28. 5. 2001 | Mladina 21 | Družba
Globalizacija nasilja
Slavko Kulić
Bojan Brecelj, i/p/a Press
Trdite, da nas vodijo amaterji?
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
28. 5. 2001 | Mladina 21 | Družba
Bojan Brecelj, i/p/a Press
Trdite, da nas vodijo amaterji?
Ne le amaterji, še nevarnejši ljudje. Politiki so mentalno zaostali ljudje in nas ne bi smeli voditi. Zakaj pa smo privolili v take razmere? Ker so se nam politiki vsilili. Vsilili so se ljudstvu. Če je politika tisto, kar ureja odnose med silami, človekova morala pa tisto, kar ureja odnose med ljudmi, potem razumemo, zakaj politika ni nikoli iskala moralnih ljudi in zakaj moralni ljudje niso nikoli težili v politiko. Prepustili smo se ljudem, o katerih ne vemo, kakšna znanja imajo in kakšno je njihovo zdravstveno in duševno stanje. To ni naključje.
Če prav razumem, ne govorite o ozkem, na primer slovenskem ali hrvaškem političnem sistemu, temveč o svetovnem sistemu?
Vedno govorim o šestih milijardah ljudi. Ni pomembno, ali so rumeni, črni, rdeči ali beli, kajti glede na dognanja se pripadniki človeške vrste razlikujemo manj kot za odstotek. Zato ni podlage za trditve, da je kdo boljši od drugega. To je laž, ki so jo ustvarili duševno prizadeti ljudje, politiki in vsi, ki živijo od politike, vsi, ki so privolili v to, da služijo tem, ki nas vključujejo v projekt vladanja. Vsi se sprašujejo, kako mi je uspelo, ko pa sem se umaknil iz državne uprave, ko sem spregledal vse laži. Leta 1963 sem Rankoviću rekel, da jugoslovanska ustava vodi v zlo. Titu sem rekel, da ni res, da smo rešili vprašanje mednacionalnih odnosov. V ustavi smo imeli zapisano nekaj, kar je govorilo o razvoju demokracije. Vse, kar smo imeli, pa ni imelo nobene zveze z demokracijo. Ali je demokracija, ko vam mati reče, da morate biti doma ob 21. uri? Demokracija je do 21. ure, po 21. demokracije ni več. Demokracija je torej prostor, ki ti ga odreja nasilje. Prostor, ki ti ga dovoljuje politika. Demokracija je iluzija. Iluzija svobode. Demokracija daje ljudem, kolikor dopustijo centri moči. Demokracijo razumem kot nekaj zunaj koncepta nasilja. Štejem, da je demokracija, kadar sprejemam odločitve s kulturnega in materialnega stališča za sedmo generacijo. Moram razmišljati o pomenu in učinkih odločitev za sedmo generacijo. Politična demokracija je laž. Je prevara.
Kakšno vlogo pripisujete religijam v t. i. družbi nasilja?
Vse religije so represivne, tako kot je tudi politika. Verski determinizem in politični determinizem sta represivna. Naša naloga ni, da preverjamo, ali Bog obstaja. Temveč, prosim, poklekni in moli. Na tebi je, da klečiš in moliš, na pa da sprašuješ, ali Bog obstaja. Na nas je, da plačujemo davke in da ne sprašujemo, ali ima država prav ali se moti. Znanstveno mišljenje, odprto mišljenje, je edino znanje, ki je lahko drugačno, ni represivno in ne bi smelo biti represivno. Znanstveno mišljenje je represivno, ko ga uporabi versko ali politično mišljenje proti svobodi.
Menite, da deluje znanost predvsem v interesu človekovega življenja?
Načeloma je znanost proti življenju, kajti obstaja monopol nad znanjem, monopol nad izobraževanjem, monopol nad komunikacijami in informacijami v funkciji nasilja.
Kakšna je vaša alternativa za opisane razmere?
Zagovarjam sistem vzgoje in izobraževanja, ki omogoča razvoj duševnih zmožnosti posameznika, to je čustvene inteligence prek inteligenčnega kvocienta in duhovnega kvocienta. V humanizmu bi morali komunicirati z duhovno inteligenco.
Sedaj govorite kot kakšen novodoben guru.
Pazite. Če bi bili prisotni na zasedanju svetovnega parlamenta ... Bilo nas je enajst, ki se nismo srečali nikoli prej pred zasedanjem na Malti, a smo javno govorili popolnoma enako. Visoka stopnja koherence zavesti. Človeškost in potreba po človečnosti še nista ubiti, kljub nasilju.
Omenili ste svetovni parlament ...
Današnji ustroj sveta se zrcali v t. i. hierarhični porazdelitvi moči v razmerjih nadrejenosti in podrejenosti. Organizacija združenih narodov (OZN) in vse njene agencije so izraz tega sveta, saj so jih ustanovile države zmagovalke, ZDA, Rusija in druge zmagovalke v drugi svetovni vojni. Vodila jih je misel, da bodo kot zmagovalke nad nasiljem vodile svet, zato so ustanovile OZN. Tedaj so postavile pravila za države članice; te se podrejajo petim državam, ki imajo veto in odločajo. Prav tako Mednarodni denarni sklad, Svetovna banka, Svetovna trgovinska organizacija, Nato in Pentagon so ustanove, ki vzdržujejo to piramido moči in nasilja. Globalni ustroj liberalnega kapitalizma vzdržuje nasilje in glede na to, da je ta piramida moči zrasla na delnicah, na vrednostnih papirjih, je to nekakšna napihnjena piramida moči. Ob napovedi padca vrednosti delnic vidimo, kako ta moč pada, kako je tisoče milijard dolarjev manj vrednih. Tukaj tiči tudi odgovor, zakaj se globalni um nasilja in piramida zahodne moči širita v Slovenijo, Hrvaško, Madžarsko. Potrebujejo intelektualni potencial, potrebujejo nas, naš um, naše delo, naše naravne dobrine, da bi sebe utemeljili na stvarnih vrednotah. Globalnemu sistemu liberalnega kapitalizma napovedujem konec. Sistem ne bo vzdržal dolgo. Zato se postavlja vprašanje, zakaj naše vodstvo, tisti, ki mislijo, da vodijo Poljsko, Madžarsko, Hrvaško, Slovenijo, zakaj se vključujemo v sistem, ki se ruši, ki ne more vzdržati v nasilju.
Vendar niste odgovorili, kdo je ustanovil svetovni parlament, kakšna ustanova je to, ali je to civilnodružbena pobuda, kdo so člani ...
Svetovni parlament je nasprotje OZN, je popolnoma nova oblika organizacije civilizacije, ki ni nasilna. Namesto vertikalne, nasilne organizacije sveta bo svetovni parlament deloval po horizontalnem načelu ureditve sveta. Med člani so visoko izobraženi ljudje, ki služijo dokazom, so ljudje z visoko stopnjo razvite duhovne inteligence. Konec leta 1999 je v t. i. globalni mreži za ratifikacijo in volitve (GREN) sodelovalo dva tisoč organizacij iz več kot 129 držav s kombiniranim članstvom posameznikov, ki je doseglo številko 80,000.000 ljudi. Večino individualnih članov sestavljajo mladinske organizacije. V GREN sodelujejo tudi organizacije in posamezniki iz Slovenije in Hrvaške. Član svetovnega parlamenta ne more postati nekdo, ki ni nenehno in vedno znova preverjan. Na vseh zasedanjih se vsak nov član preverja, kdo je, koga zastopa, kaj je, s čim se ukvarja, kaj hoče. Člani svetovnega parlamenta so posamezniki, ne države. Zato so redki, ki vedo, da sem član svetovnega parlamenta ... Izvedba svetovne zakonodaje v sklopu svetovnega parlamenta vključuje predvsem razorožitev, nov globalni finančni in kreditni sistem in nujno administracijo za reševanje Zemlje. Svetovni parlament ima človeško usmeritev, zavzema se za humanizacijo sveta in za federalistično ureditev Zemlje. Nazori svetovnega parlamenta temeljijo na biocentričnem sistemu vrednot in ne na antropocentričnem, to je ključna razlika in opozicija OZN. Na tem mestu se lahko vprašamo, zakaj si novonastale države na Balkanu in v Evropi prizadevajo za vključevanje v ustanove nasilja in ne v take, ki iščejo izhod iz globalizacije nasilja.
Kdo je ustanovil svetovni parlament?
Ustanovili so ga ljudje, ki težijo h globalizaciji humanizma in nenasilja. Med njimi sem tudi sam. Proces oblikovanja svetovnega parlamenta poteka od leta 1958. Novembra lani je bilo prvo parlamentarno zasedanje na Malti. Tedaj smo se dogovorili, da bo sedež tega novega svetovnega parlamenta, opozicije nasilju, v New Delhiju v Indiji. Izbrali smo New Delhi, ker je južna polobla v suženjskem položaju v razmerju do severne poloble. Mislili smo, da bomo tako na drugačen način nasprotovali severni prevladi. To pomeni, da konflikt med severom in jugom obstaja.
Kako to, da se države ne odločajo za kako drugo možnost, na primer za neodvisnost? Kaj menite o švicarski neodvisnost?
Švica je eden od najskrajnejših imperialističnih sistemov. Zlorabila je drugo svetovno vojno in nacizem, da je ustvarila dobiček iz sredstev varčevalcev. Švica je ustvarjala dobiček iz tuje nesreče. Menim pa, da bi lahko Slovenija in Hrvaška ohranili neodvisnost, če bi sklenili neke vrste konfederacijo. To sem tudi predlagal, kajti ne moremo drug brez drugega, posamezno ne moremo vstopiti v svet. Obrnilo pa se je tako, da je Slovenija neke vrste most za hrvaški vstop v Evropsko unijo. In Hrvaška bi lahko ostala zunaj Nata in tudi zunaj Evropske unije, pri tem pa bi bile razmere v državi petkrat boljše.
Kako, če pa je ravno boljše življenje eden od razlogov za vstop v te ustanove?
To je iluzija, ko govorijo, da bomo imeli ceste, železnice in kaj vem kaj še. Imeli bomo le kredite in dolgove. Vse infrastrukturne koridorje, ki jih gradimo, jih gradimo za članice Evropske unije. Kaj se bo vozilo po ionskem koridorju? Ker ne bomo ničesar proizvajali, ne bomo tudi nič prevažali. Ne vemo še, da so to tuje ceste. Ne vemo, da bomo postali tuja vojska. Postali bomo inštrument in izvajalci del. Delavci na gradbišču, civilnem in vojaškem. Vladala nam bosta manumilitarizem in manumonetarizem. Svet je bil v preteklosti urejen na temelju vojaške represije in vojaških osvajanj, potem so najmočnejši spoznali, da je to drago, in so prešli na odnose, ki smo jih sprejeli tudi mi, na dolžniška razmerja med ljudmi in državami.
Torej konflikti med Vzhodom in Zahodom, Severom in Jugom ne izginjajo?
Vse novonastale države v vzhodni Evropi in na Balkanu so opustile svoj način proizvodnje in mislile, da bo prehod v kapitalizem avtomatičen. Samodejnega prehoda v kapitalizem ni. Zrušen je berlinski zid z Vzhoda proti Zahodu, potem ko je bil že zgrajen neviden berlinski zid z Zahoda proti Vzhodu. Strašanski svetovni konflikt šele sledi iz osvajanja sveta z globalizacijo političnih, ekonomskih, pravnih, družbenih in vojaških odnosov, poosebljenih v natoizaciji, evropeizaciji in monetarizaciji sveta. Napovedujem svetovni konflikt med G-7 in D-8 ter preostankom sveta. V D-8 so vključene islamske dežele s Turčijo na čelu. Muslimani ne bodo dopustili globalizacije kot akulturacije in uničenja islamske kulture, kot se je to zgodilo v Afriki, ki je zato plačala krvavi dolg, ekonomski dolg, ekološki dolg, družbeni in kulturni dolg.
Govorite o D-8, a mediji v zadnjem času omenjajo predvsem ZDA in Japonsko ter vpliv njunih ekonomij in politik na gospodarske razmere v svetu. Kaj ne doživlja tudi Turčija gospodarske krize? Ne eni strani se razvijajo teorije o gospodarski recesiji, ki jo bosta sprožili ZDA in Japonska, na drugi pa vnašate pomen Turčije, ki je primerljiva s Tajsko, čeprav je dvakrat večja od te države, ki je v 90. letih sprožila azijsko krizo.
Pojav dolžniške ekonomije, ki jo je uvedel sociolog Daniel Bell, pomeni, da bodo te oblike ustvarjanja sveta na temelju odvisnosti zamenjale klasični kolonializem s sodobnim kolonializmom. Sodobni kolonializem nam je omogočil rast ekonomije, proizvodnih in drugih možnosti, ker pa ne moremo ustvariti dovolj dobička, da bi z njim plačali obresti posojil, so si nas posojilodajalci prilastili in nas prek obresti izkoriščajo tako zelo, da sploh ne moremo več proizvesti dobička, ki bi bil običajen pri neki količini proizvodnje. Nikoli več ne odplačamo glavnice, kaj šele, da bi nam kaj ostalo. Drvimo po t. i. dolžniški bob stezi, s katere ne moremo izstopiti. Oblast je zakoličila našo usodo. Svetovni posojilodajalci so ustvarili lažno zarjo, sijaj in razkošje globalizacije. Skoraj vse države potrošijo več kot proizvedejo, ker mislijo, da bodo tako lahko obstale. Zato zagovarjam razvoj iz sebe, saj ni razvoja žive materije iz nje same.
Imata državi, kot sta Slovenija in Hrvaška, v tem trenutku še kakšno izbiro, še kakšno možnost, ali je mogoč le vstop v Evropsko unijo in v Nato?
Gre za vprašanje, kako se ustaviti na poti propada. Ponosen sem na vašega predsednika republike Milana Kučana, ki me je razumel na začetku osamosvajanja republik nekdanje Jugoslavije, ko sem mu rekel, da Slovenija in Hrvaška ter druge novonastale države nimajo koncepta razvoja življenja, da imajo le koncept vladanja narodu. Nastale države bi morale biti servis naroda, ne pa da je narod servis države. Najprej moramo imeti koncept razvoja življenja, nato je treba razviti načine za uresničevanje ljudi in sredstev. Tudi Slovenci imate ustavo brez koncepta, ki je le vrednostno-politični akt in ne vrednostno-družbeni akt. Ustava je torej dokument, ki se uporablja le za manipulacijo z ljudstvom, ne oblika organizacije, skozi katero ljudstvo uresničuje svoj interes.
Kaj bi morala vključevati spremenjena, nova, boljša ustava?
Za novo ustavo je treba najprej imeti koncept razvoja življenja v Sloveniji. To pomeni, da se družba oblikuje in organizira na popolnoma nov način. Dokler ne vemo, kam gremo, se ne moremo organizirati. Globalna makrousmeritev opredeljuje smer razvoja. Govorim o konceptu, saj je življenje konceptualno na ravni posameznika. Zavedati se moramo, da Američani ne stopijo niti v WC, ne da bi imeli načrt. Nam pa so ga porušili in nas privedli v razmere razpršene diktature.
Iz povedanega lahko razumem, da opredeljujete Evropsko unijo kot totalitarizem po zgledu ZDA.
Evropa je proizvod Amerike, Amerika je okupirala Evropo in Evropa nadaljuje okupacije. Amerika ima Evropo in Latinsko Ameriko, Evropa pa bo imela Balkan in druge evropske države. Postajamo evropska Latinska Amerika. Evropa bo svoja bremena prenesla na nas, novonastale države, zato od nas zahteva, da se preoblikujemo in prilagodimo skladno z njenimi pravili. V Evropi ni zmagal koncept regij, ni zmagal evropski koncept skupnosti narodov. Zmagala je Evropska unija in nujno je poudariti, da sta unija in skupnost popolnoma različna pojma. Zmagal je projekt močnih držav. Mi pa smo majhne države, le vložek v to asociacijo, output so odločitve močnih. Ljudem je treba predstaviti humanizem, proces očlovečenja. Brez koncepta razvoja življenja nista mogoči ne sprememba ustave ne organizacija družbe.
Kakšno je torej ozadje oblikovanja Evropske unije?
Gre za to, da bi Evropi vladali Nemčija in Francija, Anglija pa ima svojevrstno vlogo. Vse druge države, ki se bodo včlanile v Evropsko unijo, bodo morale upoštevati zahteve t. i. držav prvega kroga močnih. Vse pa se bodo ravnale po zahtevah Nemčije in Francije. To pomeni, da je Amerika že okupirala Evropo, da bi uresničila svoje cilje. Zanima me, ali bo Evropska unija ali Rusija zaveznica v ameriškem osvajanju osrednje Azije. Kar vem, Američani računajo, da bo Rusija s svojim jedrskim orožjem delovala proti muslimanom. Tudi države članice G-7 še niso prepričane, ali bo Rusija resnično stopila na stran njihove združbe. Američani zdaj izbirajo vršilce dela. Rusijo želijo na vsak način vključiti v G-7, da bi jo podredili pravilom, saj ima Rusija tudi številne novoodkrite naravne možnosti, odkrili so nova nahajališča nafte. Dejstva kažejo, da lahko v vsakem trenutku ustvarimo dvojnost sveta. Če ga ne bosta znova uvedli G-7 in D-8, potem lahko napovemo novo svetovno bipolarnost, kajti muslimanska kultura ne bo privolila v akulturacijo katere koli zahodne države. ZDA so edina država na svetu, ki nima ministrstva za kulturo, temveč ima ministrstvo sile. ZDA ne potrebujejo kulture, saj imajo silo. Pentagon je ameriško ministrstvo za kulturo, ki se je povzdignilo nad državo in nad narod. Vsi tipi moči, s katerimi razpolaga Zahod, fizična, materialna in simbolna, izražajo možnost odločilnega vpliva na izbiro alternative drugega brez njegove volje. To je bistvo. Monopol moči ene sile, enega naroda, ene kulture je grožnja svetu.
Kaj če se zdaj osredotočimo na Slovenijo in Hrvaško ...
Tedaj govorimo o neosveščenih in neinformiranih nacijah, ki ne poznajo posledic, to pa velja tudi za vse novonastale države. Izkrivljena podoba globalizacije v onesposobljeni slovenski in hrvaški zavesti se predstavlja kot pravilna usmeritev.
Kako gledate na prihodnost Slovenije, Hrvaške in drugih novonastalih držav?
Prihodnost držav na Balkanu in v vzhodni Evropi bo tuja preteklost. S članstvom v ustanovah nasilja nas bodo močne države zadrževale na periferiji globalnega sistema kapitalizma v funkciji podrejenosti. Gre za gotov proces akulturacije, za gotovo pot v asimilacijo in za izginotje držav kot subjektov kulture in civilizacije, saj je pogoj za integracijo v te ustanove odpoved mejam in težnjam, da bi te države odločale o čemerkoli. Gre za to, da novonastale države mislijo, da jim bo s tem, ko se bodo prilagodile pravilom teh ustanov, bolje, a prav ta pravila prilagajanja vpeljujejo v procese asimilacije, akulturacije in kar nenadoma nisi več država, nacionalni jezik izgubi vrednost, prav tako kultura. Funkcionalni pogoj teh držav je, da zapustijo same sebe iz sebe. Same morajo odstopiti od sebe, da bi sprejele tuje interese.