Vanja Pirc

 |  Mladina 52

Zavajanje potrošnikov

Spar je obljubljal znižanje cen, zdaj pa odgovornost za podražitve prelaga na dobavitelje

Pravo oglaševanje?

Pravo oglaševanje?
© Arhiv Mladine

V zadnjih dneh je zelo odmevala "črna lista" izdelkov, ki so se tik pred uvedbo evra najbolj podražili. Lista, ki jo je objavila Zveza potrošnikov Slovenije, je razkrila, da se je za najvišje podražitve odločila Pošta Slovenije, ki je storitev odprave pošiljke na novi naslov med februarjem in novembrom podražila za kar 164 odstotkov. Ob tem ne smemo pozabiti, da je Pošta Slovenije državno podjetje in da je povrh vsega še monopolist na področju poštnih storitev. Na seznamu izdelkov, ki so se najbolj podražili, pa je absolutni zmagovalec zmrznjeni krompirček Ledo, ki ga ponuja trgovina Spar, saj se je ta podražil za kar 54 odstotkov. Spar se sicer na črni listi ni znašel le zaradi krompirčka, ampak tudi zaradi podražitev številnih drugih izdelkov, kar je še posebej zanimivo, saj je prav to podjetje z obsežno oglaševalsko akcijo obljubljalo, da se cene izdelkov pred uvedbo evra pri njih zagotovo ne bodo zvišale. Še več, obljubljali so, da naj bi se njihove cene celo znižale. Zveza potrošnikov Slovenije je zdaj dokazala, da je avstrijski trgovec obljubljal neresnice.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Vanja Pirc

 |  Mladina 52

Pravo oglaševanje?

Pravo oglaševanje?
© Arhiv Mladine

V zadnjih dneh je zelo odmevala "črna lista" izdelkov, ki so se tik pred uvedbo evra najbolj podražili. Lista, ki jo je objavila Zveza potrošnikov Slovenije, je razkrila, da se je za najvišje podražitve odločila Pošta Slovenije, ki je storitev odprave pošiljke na novi naslov med februarjem in novembrom podražila za kar 164 odstotkov. Ob tem ne smemo pozabiti, da je Pošta Slovenije državno podjetje in da je povrh vsega še monopolist na področju poštnih storitev. Na seznamu izdelkov, ki so se najbolj podražili, pa je absolutni zmagovalec zmrznjeni krompirček Ledo, ki ga ponuja trgovina Spar, saj se je ta podražil za kar 54 odstotkov. Spar se sicer na črni listi ni znašel le zaradi krompirčka, ampak tudi zaradi podražitev številnih drugih izdelkov, kar je še posebej zanimivo, saj je prav to podjetje z obsežno oglaševalsko akcijo obljubljalo, da se cene izdelkov pred uvedbo evra pri njih zagotovo ne bodo zvišale. Še več, obljubljali so, da naj bi se njihove cene celo znižale. Zveza potrošnikov Slovenije je zdaj dokazala, da je avstrijski trgovec obljubljal neresnice.

Generalni direktor Spara Slovenija Igor Mervič je po objavi črne liste medijem pojasnjeval, da so cene vseh izdelkov, ki so se v zadnjem času podražili, zvišali le zato, ker so jim dobavitelji zvišali nabavne cene. Sami so potem zvišali cene le v sorazmerju z dvigom nabavnih cen in ne na račun marže. S tem naj torej ne bi nič zaslužili. Nenavadno pa je, da se Spar zdaj izgovarja na dobavitelje, saj je Mervič še pred nekaj tedni za Finance zatrdil, da ima Spar za vsak izdelek v vrsti od 10 do 15 dobaviteljev, ki bi radi prodajali pri njih, in da zaradi njih že ne bodo zvišali cen. "Spar ima tak tržni delež, da bodo premislili, kaj bodo delali. In če bo treba, bomo šli verjetno nekoliko na nož," je Mervič zagrozil v Financah.

Sicer pa razlogi za podražitve niti niso pomembni. Ključno je, da bomo potrošniki za nekatere izdelke kljub drugačnim obljubam plačali več. So v Sparu res mislili, da potrošniki tega ne bodo opazili? Takšnega podcenjevanja si pač ne bi smeli privoščiti. Še posebej ne zato, ker so potrošniki, še preden je Zveza potrošnikov Slovenije sploh razkrila svojo "črno listo", že sami opozorili na nekatere podražitve, recimo na visoko podražitev alpskega mleka. Zdaj pa so svoje ogorčenje nad Sparovim ravnanjem pokazali tudi z retuširanjem Sparovih zavajajočih oglasov.