Koalicijski tednik

Novi brezplačnik slovenski tednik ne skriva politične usmeritve

Nov slovenski brezplačnik

Nov slovenski brezplačnik
© Arhiv Mladine

Pred dnevi je v Sloveniji začel izhajati nov tedenski brezplačnik, ki bo lastnike poštnih nabiralnikov "moril" skupaj z obstoječimi, Žurnalom, časnikom Dobro jutro in Totalom. Če prva dva poganja tuj kapital, Total pa je bil projekt nekdanja šefa Dela Danila Slivnika, pa za novim Slovenskim tednikom stoji domači kapital. Novi brezplačnik pa se še v enem delu bistveno razlikuje od svojih starejših rivalov, v nabiralnike ga naj bi namreč dobivali predvsem prebivalci ruralnih in primestnih območij.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Nov slovenski brezplačnik

Nov slovenski brezplačnik
© Arhiv Mladine

Pred dnevi je v Sloveniji začel izhajati nov tedenski brezplačnik, ki bo lastnike poštnih nabiralnikov "moril" skupaj z obstoječimi, Žurnalom, časnikom Dobro jutro in Totalom. Če prva dva poganja tuj kapital, Total pa je bil projekt nekdanja šefa Dela Danila Slivnika, pa za novim Slovenskim tednikom stoji domači kapital. Novi brezplačnik pa se še v enem delu bistveno razlikuje od svojih starejših rivalov, v nabiralnike ga naj bi namreč dobivali predvsem prebivalci ruralnih in primestnih območij.

A novi Slovenski tednik je vseeno dovolj udaren. Tako so si v prvi številki z objavo podrobnosti iz zasebnega življenja v naslovni temi privoščili poslanca SD Milana M. Cvikla, pohvalili vlado za dodatne olajšave ljudem z najnižjimi dohodki ter napadli protivladnega SNS-ovca Saša Pečeta. Hkrati so nekritično povzeli provladno raziskavo o medijski svobodi v Sloveniji in obtožili Mercator zviševanja inflacije ... Uredniška politika novega brezplačnika je očitno naklonjena vladi.

Pa lahko poleg vsebine najdemo še kakšen dokaz za trditev, da gre zgolj za provladno propagando? Lahko. V prvem številki Slovenskega tednika razen dveh manjših oglasov oglašujejo le državna podjetja ali podjetja v večinski državni lasti, direktor in odgovorni urednik novega tednika pa je Andrej Lasbaher. Slednji je bil nekoč že direktor in odgovorni urednik tednika Demokracija, katerega ustanovitelj in solastnik je SDS, položajem pa se je odpovedal v času zadnjih lokalnih volitev, ko je v Mariboru vodil župansko kampanjo poraženega Gregorja Pivca, "nadstrankarskega" kandidata SDS in NSi. Pivca so za nagrado, ker se je podal v boj za prevzem oblasti v Mariboru, ponovno izvolili za direktorja mariborske bolnišnice in predsednika mariborske SDS.

Lasbaherjeva nagrada pa je očitno mali tednik. "Mali" zgolj na videz, saj ga bodo dostavljali kar 375.000 gospodinjstvom v več kot 500 krajih. In zakaj bi vodenje na videz nepomembnega tednika lahko razumeli kot nagrado? Zato ker bi lahko bil Slovenski tednik projekt vitalnega pomena za aktualno oblast. Ta bi lahko prek državnih podjetij - Mobitel, Petrol, NKBM, Zavarovalnica Triglav, Zavarovalnica Maribor - poskrbela za nemoteno izhajanje vsaj do volitev. Slovenski tednik pa bo lahko v krajih, ki jih drugi brezplačniki praviloma ne dosežejo, sprejet kot prijetna popestritev in bo tako pomembno vplival na javno mnenje.