17. 2. 2006 | Mladina 7
Letalsko-politični spomeniki
Jelinčičeva ideja o muzeju letalstva na slovenskem ni nova
Zaenkrat še največja
© Denis Sarkić
Šef letalske zveze Slovenije in SNS Zmago Jelinčič bolj ali manj uspešno lobira, da bi v Mariboru dobili zahodnoevropski letalski muzej. Po Jelinčičevem scenariju naj bi postavili 300 metrov visoko piramido, torej le približno 153 metrov višjo, kot je Keopsova v Gizi. Ideja o letalskem muzeju v Sloveniji pa sicer sploh ni nova. Poznavalci dogajanj v letalstvu so nas opozorili, da je ideja o letalskem muzeju zaživela že v času rajnke SFRJ in da so mu odmerili prostor na brniškem letališču. Tam so nam potrdili, da je prostor za letalski muzej res obstajal, toda do realizacije nikoli ni prišlo. Letališče Ljubljana pa je lani sprejelo nov prostorski načrt, ki je spremenil namembnost zemljišča, namenjenega letalskemu muzeju. Brniško letališče se bo namreč širilo, saj naj bi tam zgradili nov logistični center, potniški terminal in celo hotel.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
17. 2. 2006 | Mladina 7
Zaenkrat še največja
© Denis Sarkić
Šef letalske zveze Slovenije in SNS Zmago Jelinčič bolj ali manj uspešno lobira, da bi v Mariboru dobili zahodnoevropski letalski muzej. Po Jelinčičevem scenariju naj bi postavili 300 metrov visoko piramido, torej le približno 153 metrov višjo, kot je Keopsova v Gizi. Ideja o letalskem muzeju v Sloveniji pa sicer sploh ni nova. Poznavalci dogajanj v letalstvu so nas opozorili, da je ideja o letalskem muzeju zaživela že v času rajnke SFRJ in da so mu odmerili prostor na brniškem letališču. Tam so nam potrdili, da je prostor za letalski muzej res obstajal, toda do realizacije nikoli ni prišlo. Letališče Ljubljana pa je lani sprejelo nov prostorski načrt, ki je spremenil namembnost zemljišča, namenjenega letalskemu muzeju. Brniško letališče se bo namreč širilo, saj naj bi tam zgradili nov logistični center, potniški terminal in celo hotel.
Za muzej na Brniku pa se je v preteklosti zavzemala tudi Letalska zveza Slovenije. "Elaborat Letalske zveze Slovenije o možni ustanovitvi in delovanju Letalskega nacionalnega muzeja Slovenije iz leta 1998 je predvideval lokacijo muzeja na območju letališča Brnik (vzhodno od načrtovanega hotela), vendar brez urbanistične dokumentacije in brez finančnih podatkov, ki so obvezni sestavni del vsakega tovrstnega gradiva," so nam povedali na ministrstvu za kulturo. Kulturno ministrstvo pa jim je zaradi kompleksnosti ponudilo v razmislek možnost ustanovitve letalskega oddelka v okviru Tehniškega muzeja kot eno od možnosti kratkoročnih rešitev. Nobena od idej ni bila realizirana. Za Jelinčičev evropski letalski muzej je slovenska vlada je imenovala delovno skupino, ki je pripravila izčrpno poročilo. "Ne glede na sprejeto poročilo in dejstvo, da Vlada ni podprla amandmajev Slovenske nacionalne stranke k državnemu proračunu za leti 2006 in 2007, je Državni zbor te amandmaje izglasoval tako, da je prerazporedil finančna sredstva na tri nove proračunske postavke za Evropski letalski muzej (MZZ, MO in MK), in to na vsako po 10 milijonov SIT za vsako proračunsko leto. S tem so nastala nova dejstva. Ministrstvo za kulturo bo sredstva na proračunski postavki Evropski letalski muzej porabilo za priprave študije izvedljivosti tega projekta," pravijo na MK. Kakšna turistična atrakcija bi bil morebitni zahodnoevropski muzej aviacije, pa je spet drugo vprašanje. Letalskih muzejev je po Evropi kar nekaj, saj jih imajo vsa pomembnejša letališča ali vojaška letalska oporišča.