Vanja Pirc

 |  Mladina 40

Bitka za gledanost?

Komercialni prijemi v izobraževalnem programu TV Slovenija?

Jože Možina

Jože Možina
© Denis Sarkić

V zadnjem času je bilo večkrat slišati, da naj bi na TV Slovenija načrtovali prevetritev nekaterih izobraževalnih oddaj. Najbolj naj bi bila na udaru oddaja Z vami, ki naj bi ji očitali, da si javna TV eno uro pred TV Dnevnikom ne more privoščiti slabo gledane oddaje, češ da naj bi odganjala gledalce njene osrednje informativne oddaje. Kot je bilo slišati med televizijci, naj bi pristojni od urednice celo zahtevali, naj naredi bolj gledano oddajo, sicer naj bi ji vzeli termin in ji obenem ne bi ponudili nadomestnega. Argument o ukinitvi izobraževalne oddaje zaradi njene prenizke gledanosti je sicer povsem skregan s poslanstvom javne RTV, ki mora delovati v interesu javnosti in zato pokrivati tudi vsebine, ki so s komercialnega vidika manj zanimive.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Vanja Pirc

 |  Mladina 40

Jože Možina

Jože Možina
© Denis Sarkić

V zadnjem času je bilo večkrat slišati, da naj bi na TV Slovenija načrtovali prevetritev nekaterih izobraževalnih oddaj. Najbolj naj bi bila na udaru oddaja Z vami, ki naj bi ji očitali, da si javna TV eno uro pred TV Dnevnikom ne more privoščiti slabo gledane oddaje, češ da naj bi odganjala gledalce njene osrednje informativne oddaje. Kot je bilo slišati med televizijci, naj bi pristojni od urednice celo zahtevali, naj naredi bolj gledano oddajo, sicer naj bi ji vzeli termin in ji obenem ne bi ponudili nadomestnega. Argument o ukinitvi izobraževalne oddaje zaradi njene prenizke gledanosti je sicer povsem skregan s poslanstvom javne RTV, ki mora delovati v interesu javnosti in zato pokrivati tudi vsebine, ki so s komercialnega vidika manj zanimive.

Ali torej nekaterim izobraževalnim oddajam zaradi njihove prenizke gledanosti res grozi ukinitev? Urednica izobraževalnega programa na TV Slovenija Alma Lapajne nam je zagotovila, da nista bila niti ona niti njen program deležna nikakršnih groženj, res pa se nekaterim oddajam obetajo spremembe. Oddaja Resnična resničnost bo poslej namenjena vsem digitalnim tehnologijam, oddaji Z vami in Modro pa bosta res ukinjeni. „Sama z gledanostjo oddaje Z vami, ki je že po imenu namenjena čimširšemu krogu gledalcev, nisem bila zadovoljna. Na to me je opozoril tudi direktor, a takrat sem že sama razmišljala, kako bi se dalo narediti oddajo, ki bi bolj pritegnila gledalce in v kateri bi analizirali probleme, preverjali, koliko se angažira civilna družba, delali raziskovalne prispevke,“ pravi Lapajnetova. Januarja tako namesto oddaje Z vami štarta nova oddaja, ki pa je ne bodo več vodili Olga Rems, Akira Hasegawa in Jasna Tepina, temveč jo bo vodila in urejala Milica Prešeren, ki smo jo doslej poznali iz ukinjene izobraževalne oddaje Modro.

V teh dneh pa je po internetu zaokrožilo pismo Jasne Tepina, ki je zelo kritična do ukinitve oddaje Z vami, ker gre, kot ugotavlja, za edino oddajo na TVS, ki daje prostor deprivilegiranim skupinam ljudi, in edino kontaktno oddajo, v katero lahko ljudje, ki so v stiski, pokličejo ter dobijo nasvet oziroma pomoč. Tepinova, za katero že nekaj časa ni več prostora v dnevnoinformativnih oddajah, pa je tudi dodala: „Mogoče je bilo pa treba ukiniti mene, ker nisem tiho in mislim s svojo glavo, preveč poznam probleme? Ali pa se je treba delati, da takih, kot ste vi, ni?“

Ne glede na to, kakšni so dejanski razlogi za prevetritev izobraževalnega programa TVS, je zanimivo, da se znotraj javne RTV očitki o prenizki gledanosti ne lepijo na vse oddaje, ki imajo nizko gledanost, ker naslavljajo ozek krog gledalcev ali jih gledalci enostavno nočejo gledati, temveč le na nekatere.