Ruplova popotovanja

Stroški odprave OVSE v najbolj vzhodno Evropo in srednjo Azijo so znašali tudi 85.000 evrov

© Denis Sarkić

Slovenska vlada je prodala svoje nepriljubljeno vladno letalo learjet 35 A ameriški družbi East Coast Jet Center. Slednja naj bi ponudila nekaj več kot 1,3 milijona ameriških dolarjev oz. dobrih 260 milijonov tolarjev, končna cena pa še ni znana, čeprav so Američani že nakazali kupnino. Slednja pa je manjša, kot je bila izklicna cena - ta je bila 370 milijonov tolarjev. Kaj bodo Američani naredili s tako rizičnim in zastarelim letalom, kakršni so bili glavni razlogi za prodajo po odločitvi slovenske vlade? Na spletni strani omenjenega ameriškega podjetja lahko izvemo, da se ukvarjajo z nakupom, prodajo in lizingom letal. Po navajanjih vlade je avion dober le še za kakšne teroristične kamikaze. Razlog prodaje se skriva drugje, v luksuzu. Vlada namreč za svoje potrebe, še posebej za potrebe zunanjega ministra Dimitrija Rupla, predsedujočega OVSE, tako najema letala, ki so bolj prestižna, kot je bil zdaj že nekdanji learjet.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

© Denis Sarkić

Slovenska vlada je prodala svoje nepriljubljeno vladno letalo learjet 35 A ameriški družbi East Coast Jet Center. Slednja naj bi ponudila nekaj več kot 1,3 milijona ameriških dolarjev oz. dobrih 260 milijonov tolarjev, končna cena pa še ni znana, čeprav so Američani že nakazali kupnino. Slednja pa je manjša, kot je bila izklicna cena - ta je bila 370 milijonov tolarjev. Kaj bodo Američani naredili s tako rizičnim in zastarelim letalom, kakršni so bili glavni razlogi za prodajo po odločitvi slovenske vlade? Na spletni strani omenjenega ameriškega podjetja lahko izvemo, da se ukvarjajo z nakupom, prodajo in lizingom letal. Po navajanjih vlade je avion dober le še za kakšne teroristične kamikaze. Razlog prodaje se skriva drugje, v luksuzu. Vlada namreč za svoje potrebe, še posebej za potrebe zunanjega ministra Dimitrija Rupla, predsedujočega OVSE, tako najema letala, ki so bolj prestižna, kot je bil zdaj že nekdanji learjet.

Na zunanjem ministrstvu so nam pojasnili, da je za predsedovanje OVSE z rebalansom proračuna Republike Slovenije za leto 2005 namenjenih 1.494,779.000 SIT. Iz proračuna OVSE pa je za potovanja in druge spremljajoče stroške namenjenih 300.000 EUR. Na teh popotovanjih ministra večkrat spremljajo tudi slovenski gospodarstveniki. Le dvakrat pa je dr. Dimitrija Rupla po podatkih ministrstva za zunanje zadeve (udeležba na Varnostnem forumu Evroatlantskega partnerskega sveta v Areju in na Crans Montana Forumu v Monaku) spremljala soproga Marjetica. In to v obeh primerih na povabilo organizatorjev.

Glede na seznam potovanj ter najeta letala so bila najdražja tista v Alma Ati, Taškentu (41.000 evrov), v Erevanu, Biškeku, Tbilisiju in Bakuju (85.000 evrov) ter Biškeku, Dušanbeju, Aškabadu, Vilni (74.350). V vseh primerih pa je bilo letalo najeto pri slovenskem nacionalnem letalskem prevozniku Adrii Airwaysu. Slednji pa je tudi največkrat oddal letala za Ruplove državniške in OVSE-obiske. Najem Adriinih letal je bil cenjen med 9000 in 18.000 evrov. Za Ruplove potrebe je zunanje ministrstvo najemalo letala tudi pri GIO, Air Sierri, Partn Airu in Air Styrii. Ti poleti so bili cenejši, saj so po večini znašali manj kot 10.000 evrov. Najcenejša so bila potovanja z redno linijo, po večini transatlantska ter v evropska mesta, dosegljiva iz Slovenije, in v Korejo.