22. 6. 2006 | Mladina 25
Nerazumljiv oglas
V steklenicah so bile kemikalije
Oglas
© Uroš Potočnik/Tovarna vizij
V zadnjem času smo lahko na panojih ob cestah opazili oglas, na katerem sta druga poleg druge stali dve steklenici. Številnim mimoidočim, ki so vrgli bežen pogled na oglas, sicer ni uspelo razvozlati, kaj natančno jim je ta sporočal. Kaj je bilo v steklenicah? Alkohol? Olje? Pač neka tekočina ... Zanimivo pa je, da so si vsi zapomnili, da je bilo na oglasu podpisano ministrstvo za zdravje. Da bi ugotovili, kakšno je bilo sporočilo oglasa, ki je bil očitno plačan iz državnega proračuna, smo se obrnili na ministrstvo za zdravje.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
22. 6. 2006 | Mladina 25
Oglas
© Uroš Potočnik/Tovarna vizij
V zadnjem času smo lahko na panojih ob cestah opazili oglas, na katerem sta druga poleg druge stali dve steklenici. Številnim mimoidočim, ki so vrgli bežen pogled na oglas, sicer ni uspelo razvozlati, kaj natančno jim je ta sporočal. Kaj je bilo v steklenicah? Alkohol? Olje? Pač neka tekočina ... Zanimivo pa je, da so si vsi zapomnili, da je bilo na oglasu podpisano ministrstvo za zdravje. Da bi ugotovili, kakšno je bilo sporočilo oglasa, ki je bil očitno plačan iz državnega proračuna, smo se obrnili na ministrstvo za zdravje.
Izkazalo se je, da je oglas naročil urad za kemikalije, ki deluje v okviru ministrstva in ki je želel tako obeležiti teden kemikalij od 29. maja do 4. junija. Kaj pa so želeli sporočiti? Pravijo, da je bilo osnovnih sporočil več. Opozoriti so želeli na "pomen racionalne uporabe kemikalij", na "odgovoren odnos do zdravja in okolja" ter na "nujnost branja etikete in upoštevanja navodil/informacij, ki so zapisana na embalaži kemikalij". Uporabnike nevarnih kemikalij so želeli spodbujati tudi k čim racionalnejši in zavestnejši uporabi kemikalij, s katerimi smo v stiku vsak dan. Recimo fitofarmacevtskih sredstev, detergentov, barv, lakov, razrečil, biocidnih pripravkov ... S pomočjo oglaševalske kampanje pa so želeli posredno vplivati tudi na zmanjšanje ali celo preprečitev zastrupitev ljudi, pa tudi na zmanjšanje in preprečitev nesreč v okolju.
Ciljev je bilo torej res veliko. Morda celo veliko preveč, da bi jih lahko uspešno skomunicirali skozi eno oglaševalsko kampanjo, ki jo je urad za kemikalije zaupal oglaševalski agenciji Tovarna vizij. K oddaji ponudb za javno naročilo male vrednosti so sicer povabili deset slovenskih oglaševalskih agencij, a se jih je odzvalo le šest, poleg najugodnejše Tovarne vizij še Futura DDB, Agencija Imelda, Formitas, Studio 3S in Mediamix. Za kampanjo, ki je mnogi niso niti razumeli, so davkoplačevalci odšteli več kot 16 milijonov SIT.