Dobrodelni predsedniški kandidat

Zakamuflirana predvolilna propaganda

Peterle na plakatu

Peterle na plakatu
© Borut Peterlin

Vsaj malce neokusni so veliki jumbo plakati, s katerih se nam v mega dimenzijah nasmiha predsedniški kandidat Lojze Peterle, hkrati pa nas prepričuje, da to ni predvolilna kampanja, ampak dobrodelnost. Nekje v drobnem tisku sicer lahko preberemo, da je namen plakata oglaševati dobrodelni koncert za nakup ultrazvočnega aparata za zgodnje odkrivanje srčno-žilnih bolezni in da bodo tam nastopili Janez Lotrič, Oto Pestner ter orkester Academia Sancti Petri, a zaradi Peterletove podobe na plakatu vsakdo zlahka najprej pomisli, da bo evropski poslanec kar sam na z orglicami razveseljeval občinstvo kot nedavno, ko so se na Noči radia Belvi po njegovih ritmih sukali tudi Atomik Harmonik. V resnici je Peterle tokrat zgolj častni pokrovitelj dobrodelnega koncerta. Kar je neobičajno, saj ponavadi pokrovitelj ni bolj oglaševan kot sam dogodek.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Peterle na plakatu

Peterle na plakatu
© Borut Peterlin

Vsaj malce neokusni so veliki jumbo plakati, s katerih se nam v mega dimenzijah nasmiha predsedniški kandidat Lojze Peterle, hkrati pa nas prepričuje, da to ni predvolilna kampanja, ampak dobrodelnost. Nekje v drobnem tisku sicer lahko preberemo, da je namen plakata oglaševati dobrodelni koncert za nakup ultrazvočnega aparata za zgodnje odkrivanje srčno-žilnih bolezni in da bodo tam nastopili Janez Lotrič, Oto Pestner ter orkester Academia Sancti Petri, a zaradi Peterletove podobe na plakatu vsakdo zlahka najprej pomisli, da bo evropski poslanec kar sam na z orglicami razveseljeval občinstvo kot nedavno, ko so se na Noči radia Belvi po njegovih ritmih sukali tudi Atomik Harmonik. V resnici je Peterle tokrat zgolj častni pokrovitelj dobrodelnega koncerta. Kar je neobičajno, saj ponavadi pokrovitelj ni bolj oglaševan kot sam dogodek.

Tistemu, ki ni ravno z nosom pred plakatom ali nima izredno dobrega vida, torej ne preostane drugega, kot da pomisli, da se je tudi uradno že začela predvolilna tekma. Ker pa se še ni, bi lahko plakat pomenil spretno izmikanje volilni zakonodaji oziroma prehitevanje ostalih kandidatov po desni strani. A uradno gre vseeno „le“ za reklamo za dobrodelni koncert.

Slednje je sicer tako verjetno kot to, da je Ivo Boscarol prvopodpisani pod Peterletovo predsedniško listo zgolj zato, ker verjame, da je ta najbolj sposoben kandidat. Lobiranje slovenskega evroposlanca v dobro podjetij, kot je recimo Boscarolov Pipistrel, ob prvem branju uredbe o Evropski agenciji za varnost v letalstvu v EU-parlamentu, pa s tem verjetno nima nič: „Ne gre samo za ključno vprašanje varnosti. Čas je, da Evropska unija jasneje opredeli svoj odnos do neba, ki je odnos do tistih, ki letijo, ki proizvajajo letala, in tistih, ki vse to kontrolirajo (...) Če hočemo več skupnega trga, je treba poenotiti tudi pravila za proizvodnjo letal in njihovo certificiranje. Razlike na tem področju čutijo zlasti piloti ultralahkih letal ...“