Akademija, ki je ni - pri nas

Učinkovito zavajanje kupcev

Televizijske reklame ne poznajo omejitev, ko morajo iznajti domiseln način, s katerim lahko pohvalijo izdelek, ki ga propagirajo. Produkte prek televizijskih zaslonov z vso vnemo priporočajo tudi različni pravi in zgolj domnevni strokovnjaki, ki so se na podlagi vseh svojih dolgoletnih izkušenj odločili ravno za določeni izdelek in ne bi sami nikoli kupili kateregakoli drugega. V zadnjem času nam glavne televizijske postaje nenehno vrtijo reklamo za zobno pasto Vademecum, kjer nas na koncu prepričujejo s potrdilom učinkovitosti Medicinske akademije. Zobna pasta naj bi tako nastala v sodelovanju med znanostjo in naturo. Ker pa za zdaj pri nas delujejo bolj umetniške akademije, ki se ukvarjajo z glasbo, slikanjem, igro, režijo, medicino pa poučujejo na medicinski fakulteti, nas je zanimalo, katera strokovna ustanova slovenskim potrošnikom svetuje, naj v trgovini, na polici s kozmetičnimi izdelki, posežejo ravno po zobni pasti, ki je potrjeno učinkovita. Zastopniki za naše trgovinsko področje so nam pojasnili, da akademija, omenjena v oglasu, stoji v poljskem Lublinu, kjer so strokovnjaki na temo učinkovitosti zobne paste opravili obširno raziskavo: "V Henklu Slovenija smo prepričani, da potrditev naših obljub s strani strokovne institucije (ki v Sloveniji ne obstaja) nikakor ne pomeni zavajanja potrošnika, temveč le garancijo kakovosti izdelka. Dejstvo, da lahko s svojimi blagovnimi znamkami naredimo življenje svojim zvestim uporabnikom lažje, boljše in lepše, je privilegij." Malce drugačnega mnenja pa so v Zvezi potrošnikov Slovenije, kjer menijo, da je uporaba poklicev, kot sta zdravnik ali učitelj, v oglasih še posebej sporna. "V Sloveniji velja prepoved oglaševanj in prezentacije živil s pomočjo zdravstvenih trditev (krepi vašo odpornost, vrača zdravje, proti osteoporozi ...) in zagotovo bi bilo treba razmisliti tudi o omejevanju promocije izdelkov in storitev s pomočjo (zobo)zdravnikov in 'zdravnikov' tipa Hana Suralova ..."