5. 10. 2007 | Mladina 39
Nova Slovenija in neodvisni Peterle
SMS-afera, ki je izdala, kako je z neodvisnostjo kandidata
NSi
© Borut Krajnc
V zadnjem času politični marketing, ki se ga lotevajo politične stranke prek različnih komunikacijskih kanalov, ni več novost, pa vendar so nekatere izmed oblik spodbujanja posameznikov in posameznic h glasovanju še vedno presenetljive. Tako je pred 14 dnevi, ko je Vladimir Vodušek v Vročem stolu gostil predsedniškega kandidata Lojzeta Peterleta, v obliki SMS-sporočil k uporabnikom in uporabnicam mobilnih telefonov priletelo tole besedilo: "Danes ob 19.55h na TVS1, VROČI STOL glasuj za LOJZETA PETERLETA!" Navodila za glasovanje je podpisalo Tajništvo NSi.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
5. 10. 2007 | Mladina 39
NSi
© Borut Krajnc
V zadnjem času politični marketing, ki se ga lotevajo politične stranke prek različnih komunikacijskih kanalov, ni več novost, pa vendar so nekatere izmed oblik spodbujanja posameznikov in posameznic h glasovanju še vedno presenetljive. Tako je pred 14 dnevi, ko je Vladimir Vodušek v Vročem stolu gostil predsedniškega kandidata Lojzeta Peterleta, v obliki SMS-sporočil k uporabnikom in uporabnicam mobilnih telefonov priletelo tole besedilo: "Danes ob 19.55h na TVS1, VROČI STOL glasuj za LOJZETA PETERLETA!" Navodila za glasovanje je podpisalo Tajništvo NSi.
Pri Mobitelu pravijo, da so pri takšnih oblikah komuniciranja in marketinga le v vlogi operaterja, ki zagotavlja tehnično pomoč. Ali kot pravi Simon Šketa iz službe za odnose z javnostmi: "V družbi Mobitel v okviru svoje komercialne ponudbe zunanjim uporabnikom prek sistema M-vrata omogočamo različne komunikacijske rešitve, s katerimi lahko komunicirajo s svojimi ciljnimi skupinami prek sporočil SMS. Mobitel pri tem nastopa zgolj kot ponudnik poti oziroma komunikacijskega kanala, prek katerega komunicirata zunanji ponudnik in končni uporabnik." V tem primeru je bil zunanji ponudnik stranka NSi, končni uporabniki pa naj bi bili člani in članice stranke, ki so ob včlanitvi razkrili tudi svoje telefonske številke. Seveda je mogoče, da so ti posamezniki in posameznice sporočila pošiljali še drugim, pravi Matej Tonin iz službe za odnose z javnostmi NSi. Pri pošiljanju sporočil pa so bili včlanjeni posamezniki in posameznice očitno kar aktivni, saj sporočila niso zajela samo številk, ki jih ima stranka v svoji bazi. Tonin še pravi, da je pri spodbujanju h glasovanju šlo za "redno obveščanje članov o delu in pojavljanju najvidnejših članov Nove Slovenije". Očitno je bil tokrat vidni član prav predsedniški kandidat Lojze Peterle, ki sicer svojo kandidaturo razglaša za neodvisno. Prav zato v stranki pravijo, da omenjena akcija nima nobene zveze z dejavnostmi volilnega štaba predsedniškega kandidata, kar je jasno izrazil tudi vodja Peterletove službe za odnose z javnostmi Janez Cigler Kralj. V Novi Sloveniji zagotavljajo, da pri zadnjem političnem SMS-marketingu ni šlo za nikakršno podporo katerega izmed mobilnih operaterjev, prav tako ne za povezavo z volilnim štabom Lojzeta Peterleta, temveč le za upoštevanje želja članov in članic. Tonin pojasnjuje, da so "številni člani Nove Slovenije pred kratkim izrazili pobudo za ažurno SMS-obveščanje o aktivnostih Lojzeta Peterleta, zlasti o televizijskih nastopih. Te želje je tajništvo upoštevalo." In ne le da je tajništvo Nove Slovenije upoštevalo želje članov in članic glede obveščanja, celo aktiviralo jih je.
Mimogrede, Lojze Peterle v intervjujih mirno zagotavlja, da je neodvisni kandidat, je pa res, da temu (tudi zaradi takšnih SMS-afer) nihče več zares ne verjame.