15. 6. 2005 | Mladina 24
Štrajk, ki se je izplačal
Avtoprevozniki preigrali vlado
Izsiljevanje?
© Drago Humar
Slovenska vlada sprejema spremembe zakonov kar po hitrem postopku, takoj ko nekdo malo zagrozi s kakšno zaporo ceste ali mejnih prehodov. Gre seveda za avtoprevozniški lobi, ki si je s protestom, nedavno vožnjo s tovornjaki po Ljubljani, izboril občutno manjše globe za prekrške v zvezi z opravljanjem prevozov v cestnem prometu. Avtoprevozniki naj bi bili v nekonkurenčnem položaju v primerjavi z avtoprevozniki iz tujine zaradi visokih kazni za t. i. papirnate prekrške, visokih komunalnih taks in rastočih cen goriva, zato so zahtevali spremembo zakona o varnosti cestnega prometa in znižanje glob ter uskladitev višine glob s kaznimi, primerljivimi s tujino.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
15. 6. 2005 | Mladina 24
Izsiljevanje?
© Drago Humar
Slovenska vlada sprejema spremembe zakonov kar po hitrem postopku, takoj ko nekdo malo zagrozi s kakšno zaporo ceste ali mejnih prehodov. Gre seveda za avtoprevozniški lobi, ki si je s protestom, nedavno vožnjo s tovornjaki po Ljubljani, izboril občutno manjše globe za prekrške v zvezi z opravljanjem prevozov v cestnem prometu. Avtoprevozniki naj bi bili v nekonkurenčnem položaju v primerjavi z avtoprevozniki iz tujine zaradi visokih kazni za t. i. papirnate prekrške, visokih komunalnih taks in rastočih cen goriva, zato so zahtevali spremembo zakona o varnosti cestnega prometa in znižanje glob ter uskladitev višine glob s kaznimi, primerljivimi s tujino.
Vlada je tako po skrajšanem postopku sprejela spremembe ZVCP, s katerimi je v celoti ugodila vsem zahtevam prevoznikov. V obrazložitvi sprememb je vlada na podlagi ugotovitev posebne delovne skupine ugotovila, da milijonske kazni posegajo v eksistenco prevozniških podjetij, kar bistveno vpliva na poslovanje, ter da so posamezne odgovornosti za kršitve med seboj izključujoče se in tudi drugače neprimerljive s tujino. Sankcije za voznike so tako znižali za 20 %, za pravne osebe v povprečju za 90 % in za odgovorne osebe do 50 %. Vlada je v predlogu o spremembah ZVCP navedla tudi prikaz ureditve sankcij za istovrstne prekrške v Nemčiji, Veliki Britaniji, Franciji in Belgiji. Tako je npr. kazen za nepravilnosti z delovanjem tahografa, ki prikazuje čas, hitrost vožnje tovornjaka, ure vožnje in počitka voznika, v vsaki državi drugače sankcionirana.
Kazen za napako v delovanju tahografa je v Nemčiji 18.000 SIT, v Veliki Britaniji do 1,750.000 SIT, v Franciji 32.400 SIT, v Avstriji od 8400 do 240.000 SIT v Belgiji pa 60.000 SIT. V Sloveniji je za tovrstne prekrške voznik po novem kaznovan s 40.000 SIT, pravna oseba in podjetnik pa z 200.000 SIT. Če voznik kazen plača v roku 8 dni, je kazen polovico manjša.
Interesno združenje GIZ Intertransport, ki je bilo poleg združenja GIZ Transport eden izmed pobudnikov znižanja glob za prevoznike, je že 26. novembra 2004 v svojih pisnih obvestilih obvestilo vse člane na hude kazni za kršitelje o največjem dovoljenem času vožnje oz. nespoštovanje predpisov AETR (mednarodnih predpisov o času vožnje). Tako je v Španiji predpisana denarna kazen v višini 3300 evrov za prekršek, če manjka le en tahografski listič tekočega tedna, če pa voznik na listič ne zapiše svojega ali sovoznikovega imena, pa celo 4600 evrov oziroma 1,100.000 SIT. Intertransport je tako 9. marca 2005 obvestil svoje člane tudi o visokih globah zaradi tahografa in trajanja časa vožnje v Italiji. V Italiji so kazni zaradi nepravilnosti pri delovanju tahografa od 700 do 2800 evrov, skratka nekajkrat višje kot po novem v Sloveniji.
Vlade ne zanima, ali bo zaradi znižanih kazni zaradi preobremenjenosti in utrujenosti voznikov več prometnih nesreč in več mrtvih na cestah, saj si je s spremembo ZVCP pridobila na svojo stran močan prevozniški lobi.