Jezus z jumbo plakatov

Sodoben način verske propagande kot odgovor na rigidnost uradnih institucij?

Jumbo verska propaganda

Jumbo verska propaganda
© Matej Leskovšek

Ko so se pred leti pojavili pografitani jumbo plakati, na katerih je pisalo "Komaj čakam nedelo!", so se mnogi spraševali, ali sploh gre za reklamno akcijo ali pa se kaka skupinica grafitarjev malo heca. Pred dnevi so se pojavili jumbi z večernim velemestom in silhuetama Jožefa in noseče Marije na oslu s pripisom "Prinašam ti ljubezen." Se Jezus res vrača ali je to spet hec?

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Jumbo verska propaganda

Jumbo verska propaganda
© Matej Leskovšek

Ko so se pred leti pojavili pografitani jumbo plakati, na katerih je pisalo "Komaj čakam nedelo!", so se mnogi spraševali, ali sploh gre za reklamno akcijo ali pa se kaka skupinica grafitarjev malo heca. Pred dnevi so se pojavili jumbi z večernim velemestom in silhuetama Jožefa in noseče Marije na oslu s pripisom "Prinašam ti ljubezen." Se Jezus res vrača ali je to spet hec?

Ker je na plakatih zapisan internetni naslov jezusmedia.com, smo odgovore začeli iskati prav tam. Eden od sodelavcev projekta Vlado Bizjak, sicer "spiritual" v Slomškovem dijaškem semenišču, nam je odgovoril na naša vprašanja. Dolgoročni cilj projekta je po njegovih besedah: "Približati ljudem pristno krščansko sporočilo, ki je zajeto v Jezusovem stavku: 'Ljubite se med seboj, kakor sem vas jaz ljubil.'" Kratkoročni cilj, torej cilj konkretnega projekta, pa je "s plakati ljudem približati bistvo božiča, ki je rojstvo Jezusa, za katerega kristjani verujemo, da je utelešenje Božje Ljubezni". Odzivi naj bi bili, predvsem s strani vernikov, za zdaj dobri.

Po zagotovilih soustvarjalcev jezusmedia.com gre vsaj za zdaj za samostojni projekt brez kakršnekoli pomoči RKC, državnih institucij ali drugih zasebnih podjetij. So pa projekt osveščanja predstavili tudi Slovenski škofovski konferenci (SŠK), ki pa je zadevo poslala v obravnavo pristojnim šefom, ti pa se za zdaj do njihove propagandne akcije niso opredelili. Da je bila SŠK s pobudo seznanjena, je potrdila tudi Urška Baloh s tiskovnega urada SŠK, kaj več pa niso želeli povedati.

Ali obstajajo tudi globlji razlogi za tovrstno akcijo? Pred kratkim je kočevski župnik Tone Gnidovec svojim vernikom aktualni problem stanja duha med verniki izpostavil takole: "Številni ljudje, tudi kristjani, imajo namreč Jezusa radi, Cerkve pa ne marajo." Podobni problemi pa so očitno vzpodbudili tudi ustvarjalce jezusmedie, saj je Bizjak kot povod za nenavadno moderno propagando sicer tradicionalno konzervativne večinske vere pri nas izpostavil: "Dejstvo, da pristno krščansko sporočilo težko doseže ljudi, sploh tiste, ki niso povezani s kakšno cerkvijo. Pravzaprav se nam zdi, da ljudje danes krščanstvo prehitro povežejo z institucijo, ki v javnosti ni na najboljšem glasu, in se s tem prikrajšajo za tisto bogato vsebino, ki jo krščansko sporočilo prinaša".