. Odprt sistem avtocestnega cestninjenja, zlobirali naj bi ga že zdavnaj razpadli Zeleni, omogoča Darsu, da pač postavlja cestninske postaje, kjer se mu pač zdi primerno. Po nekakšnem principu poštenosti, da bi za uporabo avtocest plačevali vsi enako. Dars naj bi zgradil sedem novih avtocestnih postaj. Najbolj so ogorčeni v Ivančni Gorici, kjer je edina resna dovozna pot do prestolnice avtocesta. Podobna čustva do Darsa gojijo tudi v Domžalah. Po sporazumu med Darsom in domžalsko občino za gradnjo avtocestnega odseka Šentjakob-Blagovica naj ne bi gradili cestninskih postaj na območju Domžal. Toda Dars je pretental domžalske občinarje in začel gradnjo cestninske postaje na izvozu Krtina, nekaj kilometrov iz Domžal, kjer se na avtocesto vključujejo večinoma vozniki iz krajev severno od Domžal in kamniškega konca. Slednji se bodo po odprtju nove cestninske postaje preusmerili na domžalski avtocestni priključek, saj se bodo s tem izognili plačilu cestnine. V Domžalah so ogorčeni zaradi te odločitve, saj se bo zaradi tega tam povečal promet in bodo ponovno nastajali prometni zamaški, kakršni so bili pred gradnjo avtoceste tako rekoč vsakdanjik. Druga sporna zadeva je legalnost cestninske postaje v Krtini. Cestninske postaje naj bi sodile v kategorijo pomožnih objektov, za katero ni potrebno gradbeno dovoljenje kot denimo za pasje ute ali drvarnice, saj sodi med pomožne infrastrukturne objekte. Pravilnik za tovrstne objekte pa je med pogoji določal, da morajo biti izpolnjeni tudi lokacijski pogoji. V lokacijskem načrtu avtoceste cestninska postaja ni bila predvidena, zato je gradnjo cestninske postaje Krtina domžalski gradbeni inšpektor razglasil za nelegalno ter zahteval takojšnjo odstranitev. Enako je bilo odločeno tudi po pritožbi Darsa. Toda Dars kljub zahtevi inšpektorja ni odstranil svoje črne gradnje. Ker ni šlo drugače, je vlada pač sprejela dopolnitve pravilnika, v katerem je določeno, da so gradnje infrastrukturnih pomožnih objektov dela v javno korist, kot je denimo namestitev prometne signalizacije. Za slednje pa ni potrebno ne gradbeno ne lokacijsko dovoljenje. Domžalski inšpektor je na urgenco Ministrstva za okolje in prostor preklical svojo odločitev. Dars pa je veselo razglasil, da je njegova cestninska postaja zdaj legalna. Občina Domžale se je na odločitev že pritožila.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,2 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 15,8 EUR dalje: