23. 4. 2006 | Mladina 16
Voduškova manipulacija?
Počasni posnetek za poudarjen učinek
Vladimir Vodušek
© Denis Sarkić
Društvo študentov novinarstva FEJS Slovenija je od 3. do 6. aprila pripravilo Teden novinarstva 2006. V sklopu tega sicer vsakoletnega dogodka se je odvila tudi okrogla miza "Manipulacije v elektronskih medijih". Prav na tej okrogli mizi pa je bilo v zvezi z novinarsko manipulacijo izpostavljeno ime novinarja POP TV Vladimirja Voduška.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
23. 4. 2006 | Mladina 16
Vladimir Vodušek
© Denis Sarkić
Društvo študentov novinarstva FEJS Slovenija je od 3. do 6. aprila pripravilo Teden novinarstva 2006. V sklopu tega sicer vsakoletnega dogodka se je odvila tudi okrogla miza "Manipulacije v elektronskih medijih". Prav na tej okrogli mizi pa je bilo v zvezi z novinarsko manipulacijo izpostavljeno ime novinarja POP TV Vladimirja Voduška.
Med sodelujočimi v debati je bil tudi montažer POP TV-ja Uroš Kos Hojnik, ki je v zvezi z obdelavo slike v informativnem programu povedal, da se v tem segmentu slika ne obdeluje prav pogosto, edinole pri prispevkih, kjer slika ni neposredno povezana z vsebino prispevka. Kjer gre torej za uporabo arhivskih posnetkov pri pripravi prispevkov. Kot zanimiv primer obdelave slike pri podajanju informacij pa je navedel naslednje: "Včasih recimo je bil popularen posnetek, ki ga je uporabljal Vladimir Vodušek, ko so se člani stare vlade, še Ropovega kabineta, sprehajali po parlamentu; ko so šli z neke preiskovalne komisije, je bil uporabljen "slow motion" in tako pride do mafijske konotacije." Če povzamemo, je Hojnik pojasnil, da je Vodušek za podlago prispevkov uporabljal počasni posnetek članov Ropove vlade, da bi pri gledalcu ustvaril vtis, da gre za pokvarjene politike. Treba je namreč vedeti, da delo pri ustvarjanju prispevka za informativni program večinoma poteka po ustaljenem vzorcu. Glavno besedo pri dizajnu prispevka ima novinar, montažerji so v teh primerih bolj kot ne tehnična podpora, vsaj v primerih, ko je novinar izkušen poročevalski maček, recimo Vladimir Vodušek. Novinar si namreč izmed aktualnih ali arhivskih posnetkov izbere določene kadre, ki jih želi v prispevku, in tudi način obdelave slike, recimo počasni posnetek, posnetek, odvrten nazaj, ipd. Sledi montaža slike, za tem pa se nanjo nasname še besedilo, ki ga je pripravil novinar.
Gre za dokaj težke obtožbe v zvezi z manipulacijo v elektronskih medijih na račun točno določenega novinarja, poleg tega gre za nekakšen precedens, saj je prvič javno izpostavljen novinar ene izmed večjih medijskih hiš. Vodušek je o obtožbi povedal naslednje: "Ne spomnim se, za kateri posnetek gre, počasnih posnetkov sam ne uporabljam, morda se je to zgodilo le enkrat ali dvakrat na željo montažerja. Tudi tega posnetka ne uporabljam, bil pa je baje uporabljen celo prejšnji teden v Preverjenem ali v Trenjih." Vodušek je torej zanikal uporabo manipulativnega počasnega posnetka članov Ropovega kabineta, hkrati pa je potrdil, da se na POP TV ta posnetek uporablja.