17. 5. 2006 | Mladina 20
Kulturni boj
Ovadba zoper ekonomistove nekulturne izjave
Mićo Mirkaić
© Denis Sarkić
Mićo Mrkaić, novodobni ekonomist, ki je prvi od reformatorjev zapustil Janševo vlado, je znan po svojem specifičnem odnosu do kulture in do kulturnih ustvarjalcev. Spodbujen z ameriškim načinom kapitalističnega razmišljanja, je že v preteklosti pojasnil slovenski javnosti, da bi umrlo veliko manj rakavih bolnikov, če bi denar, namenjen programu na Metelkovi, namenili Onkološkemu inštitutu. Pred prvomajskimi prazniki pa je prek svoje kolumne v Financah še enkrat razložil, da so kulturniki zgolj navadni paraziti, ki jih je treba pobiti. "Največje sranje so subvencije 'kulturnim delavcem', ki so se prisesali na proračun, ki jim zaradi kdove kakšnih zaslug za narod plačuje zdravstveno in socialno zavarovanje," je med drugim zapisal v svojem razmišljujočem tiskanem prispevku in dodal: "Spisek subvencioniranih kulturnih delavcev kaže, da v Sloveniji še vedno živijo ideje stalinizma, ki je kulturnike 'posebnega pomena' (pod) kupoval z denarjem davkoplačevalcev." Tistim, ki niso dojeli, za koga gre, je naštel tudi najbolj sporna kulturniška imena. Denarja ne bi smeli dobivati poplesovalci in popevkarji, kot so Pankrt Peter Lovšin, basist Laibachov in Demolition Group Nikola Sekulović ali trenutno najbolj uspešen v tujini Magnifico. Ker je na koncu prispevka celo pozval k direktnemu poboju parazitskih kulturnikov, nismo čakali dolgo na odgovor.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
17. 5. 2006 | Mladina 20
Mićo Mirkaić
© Denis Sarkić
Mićo Mrkaić, novodobni ekonomist, ki je prvi od reformatorjev zapustil Janševo vlado, je znan po svojem specifičnem odnosu do kulture in do kulturnih ustvarjalcev. Spodbujen z ameriškim načinom kapitalističnega razmišljanja, je že v preteklosti pojasnil slovenski javnosti, da bi umrlo veliko manj rakavih bolnikov, če bi denar, namenjen programu na Metelkovi, namenili Onkološkemu inštitutu. Pred prvomajskimi prazniki pa je prek svoje kolumne v Financah še enkrat razložil, da so kulturniki zgolj navadni paraziti, ki jih je treba pobiti. "Največje sranje so subvencije 'kulturnim delavcem', ki so se prisesali na proračun, ki jim zaradi kdove kakšnih zaslug za narod plačuje zdravstveno in socialno zavarovanje," je med drugim zapisal v svojem razmišljujočem tiskanem prispevku in dodal: "Spisek subvencioniranih kulturnih delavcev kaže, da v Sloveniji še vedno živijo ideje stalinizma, ki je kulturnike 'posebnega pomena' (pod) kupoval z denarjem davkoplačevalcev." Tistim, ki niso dojeli, za koga gre, je naštel tudi najbolj sporna kulturniška imena. Denarja ne bi smeli dobivati poplesovalci in popevkarji, kot so Pankrt Peter Lovšin, basist Laibachov in Demolition Group Nikola Sekulović ali trenutno najbolj uspešen v tujini Magnifico. Ker je na koncu prispevka celo pozval k direktnemu poboju parazitskih kulturnikov, nismo čakali dolgo na odgovor.
Stvari je prva v svoje roke vzela režiserka in producentka Ema Kugler, ki se je prepoznala kot ena izmed parazitinj. Na okrožno državno tožilstvo je poslala kazensko ovadbo zoper ekonomista zaradi sovražnega govora in javnega poziva k linču: "Širjenje fašistoidnih idej je še kako nevarno, kajti nenehno ponavljanje laži in še posebej, če je to še v javnem mediju, se prej ali slej spremeni v resnico." Mićo Mrkaić je prepričan, da predstavlja ovadba brezobziren poskus ene od tistih privilegirancev, ki jim država plačuje, da ohranjajo svoje privilegije, "če je potrebno tudi z brezobzirnim napadom na svobodo govora ... Vendar me tako ustrahovanje ne bo zaustavilo, če je cesar nag, potem nekdo v naši družbi tudi mora reči, da je cesar nag". Ker je prepričan, da je njegovo pisanje zgolj družbena kritika in ne sovražni govor, pričakuje, da bo tožilstvo ovadbo zavrglo. Predstavnica kulturnikov Ema pa je prepričana, da bi to pomenilo konec pravne države: "Kot se ne zgodi, da se izogneš kazni, če pelješ čez rdečo luč in te policaj zapiše. Tam je vse jasno. Tukaj, ko pa gre za mnogo bolj pomembne stvari, tu ni pa nič jasno."