2. 12. 2007 | Mladina 47
Neusklajeni kadilski zakon ...
... je prizadel gostince. Ali ustvarja tudi proračunski primanjkljaj?
Pred sprejetjem novega kadilskega zakona so mnogi gostilničarji opozarjali, da bo zakon v predlagani obliki hudo prizadel gostinsko dejavnost. Toda nihče ni pričakoval tako hitrega upada poslovanja in posledično temu zapiranja lokalov. Po sprejetju zakona so naši gostinci zelo hitro stopili skupaj in ustanovili Združenje ponudnikov gostinskih storitev (ZGPS), ki javnost neprestano obvešča, koliko lokalov je že zaprlo svoja vrata. Glede na to, da gostinci javno govorijo o upadu poslovanja, nas je zanimalo, ali se upad poslovanja pozna tudi pri domačih proizvajalcih tobačnih izdelkov in alkoholnih pijač, ki jih distribuirajo v gostilne, bare ... po Sloveniji. Direktorica za korporativne zadeve Tobačne Ljubljane Breda Brezovar Papež nam je povedala: "Po uveljavitvi sprememb Zakona o omejevanju uporabe tobačnih izdelkov, ki prepovedujejo kajenje v zaprtih javnih prostorih, beležimo padec prodaje tobačnih izdelkov v gostinstvu ne glede na blagovno znamko. Po naši oceni je poglavitni razlog zmanjšano število gostov in krajši čas obiska gostov." Manj zgovorni pa so bili pri tujem konkurenčnem podjetju, Philipu Morrisu Ljubljana. "Na posameznih tržiščih v medijih običajno ne razkrivamo podrobnih informacij glede poslovanja." In kaj so povedali vinarji? Iz podjetja Vina Koper so na sporočili: "Žal vam v procentih tega ne moremo izkazati. Lahko pa povemo to, da se v lokalih, kjer ima hrana glavni pomen, prodaja ni zmanjšala, žal pa to za bare, gostilne, casinoje itd. ne moremo reči". V vinski kleti Vipava 1894 pa je "prodaja buteljk v gostinstvu zrasla. Prodaja odprtega vina v gostinstvu je delno padla, vendar ugotavljamo, da je temu vzrok tudi sprememba strukture naših zastopnikov, lahko pa je delno temu vzrok tudi zakon, a tega ne moremo reči z gotovostjo. V to oceno niso zajete količine našega vina, ki jih gostinci kupujejo od trgovcev (Spar, Mercator, Tuš)".
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?