11. 3. 2007 | Mladina 9
Direktna linija
V Irak odslej tudi z Dunaja
Britanski vojaki naj bi začeli počasi zapuščati Irak, vojna, ki jo je povzročila invazija Američanov in njihovih zaveznikov, pa medtem ne pojenja. Zanimivo pa je, da postaja Irak kljub neskončni moriji vse bolj dostopen. Vsaj njegov severni del, Kurdistan, kjer je življenje bistveno bolj mirno kot denimo v iraškem glavnem mestu Bagdadu, tudi zato, ker Kurdi Američanov ne razumejo kot okupatorje, ampak kot osvoboditelje. Evropejci, ki jih je v zadnjih letih (največkrat službena) pot vodila v Irak, so tja še nedavno največkrat potovali prek Turčije, od koder so pot nadaljevali z avtobusi. Odkar je bilo pred dvema letoma odprto letališče v prestolnici Kudristana Erbilu, pa je sever Iraka dostopen tudi z letalom. Erbil je sicer večinoma povezan z arabskim svetom, na internetu pa je mogoče zaslediti tudi kar nekaj evropskih letalskih prevoznikov, ki ponujajo polete v center Kurdistana, recimo švedska letalska družbe Atrosh Air, pa družba Kurdistan Airlines oziroma Asia Travel.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
11. 3. 2007 | Mladina 9
Britanski vojaki naj bi začeli počasi zapuščati Irak, vojna, ki jo je povzročila invazija Američanov in njihovih zaveznikov, pa medtem ne pojenja. Zanimivo pa je, da postaja Irak kljub neskončni moriji vse bolj dostopen. Vsaj njegov severni del, Kurdistan, kjer je življenje bistveno bolj mirno kot denimo v iraškem glavnem mestu Bagdadu, tudi zato, ker Kurdi Američanov ne razumejo kot okupatorje, ampak kot osvoboditelje. Evropejci, ki jih je v zadnjih letih (največkrat službena) pot vodila v Irak, so tja še nedavno največkrat potovali prek Turčije, od koder so pot nadaljevali z avtobusi. Odkar je bilo pred dvema letoma odprto letališče v prestolnici Kudristana Erbilu, pa je sever Iraka dostopen tudi z letalom. Erbil je sicer večinoma povezan z arabskim svetom, na internetu pa je mogoče zaslediti tudi kar nekaj evropskih letalskih prevoznikov, ki ponujajo polete v center Kurdistana, recimo švedska letalska družbe Atrosh Air, pa družba Kurdistan Airlines oziroma Asia Travel.
Od junija naj bi bilo mogoče v Irak leteti tudi iz Amsterdama. Avstrijski letalski prevoznik Austria Airlines, ki ima sedež v naši neposredni bližini, pa je decembra vzpostavil redno mednarodno letalsko linijo med Dunajem in Erbilom. Na destinaciji je možno potovati dvakrat tedensko, najcenejše karte pa niso ravno poceni, saj stanejo 800 evrov. Zanimivo je, da se za pot v Irak odloča veliko poslovnežev, saj so razmere za vlagatelje, če pač odmislimo, da je v nekaterih delih države zaradi ameriške invazije divja vojna, precej ugodne. Investitorji imajo namreč v prvih letih izredne davčne olajšave, pa tudi ugodnosti pri carinjenju. Glavno mesto iraškega Kurdistana, ki ima več kot milijon prebivalcev, je sicer le nekaj ur vožnje oddaljeno od Bagdada. Iz Erbila je mogoče brez kakšnih posebnih težav tudi poleteti do Bagdada. Je pa bivanje v iraški prestolnici zaradi nenehnih spopadov seveda veliko bolj tvegano kot na severu države.