Kazenskim točkam odklenkalo

Svetovanje ob prometnih prekrških

Pred časom se je na enem izmed komercialnih radiev na kratko pojavil oglas, ki je ponujal pomoč pri kršitvah prekoračitve hitrosti. Gre za podjetje Uroša Prudiča, bolj znanega pod imenom Mobila, s. p., in morda se srečate z njim, če ste marljivi kršitelj cestnoprometnih predpisov.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Pred časom se je na enem izmed komercialnih radiev na kratko pojavil oglas, ki je ponujal pomoč pri kršitvah prekoračitve hitrosti. Gre za podjetje Uroša Prudiča, bolj znanega pod imenom Mobila, s. p., in morda se srečate z njim, če ste marljivi kršitelj cestnoprometnih predpisov.

Sicer Mobila prodaja predvsem znanje. V prvi vrsti gre za svetovanje pri prekrških v prometu vseh možnih oblik. Jasno, največ dela imajo z vozniki, ki so pihnili v alkotest, ter z radarji, nekaj pa je tudi svetovanja pri prometnih nesrečah. Poleg tega vzporedno vodijo še projekt SMS-usposabljanja poklicnih voznikov in MMS-šolo parkiranja in radarja.

Prudič in njegovi sodelavci seveda ne morejo zastopati strank v postopkih, zato pa toliko bolje pregledajo dokumentacijo ter stranko opremijo z argumentacijo in dokaznim gradivom v postopkih pred okrajnim sodnikom. In ne boste verjeli, v tem so res dobri. Po pavšalni oceni naj bi od vodenih zadev letno imeli kar 75 % zadev ugodno rešenih, kar pomeni, da je prišlo do zmanjšanja kazni ali pa celo dejansko ustavitev postopka zoper obdolženca z molkom organa. Molk organa v tem primeru pomeni, da je uspešno argumentirana zadeva s strani kršitelja pristala v predalu in zastarala, saj sodišča nerada izdajajo odločbe o ustavitvi postopka.

V začetku leta pa so tudi prek odvetnika že vložili ustavno pritožbo, v kateri izpodbijajo veljavnost ročnih alkotestov kot zakonskih meril. Na podlagi rezultatov, dobljenih z ročnimi alkotesti, namreč državni organi sprožajo sodne in druge postopke. Zakonsko merilo pa mora imeti listino o ustreznosti tipa meril, po domače a-test, ki pa ga ročni alkotesti sploh ne morejo imeti. Zakon o meroslovju piše, da tisti, ki uporablja neatestirano napravo, stori prekršek, na podlagi rezultata, pridobljenega s prekrškom, pa jasno ni dovoljeno dokazovati drugih prekrškov. Po Prudičevem mnenju ne gre za zagovarjanje vožnje pod vplivom alkohola, le za pravico državljanov do zakonitih postopkov in do pravične kazni. Prudič pri svojem delu še opaža, da "pri izvajanju nadzora prometa, kar v veliki večini počne policija, prihaja pogosto do res hudih oblik ali neznanja ali celo namernega zavajanja voznikov". Med neverjetnimi podatki, ki jih je Prudič zbral v zadnjih sedmih letih, so recimo tudi dokaj različni kriteriji okrajnih sodnikov pri odločanju o kršitvah vožnje pod vplivom alkohola: "Če napihate, imate v Logatcu okoli 20 % možnosti, da izgubite vozniško dovoljenje, na Vrhniki recimo je ta verjetnost že nekoliko večja, v Domžalah je velika verjetnost, da vam vozniško vzamejo, v Ljubljani pa imate le nekaj odstotkov možnosti, da boste v tem primeru zadržali vozniško dovoljenje."