Igor Harb

 |  Mladina 41

Obletnica pendolina in desiroja

Zakaj potniški vlaki ne morejo biti uporabljani v medmestmem prometu, a so za to vseeno dovolj dobri

Desiro

Desiro
© Arhiv Mladine

Septembra so na Slovenskih železnicah praznovali peti rojstni dan nagibnih vlakov pendolino in potniških vlakov siemens desiro, s katerimi so ob začetku tisočletja posodobili svoj vozni park. Za tri pendoline so SŽ odštele po 7,2 milijona evrov, hkrati pa so morali posodobiti železniško progo med Mariborom in Ljubljano, da so lahko izkoristili hitrostne prednosti novega vlaka. Ta zmore razdaljo med največjima mestoma v 1 uri 48 minut, kar je dobre pol ure hitreje, kot je to zmogel do tedaj najhitrejši zeleni vlak. Vlaki desiro so pomenili še večjo revolucijo, saj so zamenjali stare "gomulke", poljske rdeče-bele kompozicije iz zgodnjega socializma, ki so bile prvotno namenjene uporabi v podzemni železnici, a so v Sloveniji dokazale svojo uporabnost tudi nad zemljo. Tričlenske kompozicije siemens desiro s 188 sedeži (22 več kot pendolino) so stale po 3,2 milijona evrov; njihova dodatna prednost je, da so jih montirali v mariborskem podjetju TVT Nova (nekdanji TVT Boris Kidrič), pendoline pa so izdelali v italijanski tovarni Fiat Ferroviaria.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,2 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 15,8 EUR dalje: