23. 4. 2006 | Mladina 16
Spremenjeni CNN-oglas
Ozadje vladnega nasprotovanja novemu turističnemu oglasu
Prejšnji ponedeljek je tudi TV Slovenija v Dnevniku objavila vladne zahteve po spremembah v oglasu, ki so ga pripravili pri Slovenski turistični organizaciji in se bo vrtel na CNN-u. V bistvu je prispevek v Dnevniku zgolj povzel članek iz Mladine. Vprašanje je, zakaj vladnih zahtev po spremembi oglasa niso omenili že teden pred tem, v sredo, ko so poročali o javni predstavitvi oglasa. Informacija o posredovanju vlade je bila namreč objavljena v dopisu STO, ki so ga tisto sredo prejeli vsi mediji.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
23. 4. 2006 | Mladina 16
Prejšnji ponedeljek je tudi TV Slovenija v Dnevniku objavila vladne zahteve po spremembah v oglasu, ki so ga pripravili pri Slovenski turistični organizaciji in se bo vrtel na CNN-u. V bistvu je prispevek v Dnevniku zgolj povzel članek iz Mladine. Vprašanje je, zakaj vladnih zahtev po spremembi oglasa niso omenili že teden pred tem, v sredo, ko so poročali o javni predstavitvi oglasa. Informacija o posredovanju vlade je bila namreč objavljena v dopisu STO, ki so ga tisto sredo prejeli vsi mediji.
Hecno je bilo tudi to, da so v dnevniku v sredo oglas predvajali in pokomentirali, kljub temu da se bo na CNN-u vrtela popolnoma spremenjena verzija. Kot vemo, je namreč zunanji minister Dimitrij Rupel po nareku vlade dosegel umik rožic iz oglasa in umestitev slovenske zastave ter nadomestitev slogana "Slovenia - your perfect getaway" z novim. Vlada očitno zna bolje od piscev, oblikovalcev in drugih ustvarjalcev oglasa. Omenjeni slogan bo zamenjan, ker vlada meni, da ima v angleščini negativno konotacijo. Za primerjavo poglejmo najnovejšo vsesvetovno oglaševalsko akcijo Avstralije. Njihov slogan se glasi: "So where the bloody hell are you?" Avstralska vlada je oglas podprla, po svetu je bil dobro sprejet, nad njim pa se zmrdujejo le v Ameriki in Veliki Britaniji, kar jasno samo povečuje učinek oglaševalske akcije.
Najbolj sporno v CNN-zgodbi pa je dejstvo, da so naša vprašanja, namenjena Ruplu, na zunanjem ministrstvu zavrnili, češ da niso pristojni za dajanje izjav. Čez par dni pa je v TV dnevniku Rupel osebno dal izjavo o svojem posredovanju v zvezi z oglasom. To selektivno dajanje izjav bo v prihodnjih dneh preučil tudi medijski inšpektor Ivan Pal.
Nam je bilo namreč pojasnjeno, da Rupel s tem nima nič, odgovorni pa da so na Uradu vlade za informiranje. Rupel je nekaj dni zatem na TV dejal naslednje: "Gre za promocijo države, za katero tudi država prispeva določena sredstva, treba je poudariti vse tiste stvari, ki so za Slovenijo važne. Nisem pa nikomur ničesar zapovedal." Zunanji minister tako ali tako ni pristojen za spreminjanje oglasov STO, torej res ne bi smel nikomur ničesar zapovedovati, kljub temu pa je očitno, da je pri ustvarjalcih oglasa zaigral na prave note, saj bodo upoštevali njegove "nasvete" in spremenili oglas.
Razlogov, da morda ni pametno, da pomembne turistične oglase namesto oglaševalcev spreminja kar vlada, je več. Eden je finančni, za predvajanje oglasa bomo recimo CNN-u nakazali kar 187 milijonov tolarjev. Še bolj pomembno pa je to, da gre za najpomembnejšo oglaševalsko akcijo v slovenski zgodovini, saj je s podobno oglaševalsko akcijo na CNN-u recimo Hrvaška pridobila kar 25 % odstotkov več gostov.