1. 8. 2007 | Mladina 30
100 metrov visoki stolp
Letališče Jožeta Pučnika bo dobilo primerno višino
Maketa
© Matej Leskovšek
V Sloveniji se nam poleg največje piramide na svetu, ki jo pripravlja Zmago Jelinčič, obeta še en megalomanski objekt, in sicer novi kontrolni stolp na Letališču Jožeta Pučnika. Javno podjetje Kontrola zračnega prometa Slovenije je namreč že objavilo javni razpis za gradnjo novega objekta, ki bo namenjen kontroli zračnega prometa v Sloveniji, visok pa naj bi bil neverjetnih 100 metrov. Trenutno so kontrolorji na štirih ločenih lokacijah, in sicer na Kotnikovi v centru Ljubljane, na Brniku, v Mariboru in Portorožu. Pravzaprav je nov objekt nujen. Vprašanje pa je, ali mora res biti tako visok. „Zahteve so bile znane in upoštevane že ob izbiri lokacije novega stolpa, in sicer ob ugotovitvi, da se ustrezni pogledi iz predvidene kupole novega objekta zagotovijo na višini 95 m nad terenom. To pomeni, da bo na predvideni lokaciji višina novega objekta 100 metrov, pri čemer se bo delo letaliških kontrolorjev zračnega prometa odvijalo na višini 95 m. Omenjena višina je potrebna za zagotovitev potrebnih pogledov za delo letališke kontrole zračnega prometa ob upoštevanju predvidenega razvoja letališča,“ nam je razložil direktor Kontrole zračnega prometa Slovenija Srečko Janša.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
1. 8. 2007 | Mladina 30
Maketa
© Matej Leskovšek
V Sloveniji se nam poleg največje piramide na svetu, ki jo pripravlja Zmago Jelinčič, obeta še en megalomanski objekt, in sicer novi kontrolni stolp na Letališču Jožeta Pučnika. Javno podjetje Kontrola zračnega prometa Slovenije je namreč že objavilo javni razpis za gradnjo novega objekta, ki bo namenjen kontroli zračnega prometa v Sloveniji, visok pa naj bi bil neverjetnih 100 metrov. Trenutno so kontrolorji na štirih ločenih lokacijah, in sicer na Kotnikovi v centru Ljubljane, na Brniku, v Mariboru in Portorožu. Pravzaprav je nov objekt nujen. Vprašanje pa je, ali mora res biti tako visok. „Zahteve so bile znane in upoštevane že ob izbiri lokacije novega stolpa, in sicer ob ugotovitvi, da se ustrezni pogledi iz predvidene kupole novega objekta zagotovijo na višini 95 m nad terenom. To pomeni, da bo na predvideni lokaciji višina novega objekta 100 metrov, pri čemer se bo delo letaliških kontrolorjev zračnega prometa odvijalo na višini 95 m. Omenjena višina je potrebna za zagotovitev potrebnih pogledov za delo letališke kontrole zračnega prometa ob upoštevanju predvidenega razvoja letališča,“ nam je razložil direktor Kontrole zračnega prometa Slovenija Srečko Janša.
So pa tudi druga mnenja, ki pravijo, da bi kontrolni stolp in upravno stavbo ločili, kar bi omogočilo gradnjo kontrolnega stolpa bližje vzletno-pristajalni stezi, s tem pa bi se lahko tudi zmanjšala višina novozgrajenega objekta. Po drugi strani poznavalci tudi opozarjajo, da se megla na Brniku zadržuje na približno 50 metrih. Kontrolorji pravijo, da bi to težavo rešili z zemeljskim radarjem, ki ga bodo prej ali slej potrebovali, saj to zahtevajo sodobna letališča. Tudi za izbiro lokacije naj bi stale študije: „Na podlagi ustreznih študij in analiz, ki so upoštevale varnostne, operativne, časovne, upravne, finančne in druge vidike, je bila v sodelovanju s pristojnimi državnimi organi izbrana lokacija za postavitev novega objekta v območju letališča,“ so nam povedali v Javnem podjetju Kontrola zračnega prometa Slovenije.
Zanimivo, da tako ministrstvo za okolje in prostor kot ministrstvo za promet pravita, da je višino kontrolnega stolpa določil investitor, in se s tem strinjata. Dvajset milijonov evrov vredna investicija se je že začela izvajati z javnimi razpisi, čeprav gradbenih dovoljenj še ni.