17. 6. 2007 | Mladina 23
Slovenska cerkev spet na nogah ...
Tokrat zaradi objavljene fotografije s performansa dua Eclipse
Eclipse
© Borut Krajnc
Performans 11 (In emotion we break) dua Eclipse, izveden 24. maja v Galeriji Kapelica, je govoril o ljubezni, ki je, kot pravita članici dua, privilegirana tema tandema. V tem performansu sta parafrazirali relief Marije Zavetnice s Ptujske gore "na sebi lasten soft porno kič način. Vlogo Marije Zavetnice s plaščem je prevzela ena od performerk in ob tem iskreno in sočno pripovedovala o svoji izkušnji iskanja ljubezni ter brezpogojno, ljubeče in nesebično ponudila zavetje vsem svojim ljubimcem, ne glede na spol in lastno emocionalno prizadetost." Plašč zavetja so ji držali umetniki, ki se pri svojem delu ukvarjajo s pornografijo, erotiko in telesnostjo, torej s temami, ki so blizu umetniški poetiki tandema Eclipse, še utemeljujeta koncept performerki. Za uporabo ikonografije reliefa Marije Zavetnice s plaščem s Ptujske gore sta se umetnici odločili, ker ta alegorično pooseblja zavetje materinske ljubezni in jo pod svojim plaščem, ki ga pridržujejo angeli, daje številnim osebam vseh spolov, posvetnih in cerkvenih stanov.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
17. 6. 2007 | Mladina 23
Eclipse
© Borut Krajnc
Performans 11 (In emotion we break) dua Eclipse, izveden 24. maja v Galeriji Kapelica, je govoril o ljubezni, ki je, kot pravita članici dua, privilegirana tema tandema. V tem performansu sta parafrazirali relief Marije Zavetnice s Ptujske gore "na sebi lasten soft porno kič način. Vlogo Marije Zavetnice s plaščem je prevzela ena od performerk in ob tem iskreno in sočno pripovedovala o svoji izkušnji iskanja ljubezni ter brezpogojno, ljubeče in nesebično ponudila zavetje vsem svojim ljubimcem, ne glede na spol in lastno emocionalno prizadetost." Plašč zavetja so ji držali umetniki, ki se pri svojem delu ukvarjajo s pornografijo, erotiko in telesnostjo, torej s temami, ki so blizu umetniški poetiki tandema Eclipse, še utemeljujeta koncept performerki. Za uporabo ikonografije reliefa Marije Zavetnice s plaščem s Ptujske gore sta se umetnici odločili, ker ta alegorično pooseblja zavetje materinske ljubezni in jo pod svojim plaščem, ki ga pridržujejo angeli, daje številnim osebam vseh spolov, posvetnih in cerkvenih stanov.
V Delu objavljena fotografija performansa je sprožila javni protest mariborskega nadškofa in metropolita dr. Franca Krambergerja. Na spletni strani rimskokatoliške cerkve in med pismi bralcev v Delu je mogoče prebrati protest mariborskega nadškofa, ki "izraža globoko žalost, prizadetost in hkrati odločen javni protest ob žaljivi in sramotni objavi fotografije Marijine podobe iz romarske cerkve na Ptujski gori," kot je zapisal Igor Vojinovič iz urada za odnose z javnostmi mariborske nadškofije in metropolije. Cerkvi se zdita objava in performans sporna in ob tem logično poziva urednico kulturnih strani Dela Jelko Šutej Adamič, naj objavo pojasni. Na javni protest mariborskega nadškofa tandem Eclipse odgovarja: "Podoba Matere Božje s plaščem je predvsem izjemen kulturni spomenik in tam, kjer bo vernik iskal potrditev v veri, bo umetnik vedno iskal izrazno moč ljubezni. Kajti le ta ne dela razlik, le ta ne pozna 'naših, ki živimo v resnici, in njihovih, ki živijo v zmoti'. Vsak kulturni spomenik bogati zakladnico človeštva, zato je ni institucije, ki bi si lahko lastila en in edini pravi odnos do tega spomenika. Izvirno razmišljanje in ustvarjalen pristop sta tista, ki vsakič znova spodneseta slepo oboževanje in postavita nov kulturni spomenik."