Sprenevedanje prometnega ministra

Pred dvema mesecema je minister Božič govoril drugače

Ob zadnji tragediji na nezavarovanem železniškem prometu v kraju Cirkovce pri Ptuju, ki je v zadnjih šestih letih terjal kar enajst življenj, smo priča sprenevedanju vseh odgovornih, ki bi morali že zdavnaj poskrbeti za varnost tamkajšnjih udeležencev v prometu. Tudi prvi prometnik v državi, minister Janez Božič, se ne čuti niti malo odgovornega za tri življenja, ki jih je nezavarovani železniški prehod vzel minulo nedeljo. A stvari niso tako čiste. Minister Božič je namreč le nekaj tednov pred nesrečo prejel resna opozorila državljanov, ki so se nanašala ravno na problematiko neurejenih železniških prehodov. Enega takih mu je v obliki poslanskega vprašanja konec maja posredoval poslanec SD Bojan Kontič. "Občan Mitja Viler nas je opozoril, da je s skupino strokovnjakov našel rešitve, ki bi lahko bistveno znižale nevarnosti nesreč na nezavarovanih železniških prehodih in tudi znižale število žrtev v primeru naleta vlakov na motorna vozila v primerih, ko so ta na železniških tirih. Zanima me, ali je Ministrstvo za promet te predloge obravnavalo in kakšno je mnenje o uvedbi teh ukrepov, ki bi zmanjšali število žrtev na železniških prehodih." Ministrstvo je odgovor poslancu spisalo 14. junija, torej dva meseca pred tragedijo v Cirkovcah, v njem pa zapisalo, da so "predloga proučili in ugotavljamo, da iz predloga ni razviden opis posameznih naprav, je pa možno sklepati, da gre za naprave, ki zagotavljajo varnost udeležencem v cestnem in tudi železniškem prometu".

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Ob zadnji tragediji na nezavarovanem železniškem prometu v kraju Cirkovce pri Ptuju, ki je v zadnjih šestih letih terjal kar enajst življenj, smo priča sprenevedanju vseh odgovornih, ki bi morali že zdavnaj poskrbeti za varnost tamkajšnjih udeležencev v prometu. Tudi prvi prometnik v državi, minister Janez Božič, se ne čuti niti malo odgovornega za tri življenja, ki jih je nezavarovani železniški prehod vzel minulo nedeljo. A stvari niso tako čiste. Minister Božič je namreč le nekaj tednov pred nesrečo prejel resna opozorila državljanov, ki so se nanašala ravno na problematiko neurejenih železniških prehodov. Enega takih mu je v obliki poslanskega vprašanja konec maja posredoval poslanec SD Bojan Kontič. "Občan Mitja Viler nas je opozoril, da je s skupino strokovnjakov našel rešitve, ki bi lahko bistveno znižale nevarnosti nesreč na nezavarovanih železniških prehodih in tudi znižale število žrtev v primeru naleta vlakov na motorna vozila v primerih, ko so ta na železniških tirih. Zanima me, ali je Ministrstvo za promet te predloge obravnavalo in kakšno je mnenje o uvedbi teh ukrepov, ki bi zmanjšali število žrtev na železniških prehodih." Ministrstvo je odgovor poslancu spisalo 14. junija, torej dva meseca pred tragedijo v Cirkovcah, v njem pa zapisalo, da so "predloga proučili in ugotavljamo, da iz predloga ni razviden opis posameznih naprav, je pa možno sklepati, da gre za naprave, ki zagotavljajo varnost udeležencem v cestnem in tudi železniškem prometu".

V nadaljevanju ministrstvo poda svoje ugotovitve, kjer birokratsko citira Pravilnik o ugotavljanju skladnosti in o izdajanju dovoljenj za vgradnjo elementov, naprav in sistemov v železniško infrastrukturo ter troši papir z navajanjem pogojev za pridobitev dovoljenja za vgradnjo varnostnih elementov na nevarnih železniških prehodih. Po birokratski duhamornosti pa minister Božič na koncu vseeno zapiše nekaj podrobnosti, ki njegova sprenevedanja o nedolžnosti postavljajo pod vprašaj. Minister tako zapiše, da ureditev "637 nivojskih prehodov, zavarovanih le z Andrejevim križem, zahteva celosten pristop, predvsem pa so zato potrebna izdatna finančna sredstva", prav na koncu pa doda še svoje razumevanje vzrokov tovrstnih nevarnosti: "Žal so nesreče tako na cestnih kakor tudi cestno-železniških križanjih predvsem odvisne od udeležencev samih in ne tehničnih varnostnih naprav, saj žal ugotavljamo, da nespoštovanje prednosti v prometu predstavlja enega od glavnih vzrokov za nesreče." Si drzne minister ponoviti to misel tudi danes? Recimo pred trgovino v Cirkovcah?