Vanja Pirc

 |  Mladina 51

Petarde v oglasu

Oglašujejo jih tudi v času, ko sta njihova prodaja in uporaba prepovedani

Pozorne televizijske gledalce je v teh dneh presenetil oglas, ki ga je TV Slovenija sredi decembra večkrat predvajala poleg urnih kazalcev, ki odštevajo zadnjo minuto do začetka TV Dnevnika in Odmevov. V oglasu smo lahko namreč prebrali: "PIROTEHNIKA. OGNJEMETI. HAMEX ...".

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Vanja Pirc

 |  Mladina 51

Pozorne televizijske gledalce je v teh dneh presenetil oglas, ki ga je TV Slovenija sredi decembra večkrat predvajala poleg urnih kazalcev, ki odštevajo zadnjo minuto do začetka TV Dnevnika in Odmevov. V oglasu smo lahko namreč prebrali: "PIROTEHNIKA. OGNJEMETI. HAMEX ...".

TV Slovenija je torej pred svojima osrednjima informativnima oddajama predvajala oglas za pirotehnična sredstva, kar pa je najmanj nenavadno, saj v času predvajanja oglasov nakup in prodaja pirotehnike sploh nista bili dovoljeni. Čas oglaševanja, uporaba in prodaja pirotehničnih sredstev so namreč dovoljeni od 26. decembra do 2. januarja, njihova prodaja pa od 19. do 31. decembra.

Na objavo oglasa se je s pismom vodstvu RTV Slovenija že odzval član programskega sveta RTV Boris Vezjak, ki je opozoril tudi na to, da programski standardi nacionalke določajo, da RTV oblikuje svojo podobo tudi s plačanimi oglasi, zato naj bi v program uvrščala le sporočila, ki so v skladu z zakonom in etičnimi merili. V nasprotnem primeru pa lahko njihovo objavo zavrne. Vezjak je vodstvo RTV zato pozval, naj presodi, ali je pri izbiri in uvrstitvi omenjenega oglasa v reklamni prostor prišlo do kršenja predpisov. Sam pa je medtem prepričan, da oglas, ki "v času, ko nista dovoljena ne prodaja ne uporaba pirotehničnih sredstev, v osrednjem času pred Dnevnikom nagovarja kupce, seveda tudi potencialno otroke, k nakupu petard, raket in drugih pirotehničnih pripomočkov, še zlasti v družbeni klimi, kjer je splošno sprejeto mnenje o njihovi nevarnosti in ko tečejo preventivne akcije policije in drugih institucij za zmanjševanje uporabe pirotehnike", ni primeren za oglaševanje v javnem zavodu, ki "mora ščititi interese javnosti" in s tem tudi zdravje otrok.

In kako objavo oglasa pojasnjuje RTV Slovenija? V službi za trženje RTV-programov pravijo, da po njihovih informacijah "v nobenem zakonu ni eksplicitno določen način oglaševanja pirotehničnih izdelkov". Naročnik omenjenega oglasa se sicer za takšno oglaševanje odloča vsako leto.