Denar za "za"

Vlada je pokazala, kdo ima moč, tudi pri referendumski kampanji

Vladna propaganda

Vladna propaganda
© Arhiv Mladine

V nedeljo bodo volivci odločili, ali bo uzakonjen vladni predlog, po katerem bi država 35,25 odstotka kapitala Zavarovalnice Triglav prenesla v neomejeno upravljanje Kapitalski družbi (KAD). Ker pa je ta denar last 750 tisoč zavarovancev iz leta 1990, se je državni svet odločil, naj se o tem izrečejo državljani na referendumu.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Vladna propaganda

Vladna propaganda
© Arhiv Mladine

V nedeljo bodo volivci odločili, ali bo uzakonjen vladni predlog, po katerem bi država 35,25 odstotka kapitala Zavarovalnice Triglav prenesla v neomejeno upravljanje Kapitalski družbi (KAD). Ker pa je ta denar last 750 tisoč zavarovancev iz leta 1990, se je državni svet odločil, naj se o tem izrečejo državljani na referendumu.

Ker državni svet za namene referendumske kampanje, torej za obrazložitev glasovanja "proti", ne sme uporabiti lastnih sredstev, so kot običajno na ministrstvo za finance naslovili prošnjo za dodelitev sredstev za izvedbo kampanje. Vlada pa je rekla ne, ali kot je v Odmevih na TVS pojasnil državni svetnik Doro Hvalica: "Državni svet kot predlagatelj je nosilec propagande. Ima samo javna sredstva. In če jih želi uporabiti za propagando, mora posebej prositi vlado, da to odobri. Vlada je odklonila, za božjo voljo, odklonila." Res je - vlada ima to zakonsko možnost in tako je državni svet spravila v položaj, ko ne sme in tudi ne more porabiti za informiranje ljudi niti evra. Neizprosno. V času vladnega navijanja "za" ob referendumu za vstop v zvezo NATO je vlada kot predlagateljica referenduma za svojo propagando porabila precej sredstev, vendar pa jih je vsaj določeno vsoto namenila tudi za kampanjo nasprotnikov vstopa v NATO. V tem je logika demokratične družbe - da imajo volivci pred seboj kolikor toliko resnično sliko o posledicah svojih odločitev, preden začnejo obkrožati.

Tokrat pa vlada ni zgolj odrekla predlagatelju referenduma sredstev za kampanjo, pač pa je proračunska sredstva uporabila le za lastno kampanjo, v kateri zagovarja sprejeti zakon. In to kljub temu, da sama ni predlagateljica referenduma. Pet dni pred volitvami so namreč poštarji po Sloveniji raznesli kar 723 tisoč zloženk z argumenti v prid glasovanju "za" zakon. Vlada je za to propagandno akcijo porabila 70.367 evrov.