18. 10. 2006 | Mladina 42
Jeklena krila naše armade
Vojaki bodo po oklepnikih dobili tudi svoje transportno letalo
Karl Erjavec
© Borut Krajnc
Ena večjih šal, ki so si jo privoščili bivši slovenski oblastniki, je bila tista, da je novo luksuzno vladno letalo falcon potrebno, ker bodo z njim prevažali tudi ranjene slovenske vojake. Ampak pozneje so se zaradi tovrstnih neumnosti raje odpovedali letalu in razmetavanju z davkoplačevalskim denarjem in ga dali v najem. Novi slovenski oblastniki niso ne takšni šaljivci ne varčevalci. Kot kaže, bo novo letalo dobila tako vlada kot tudi Slovenska vojska za transport vojakov na vsa mogoča globalna bojišča. Erjavčevo ministrstvo je minuli torek "tajno" testiralo špansko letalo casa 295 in italijansko alenia spartan C 27 J. Izbor letal malce spominja na izbor oklepnikov Slovenske vojske, saj za obojimi stojijo različni lobiji, letali pa naj bi imeli vse tisto, kar naj bi v prihodnjih letih vojske zahtevale od transportnih letal.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
18. 10. 2006 | Mladina 42
Karl Erjavec
© Borut Krajnc
Ena večjih šal, ki so si jo privoščili bivši slovenski oblastniki, je bila tista, da je novo luksuzno vladno letalo falcon potrebno, ker bodo z njim prevažali tudi ranjene slovenske vojake. Ampak pozneje so se zaradi tovrstnih neumnosti raje odpovedali letalu in razmetavanju z davkoplačevalskim denarjem in ga dali v najem. Novi slovenski oblastniki niso ne takšni šaljivci ne varčevalci. Kot kaže, bo novo letalo dobila tako vlada kot tudi Slovenska vojska za transport vojakov na vsa mogoča globalna bojišča. Erjavčevo ministrstvo je minuli torek "tajno" testiralo špansko letalo casa 295 in italijansko alenia spartan C 27 J. Izbor letal malce spominja na izbor oklepnikov Slovenske vojske, saj za obojimi stojijo različni lobiji, letali pa naj bi imeli vse tisto, kar naj bi v prihodnjih letih vojske zahtevale od transportnih letal.
Španska Casa je namreč v lasti evropskega letalskega in vojaškega koncerna EADS, ki je recimo četrtinski lastnik finske Patrie, dobavitelja oklepnikov za slovensko vojsko. Spartan C 27 J pa je skupen projekt Alenia Aeronautice (podružnice italijanskega industrijskega velikana Finmeccanica) in ameriškega Lockheed Martina, pri izdelavi pa naj bi v prihodnje sodelovali še Čehi (Aero Vodochody). Špansko letalo naj bi bilo nekaj cenejše, okoli 20 milijonov dolarjev, italijansko-ameriško pa naj bi stalo okoli 27 milijonov evrov. Oba naj bi tovorila okoli 70 vojakov in od 9 do 10 ton tovora.
Manjša in precej cenejša letala naj bi zamenjala starejše C 130 herculese, o katerih se je veliko govorilo tudi kot o možnem nakupu Slovenske vojske. Predvsem zato, ker gre vanje tudi oklepni transporter 8 x 8 in bi jih lahko Slovenska vojska tudi na takšen način tovorila po svetu. Vendar so se pojavile težave, ker patrio 8 x 8 menda lahko spravijo v tako letalo le brez dodatno nameščene oborožitve. Sicer pa bo slovenska vojska lahko transportirala svoje vojake in oklepnike tudi z drugimi letali ali pa ladjami, kot je nedavno razložil minister Erjavec. Novo transportno letalo ne bo edino transportno letalo Slovenske vojske. Slednja skupaj z družicami v paktu Nato najema nova in nova transportna letala, s katerimi bodo lahko tovorili tudi patrie. Najprej so najeli šest velikih antonovov An-124-100, v katere lahko spravijo približno 15-krat več tovora kot v nova morebitna slovenska transportna letala. Zdaj pa so se sporazumeli še za nakup štirih velikih ameriških letal C-17 globemaster III , ki so zaradi zmožnosti pristankov na kratkih in grobih pristajalnih stezah trenutno glavni transporterji ameriškega vojaškega pohoda proti terorizmu.