Jure Trampuš

 |  Mladina 39  |  Politika

Piarovski flopi

Primeri slabega piarovstva

France Arhar: Solidna plača - slaba komunikacija

France Arhar: Solidna plača - slaba komunikacija
© Marko Jamnik

Nekje v globinah interneta se skriva stran ameriškega Centra za medije in demokracijo, poimenovana po reviji PR Watch. Njen namen je "pomagati prepoznati manipulativne in zavajajoče prakse piara", raziskuje industrijo odnosov z javnostmi, način kontrole javnih debat, oblikovanje javnega mnenja. Pravijo, da je piar propaganda in grožnja demokraciji, da politiki s pomočjo raznih piar služb namenoma prikrivajo resnico. Recimo pri zalivski vojni, ko naj bi kuvajtska kraljeva družina v Washingtonu najela kar 20 pravnih in lobističnih družb ter služb za odnose z javnostmi, ki naj bi Američane prepričale o potrebi vojne proti Iraku. Ena izmed služb, tako urednik PR Watcha John Stauber, naj bi celo pripravila zaslišanje v kongresu, na katerem je hči kuvajtskega veleposlanika lažno pričala, da so iraški vojaki iz inkubatorjev v neki bolnišnici vzeli več dojenčkov in jih pustili umreti. Rezultat kampanje je znan, Američani so množično podprli Busha, in ta je z veseljem začel vojno v Perzijskem zalivu. Nekaj podobnega se dogaja tudi danes, le da so glavni manipulatorji drugi. Ok, piar je torej skrivna industrija, ki sporočila posreduje kot novico, je prepričevalska tehnika, ki poskuša zavesti (večinoma lene) novinarje in prek njih vplivati na javnost, je lobiranje prek medijev. Seveda takšen način komunikacijske strategije z oglušelim avditorijem obstaja tudi v Sloveniji. In večinoma je uspešen, vsaj slovenski piarovci se radi pohvalijo s svojim znanjem, z izobraževanjem v tujini, z uspešnimi akcijami, vizijami in projekti. In deloma imajo prav, vendar pa se v njihove uspehe včasih priplazijo tudi napake, šlamparije, šarlatanstva, napačna predvidevanja in podcenjevanje. Včasih pa se jim celo zgodi, da brcnejo v temo, da svojemu naročniku naredijo več škode kot koristi. In v zadnjih dveh mesecih se je to zgodilo najmanj dvakrat.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,2 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 15,8 EUR dalje: