Nato-agitprop

Propagandni proračun je orjaški - kje so propagandni artefakti?

Varni v Natu: Dimitrij Rupel in Tone Rop

Varni v Natu: Dimitrij Rupel in Tone Rop
© Denis Sarkić

Smo sredi referendumske kampanje. Čez dva tedna bomo v zabojčke metali listke in sporočali, ali smo za ali proti vstopu v EU. In, ali smo za ali proti vstopu v Nato. Vlada je v zadnjih dneh januarja sklenila, da bo za referendumsko kampanjo namenila dodatnih 128 milijonov SIT. Že pred tem pa je bilo na proračunski postavki "obveščanje o EU in zvezi NATO" zagotovljenih 78 milijonov SIT. Vsota torej znaša dobrih 200 milijonov SIT. Dve tretjini te vsote bosta porabljeni v dneh, ki nas ločijo do obeh referendumov. Toda, kje so plakati? Kje so zabave? Kje je golaž? Bodo med kampanjo za vstop v obrambno zavezništvo delili porcije pasulja? Kje so balončki, na katerih je narisan nasmejani Nato? Kje so vse tiste bleščeče reči, ki so značilne za politične kampanje? 128 milijonov SIT je velik denar. Za primerjavo: predsedniška kandidatka Barbara Brezigar je za kampanjo porabila 37,8 milijonov SIT. Predsedniški kandidat dr. Janez Drnovšek je za "obveščanje javnosti" potreboval 94,2 milijona SIT. Zgolj medklic: kakšen bi bil volilni rezultat, če bi Drnovškov štab v kampanjo investiral 37,8 milijonov SIT, štab Barbare Brezigar pa bi zbral 94,2 milijona SIT? A vrnimo se k vprašanjem stroškov kampanje. Kampanji Barbare Brezigar in Janeza Drnovška sta skupaj stali 132 milijonov SIT. Za teh 132 milijonov smo njune podobe gledali na vseh plankah, šest tednov sta redno kukala iz TV ekrana, pošiljala sta prijazna pisma in potovala sta po celi republiki. Za 132 milijonov SIT je bil oglaševalski prostor šest tednov nasičen s kandidatko in kandidatom. Ko je vladni urad za informiranje sporočil, da bo za kampanjo skuril 128 milijonov SIT, je razložil tudi, da bo vsota namenjena za "izvedbo predreferendumske strategije" oziroma "predreferendumske informativne dejavnosti".

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,2 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 15,8 EUR dalje: