16. 11. 2005 | Mladina 46
RKC bo sama izbirala sogovornike
Predstavniki RKC razumejo dialog po svoje
Ivan Štuhec
© Borut Krajnc
Prejšnjo sredo so na TV Slovenija pripravili okroglo mizo o verski svobodi in sprejemanju zakonodaje o verskih skupnostih. Na soočenju je Rimskokatoliško cerkev (RKC) zastopal tiskovni predstavnik Slovenske škofovske konference Andrej Saje. Znanstveno stroko pa je zastopal sociolog religije Marko Kerševan s Filozofske fakultete. Vprašanje pa je, koliko soočenjem med vidnimi predstavniki RKC in sociologi religije bomo sploh še priča. Sociologi religije, ki s svojimi empiričnimi ugotovitvami pogosto najedajo teološke predstave in jemljejo legitimnost dejanjem RKC, namreč že dalj časa opažajo, da naj bi najvišji predstavniki RKC zavračali dialog z njimi.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
16. 11. 2005 | Mladina 46
Ivan Štuhec
© Borut Krajnc
Prejšnjo sredo so na TV Slovenija pripravili okroglo mizo o verski svobodi in sprejemanju zakonodaje o verskih skupnostih. Na soočenju je Rimskokatoliško cerkev (RKC) zastopal tiskovni predstavnik Slovenske škofovske konference Andrej Saje. Znanstveno stroko pa je zastopal sociolog religije Marko Kerševan s Filozofske fakultete. Vprašanje pa je, koliko soočenjem med vidnimi predstavniki RKC in sociologi religije bomo sploh še priča. Sociologi religije, ki s svojimi empiričnimi ugotovitvami pogosto najedajo teološke predstave in jemljejo legitimnost dejanjem RKC, namreč že dalj časa opažajo, da naj bi najvišji predstavniki RKC zavračali dialog z njimi.
Recimo Marjana Smrketa s FDV smo lahko v zadnjih letih na TV-zaslonih videli le izjemoma, saj naj bi soočenje z njim zavračali vsi vidni predstavniki RKC. V zadnjem času to vse bolj velja tudi za Sreča Dragoša z Visoke šole za socialno delo. Kot kaže, pa se je zdaj v nemilosti znašel tudi Aleš Črnič s FDV. Kot nam je povedal ogorčeni Črnič, mu je namreč moralni teolog Ivan Štuhec po nedeljskem soočenju na POP TV "tudi osebno zabrusil, da se ne bodo več pogovarjali tudi z mano".
Zanimiva izjava, sploh ko pride iz ust predstavnika inštitucije, ki nas vztrajno prepričuje, da je žrtev nestrpnosti, in ki druge obtožuje, da so nestrpni. Črnič je prepričan, da pri tem ne gre le za omejevanje dialoga in svobode govora, temveč za diskreditacijo celotne sociološke stroke. "Še več, v novi slovenski politični realnosti, v kateri vse bolj dominirajo mehanizmi diskreditiranja vseh, ki se ne strinjajo z vladajočimi elitami (znotraj katerih ima RKC zelo pomembno mesto), je težko spregledati podobnost z dobro orkestriranim napadom na komunikologijo kot stroko in na posamezne komunikologe med kampanjo za spremembo zakona o RTV. A če so komunikologe 'le' diskreditirali, hočejo sociologe očitno tudi utišati. Tovrstna prizadevanja pa v današnjem času niso le težko razumljiva in neetična, temveč tudi že neposredno ogrožajo same temelje sodobne demokratične ureditve."
Kaj odgovarjajo na Tiskovnem uradu Slovenske škofovske konference? Zakaj zavračajo soočenje s sociologi religije? Ali se jim zdi to strpno in etično? In zakaj je Štuhec Črniču sploh odrekel dialog?
Odgovorili so nam, da "ni Tiskovni urad Slovenske škofovske konference v zvezi z nastopi predstavnikov katoliške Cerkve v javnosti izdal nikakršnih navodil. Izzvani in povabljeni predstavniki katoliške Cerkve o tem, ali bodo v določenem mediju nastopili oziroma sodelovali v krogu sogovornikov, odločajo samostojno po lastni presoji". Kljub temu Črničev primer dobro nakazuje, kako si RKC sama izbira sogovornike. Naslednji korak bo bržkone izbira primernih novinarjev in novinarskih vprašanj. Iz novinarskih krogov je že slišati, da so najvišji predstavniki RKC napovedali, da se bodo v kratkem usedli in se pogovorili, s katerimi mediji bodo sploh še komunicirali. Informacijski mrk naj bi uvedli za tiste medije, ki po njihovem mnenju "manipulirajo" z RKC.