14. 10. 2005 | Mladina 41
Obletnica pendolina in desiroja
Zakaj potniški vlaki ne morejo biti uporabljani v medmestmem prometu, a so za to vseeno dovolj dobri
Desiro
© Arhiv Mladine
Septembra so na Slovenskih železnicah praznovali peti rojstni dan nagibnih vlakov pendolino in potniških vlakov siemens desiro, s katerimi so ob začetku tisočletja posodobili svoj vozni park. Za tri pendoline so SŽ odštele po 7,2 milijona evrov, hkrati pa so morali posodobiti železniško progo med Mariborom in Ljubljano, da so lahko izkoristili hitrostne prednosti novega vlaka. Ta zmore razdaljo med največjima mestoma v 1 uri 48 minut, kar je dobre pol ure hitreje, kot je to zmogel do tedaj najhitrejši zeleni vlak. Vlaki desiro so pomenili še večjo revolucijo, saj so zamenjali stare "gomulke", poljske rdeče-bele kompozicije iz zgodnjega socializma, ki so bile prvotno namenjene uporabi v podzemni železnici, a so v Sloveniji dokazale svojo uporabnost tudi nad zemljo. Tričlenske kompozicije siemens desiro s 188 sedeži (22 več kot pendolino) so stale po 3,2 milijona evrov; njihova dodatna prednost je, da so jih montirali v mariborskem podjetju TVT Nova (nekdanji TVT Boris Kidrič), pendoline pa so izdelali v italijanski tovarni Fiat Ferroviaria.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?