14. 4. 2006 | Mladina 15
Peticija proti cestnini
Domžalčani zdaj poskušajo še s peticijo
Domžalske kolone
Do uvedbe elektronskega cestninjenja bomo morali čakati v kolonah pred cestninskimi postajami. Trenutno pa največ prahu dviguje cestninska postaja Krtina. Domžalčani se zaradi uvedbe cestninske postaje dušijo v prometu. Cestninska postaja v Krtini, ki je postavljena brez dovoljenj občine Domžale, pa skoraj sameva. Da bi rešili problem preobremenjenih občinskih cest, so občinski svetniki na izredni seji sprejeli sklep, da občina Domžale ponudi Darsu 80 milijonov tolarjev letno v zameno za prenehanje pobiranja cestnine v Krtini. Dars občini ni odgovoril, nam pa so povedali: "Občina Domžale nam ni posredovala nobene ponudbe, in četudi bi jo, bi DARS, d. d., tako ponudbo zavrnil, saj ni pristojen za odločanje o njej. Cestninski sistem je namreč določil Državni zbor Republike Slovenije na predlog Vlade Republike Slovenije, opredeljen pa je v Resoluciji o Nacionalnem programu izgradnje avtocest v Republiki Sloveniji."
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
14. 4. 2006 | Mladina 15
Domžalske kolone
Do uvedbe elektronskega cestninjenja bomo morali čakati v kolonah pred cestninskimi postajami. Trenutno pa največ prahu dviguje cestninska postaja Krtina. Domžalčani se zaradi uvedbe cestninske postaje dušijo v prometu. Cestninska postaja v Krtini, ki je postavljena brez dovoljenj občine Domžale, pa skoraj sameva. Da bi rešili problem preobremenjenih občinskih cest, so občinski svetniki na izredni seji sprejeli sklep, da občina Domžale ponudi Darsu 80 milijonov tolarjev letno v zameno za prenehanje pobiranja cestnine v Krtini. Dars občini ni odgovoril, nam pa so povedali: "Občina Domžale nam ni posredovala nobene ponudbe, in četudi bi jo, bi DARS, d. d., tako ponudbo zavrnil, saj ni pristojen za odločanje o njej. Cestninski sistem je namreč določil Državni zbor Republike Slovenije na predlog Vlade Republike Slovenije, opredeljen pa je v Resoluciji o Nacionalnem programu izgradnje avtocest v Republiki Sloveniji."
Poudarili pa so še, da cestninska postaja Krtina prinaša neposredni in posredni učinek. Pobrana cestnina na cestninski postaji Krtina je skupaj s cestnino na cestninski postaji Kompolje, kateri se je zaradi manjšega števila obvozov težje izogniti, samo v prvih štirih mesecih delovanja znašala 295,314 milijona tolarjev oziroma v povprečju 73,839 milijona tolarjev mesečno. Pravijo, da zaradi pobiranja cestnine v Krtini poberejo več denarja v Kompoljah. Pozabili pa so povedati, da so ravno v tem času, v katerem so opazili porast prihodkov, odprli predor Trojane. Zanimivo, da so vodilni v Darsu tudi pozabili, da bi kadarkoli obljubljali občanom Domžal, da v njihovi občini ne bo cestninskih postaj. Kot so nam povedali na občini, pa še zmeraj hranijo posnetke, ko vodilni delavci Darsa 1994 obljubljajo avtocesto za ljudi, ki bo pomagala rešiti tudi lokalni promet. Seveda je bil to čas, ko se je sprejemala uredba o lokacijskem načrtu in je bilo treba ljudem pojasniti, zakaj bo avtocesta tako blizu Domžal.
Ker je Domžalčanom dovolj ignorantskega odnosa Darsa do njihovega problema, so se odločili za akcijo Stop kolonam. Za začetek zbirajo podpise za peticijo, ki izraža nestrinjanje z neenakovrednim cestninjenjem v Sloveniji. V njej je izražen protest proti prevelikim obremenitvah naših cest, posebej lokalnih, tudi s tovornim prometom, kar povzroča ogrožanje udeležencev v prometu, posebej otrok, povečuje onesnaževanje okolja in ovira gospodarski razvoj; ter protest proti arogantnemu in nepoštenemu ravnanju ministrstva za promet in pristojnih državnih ustanov pri reševanju celovite problematike cestnega prometa v RS. Vsi, ki se strinjate s pobudo občine Domžale, lahko prispevate svoj podpis na naslovu www.domzale.si/peticija.