14. 4. 2006 | Mladina 15
Vlada spremenila TV-oglas za CNN
Slovenija - Y(Our) Perfect Censorship Country
Dimitrij Rupel
© Denis Sarkić
Se še spomnite, koliko besed smo slišali o tem, kako je prejšnja oblast na veliko cenzurirala in kako bo sedaj precej bolje? Skeptiki so se že takrat držali za glavo, da so novi res hudi cenzorji, pa kažejo ne samo "v svojih medijih", ampak tudi v turizmu.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
14. 4. 2006 | Mladina 15
Dimitrij Rupel
© Denis Sarkić
Se še spomnite, koliko besed smo slišali o tem, kako je prejšnja oblast na veliko cenzurirala in kako bo sedaj precej bolje? Skeptiki so se že takrat držali za glavo, da so novi res hudi cenzorji, pa kažejo ne samo "v svojih medijih", ampak tudi v turizmu.
"Imidž oglas o Sloveniji bo lahko videlo 700 milijonov ljudi," so prejšnji teden ponosno sporočili iz Slovenske turistične organizacije (STO). Ob javni predstavitvi oglasa je v sporočilu za javnost STO sporočila, da je "omenjeni oglas plod slovenskega znanja ter produkcije in predstavlja nadgradnjo ostalih promocijskih aktivnosti STO".
Oglas je stal 9,5 milijona tolarjev, izdelali pa so ga v VPK, d. o. o. Posnet je v treh različnih dolžinah (4 minute, 1 minuta in 30 sekund) ter v petih jezikih (angleščina, italijanščina, nemščina, francoščina in slovenščina). Na javni predstavitvi so bili navzoči tudi predstavniki slovenskih medijev in strokovnjaki s področja tržnega komuniciranja. Strokovnih pripomb k oglasu ni bilo, le pohvale. Ugledni strokovnjak na področju komuniciranja in gradnje blagovnih znamk, prof. dr. Miro Kline, je oglas ocenil kot "kakovosten oglas, ki upošteva sodobne trende na področju oglaševanja turističnih destinacij".
Po predstavitvi oglasa pa je predstavnike STO sprejel še zunanji minister, dr. Dimitrij Rupel, in jim posredoval stališče vlade do oglasa. Predstavniki STO so prejeli navodilo, naj iz znanega logotipa Slovenija izbrišejo rožice in namesto njih umestijo slovensko zastavo. Vlada pa je zahtevala tudi spremembo slogana "Slovenia - your perfect getaway!". Vladni razlog za spremembo slogana nam je posredovala direktorica STO mag. Barbara Gunčar: "Priporočilo vlade je, naj ta slogan zamenjamo z drugim, ki ne bi imel negativne konotacije v angleščini." Vlada torej bolje ve, kakšna grafična podoba najpomembnejšega slovenskega turističnega oglasa je najboljša in kakšni slogani so sprejemljivi. Sploh pa je vprašanje, kakšno pravno podlago imata vlada in zunanji minister Rupel za odločanje o strokovnih oglaševalskih vprašanjih, saj, kot vem, STO ni organ v sestavi vlade ali ministrstva. Na ministrstvu so si vzeli čas, izkoristili skrajni rok za odgovore in po dnevu in pol sporočili: "Za oblikovanje strategije promocije Slovenije v tujini in njeno izvedbo je pristojen Urad vlade za informiranje, zato se z vsemi vprašanji, povezanimi s promocijskim oglasom za CNN, prosim obrnite nanje." Zanimivo, Rupel je glede oglasa posredoval kljub temu, da so za to pristojni na Uradu za informiranje!