4. 12. 2005 | Mladina 48
Najcenejše v Celju, najdražje v Novem mestu
Koliko nas je stala odprava utripajoče zelene luči?
Konec utripanja
© Matej Leskovšek
Do 15. novembra naj bi imeli po vsej Sloveniji enoten režim prometne signalizacije. Tako ne bo več zelene utripajoče luči, ki smo je bili vajeni doslej. Tako določa tudi zakon. Ker pa z vsako spremembo prometnih pravil nekateri tudi zaslužijo, smo pogledali, komu se je ob tej spremembi nateklo največ denarja. Vsi se še kako spomnimo nepotrebnih nalepk na avtomobilskih šipah in ogromnih zaslužkov podjetja Mirage. Pri preprogramiranju semaforjev na državnih cestah so sodelovali: Javna razsvetljava, d. d., na področju Nove Gorice, Kopra in Ljubljane; Vigred, d. o. o., na območju Kranja; Elektrosignal, d. o. o., na območju Celja; Roberts Elektronik, d. o. o., na območju Novega mesta; Nigrad, d. d., na območju Ptuja in Elsa, d. o. o., na območju Murske Sobote. Direkcija RS za ceste skrbi za 260 semafornih naprav na državnih cestah, od tega jih je na območju Maribora, kjer semaforjev ni bilo treba preprogramirati, 31. Stroški preprogramiranja ene semaforne naprave pa znašajo okoli 150.000,00 SIT.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
4. 12. 2005 | Mladina 48
Konec utripanja
© Matej Leskovšek
Do 15. novembra naj bi imeli po vsej Sloveniji enoten režim prometne signalizacije. Tako ne bo več zelene utripajoče luči, ki smo je bili vajeni doslej. Tako določa tudi zakon. Ker pa z vsako spremembo prometnih pravil nekateri tudi zaslužijo, smo pogledali, komu se je ob tej spremembi nateklo največ denarja. Vsi se še kako spomnimo nepotrebnih nalepk na avtomobilskih šipah in ogromnih zaslužkov podjetja Mirage. Pri preprogramiranju semaforjev na državnih cestah so sodelovali: Javna razsvetljava, d. d., na področju Nove Gorice, Kopra in Ljubljane; Vigred, d. o. o., na območju Kranja; Elektrosignal, d. o. o., na območju Celja; Roberts Elektronik, d. o. o., na območju Novega mesta; Nigrad, d. d., na območju Ptuja in Elsa, d. o. o., na območju Murske Sobote. Direkcija RS za ceste skrbi za 260 semafornih naprav na državnih cestah, od tega jih je na območju Maribora, kjer semaforjev ni bilo treba preprogramirati, 31. Stroški preprogramiranja ene semaforne naprave pa znašajo okoli 150.000,00 SIT.
Preprogramiranje pa bilo treba opraviti tudi na občinskih cestah. V Kopru je bilo treba preprogramirati štiri semaforje, za kar je Mestna občina Koper plačala podjetju Asist, d. o. o., 650.000 tolarjev. V Novi Gorici je ta dela opravila Komunala, d. d., Nova Gorica. Od 13 semaforiziranih križišč v Novi Gorici jih je le pet na občinskih cestah, za kar so Novogoričani plačali 1,141.200 tolarjev. V Kranju je potekalo preprogramiranje v sklopu urejanja javne razsvetljave, ki ga izvaja Vigred. V tem primeru so morali poskrbeti za 12 semaforjev. Celjske semaforje je v novi red spravil Elektrosignal Celje, ki je preprogramiral 28 semaforiziranih križišč. Cena za eno križišče je bila v Celju 120.000 tolarjev. V Murski Soboti je občina morala spremeniti le en semafor, ker je ostalih devet na državnih cestah.
Največ dela je bilo v Ljubljani, kjer je Javna razsvetljava spremenila 195 semaforjev, za kar so zaslužili 29,5 milijona tolarjev. Najdražje preprogramiranje je bilo v Novem mestu, kjer je dela opravil Robert`s Elektronik Straža in za eno križišče zaračunal približno 260.000 tolarjev. Mestna občina Novo mesto pa je morala poskrbeti za 10 semaforiziranih križišč.