10. 10. 2004 | Mladina 40 | Politika
Oglasni pristopi
Več dostojanstva, svobode, domoljubja in poštenosti, da o zavihanih rokavih, novih obrazih in Pahorju iz solarija sploh ne govorimo
© Denis Sarkić
Prav prijeten je bil pogled na predvolilni jumbo plakat predsednika NSi dr. Andreja Bajuka. Povsem drug človek. Holivudsko nasmejan, počesan in brez podbradka. Snovalci oziroma oblikovalci predvolilne NSijeve strategije so mu odrezali problematični del brade. Bajuk brez podbradka. Janezu Janši, predsedniku SDS, ki je suhljatejših potez in visokega čela, so dizajnerji, nasprotno, na večini plakatov odrezali zgornji del glave. Borut Pahor, predsednik Združene liste, se je pred fotografiranjem za predvolilni čas še posebej naličil. Predsednik LDS Tone Rop, človek, ki slovi po neprepričljivi frizuri, se na gigantih pojavlja kot človek, ki je pravkar prišel od frizerja. Anekdota govori o tem, da so se strankarski veljaki za potrebe televizijskih soočenj odpravili k znanemu ljubljanskemu frizerju, ki jih je ostrigel tako, kot zapovedujejo moderni trendi. Rop naj bi takoj po frizerskem posegu vstal s stola in si moderno pričesko z rokami razmršil po svoje. Franci Kek si je zaradi resnosti omislil brado, njegov strankarski kolega Vito Rožej pa avstro-ogrske brke. Janez Podobnik je v roke najprej vzel pisalo, potem pa je nastopal z imobilizirano roko, pomembno osvežitev pomenijo tudi zavihani rokavi Popovičeve naše Slovenije, vendar so pri fotografiranju pozabili, da roke v prvem planu pomenijo majhne obraze, zato večina njegovih kandidatov izpade malce deformirano. Kakorkoli, idej je bilo kar nekaj, izvedbe pa so bile bolj ali manj uspešne.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
10. 10. 2004 | Mladina 40 | Politika
© Denis Sarkić
Prav prijeten je bil pogled na predvolilni jumbo plakat predsednika NSi dr. Andreja Bajuka. Povsem drug človek. Holivudsko nasmejan, počesan in brez podbradka. Snovalci oziroma oblikovalci predvolilne NSijeve strategije so mu odrezali problematični del brade. Bajuk brez podbradka. Janezu Janši, predsedniku SDS, ki je suhljatejših potez in visokega čela, so dizajnerji, nasprotno, na večini plakatov odrezali zgornji del glave. Borut Pahor, predsednik Združene liste, se je pred fotografiranjem za predvolilni čas še posebej naličil. Predsednik LDS Tone Rop, človek, ki slovi po neprepričljivi frizuri, se na gigantih pojavlja kot človek, ki je pravkar prišel od frizerja. Anekdota govori o tem, da so se strankarski veljaki za potrebe televizijskih soočenj odpravili k znanemu ljubljanskemu frizerju, ki jih je ostrigel tako, kot zapovedujejo moderni trendi. Rop naj bi takoj po frizerskem posegu vstal s stola in si moderno pričesko z rokami razmršil po svoje. Franci Kek si je zaradi resnosti omislil brado, njegov strankarski kolega Vito Rožej pa avstro-ogrske brke. Janez Podobnik je v roke najprej vzel pisalo, potem pa je nastopal z imobilizirano roko, pomembno osvežitev pomenijo tudi zavihani rokavi Popovičeve naše Slovenije, vendar so pri fotografiranju pozabili, da roke v prvem planu pomenijo majhne obraze, zato večina njegovih kandidatov izpade malce deformirano. Kakorkoli, idej je bilo kar nekaj, izvedbe pa so bile bolj ali manj uspešne.
SJN
Igor Ribič iz podjetja Imprimo, ki je oblikoval Popovičeve kandidate, pravi: "Oglaševanje je isto kot pri izdelkih, nobene razlike ni med oglaševanjem izdelkov in političnim oglaševanjem." Nič novega, Jacques Sequela je že pred leti povedal isto. Janez Drnovšek je bil zanj damski vložek ali pralni prašek. Zavihajmo rokave naj bi bil slogan, ki so si ga izmislili na hitro, ker stranka menda nima denarja. Zlobneži so zaradi marsikaterega kandidata, ki je na meji prostosti, to komentirali, češ da so zavihali rokave zato, da bi lažje nataknili lisice. Podobno brez denarja je menda nastal As. Ime stranke, ki mnoge spominja na poker salone v manjših slovenskih krajih. Vsega skupaj so se spomnili kar sami. Računali so, da bo volivce zanimala ideja o novih obrazih. Stare je na plakate narisal znani karikaturist Zoran Smiljanič.
SMS
SMS se je v boj podala veliko bolj načrtno s strategijo, ki jo je pomagal izdelati Studio 3S. S fotografijo otroških nog na nogah odraslega na svojem plakatu so želeli podkrepiti slogan SLOVENIJA STOJI . NA MLADIH. Geslo je sestavljeno iz dveh stavkov in vmesne rdeče pike. SLOVENIJA STOJI. predstavlja dosedanje uspehe Slovenije, rdeča pika pa opozarja, da smo cilje mlade države dosegli. Sicer pa je kampanja SMS slonela na javnih nastopih Dominika Save Černjaka.
LDS
Veliko več nastopajočih so imeli pri LDS, ki si je pri programu pomagala s podjetjem Korpus, ki ga vodi Stojan Pelko. Mnogi so menili, da je čas, da bi se LDS naslonila na drugega človeka, vendar so se ušteli, kampanja, ki jo je delal za Viko Potočnik kot ljubljansko županjo, zanj ni bila usodna, saj naj bi bila za svoj poraz kriva kar sama, ker Korpusa ni poslušala. Za letošnje parlamentarne volitve je Pelko izpostavil veliko število LDS obrazov. Slogan Skupaj spreminjamo Slovenijo je skušal povzeti tako bilanco kot projekt. S sloganom naj bi želeli povedati, da "ko je Slovenija s 1. majem stopila v Evropsko unijo, je začela neko novo pot, odprle so se številne priložnosti".
SDS
Čeprav naj bi bila predvolilna sporočila SDS tako rekoč obratna, je razlaga njihovega slogana SDS, "Slovenija na novi poti", podobna. "Država potrebuje osvežitev, novo sposobno ekipo, ki bo našo državo umeščala v tem novem okolju. SDS jo ima in je državo sposobna voditi po tej novi poti." Jumbo plakate so SDS pomagali sestaviti pri podjetju Mangart, ki na vprašanja v zvezi z volilno kampanjo ne odgovarja. Namesto njih jo pojasnjujejo v štabu Janševih demokratov. Na velikih plakatih je vedno Janez Janša, ostali kandidati pa se glede na volilne okraje menjajo. Tako na Gorenjskem seveda ni moč videti obeh vrhunskih političark in lepotic, ki krasijo Ljubljano. Zanimivo je, da so pri Janši obljubljali, da ne bodo oglaševali na televiziji, čeprav so na koncu za svojo kampanjo izbrali celo potres v Posočju in izjave nič hudega slutečih znanih Slovencev za svoj volilni časopis.
SNS
SNS se je odločila za plakat, na katerem so rahlo skinhedovsko predstavljeni dosedanji poslanci. Zdi se jim, da so Zmago Jeliničič, Sašo Peče in Bogdan Barovič dovolj medijsko prepoznavni in da so Brez dlake na jeziku. S fotografijo so želeli pokazati resnost, odgovornost, skupno pripravljenost za delo ter da imajo za delo v državnem zboru tudi potrebno znanje - knjige v ozadju. Kampanjo so pripravili sami.
SLS
Veliko več prahu je dvignila kampanja Ljudske stranke. Poleg plakatov in največjega slovenskega XXL-jumbo plakata, ki visi s stolpnice v Šiški, so priredili tudi dramo, ki se je dogajala na slovensko-hrvaški meji, ko so kak mesec prezgodaj (po mnenju strokovnjakov) posadili lipo. Glavni strateg kampanje naj bi bil Marijan Podobnik, čeprav je kampanjo podpisal tudi Igor Ribič iz že omenjenega podjetja Imprimo, ki je delala kampanjo tudi za Popoviča. Slogan "Ohranimo Slovenijo!" naj bi izhajal iz njihovega programa, zgodovine in usmeritev v sedanjosti in prihodnosti. Mimogrede, spoštujejo tudi vse, ki so se borili proti nacizmu, fašizmu in komunizmu.
ZLSD
Zanimivo je, da Studio Marketing, ki je bil znan po uspešnih kampanjah za bivšega predsednika Milana Kučana, ni želel pretirano razpravljati o svojih prijemih pri reklamiranju Združene liste. Čeprav strategija sama po sebi niti ni nič novega. Veliki plakati, zašminkirani predsednik, ki na volitvah ne nastopa, in veliko število mladih alter kandidatov. Presenetljivo je, da za promocijo dela kandidatov ni skrbel Studio Marketing, ampak samostojni svetovalec Marko Rogač.
Za Desus je kampanjo organiziralo podjetje Grafiti studio, ki mu do konca redakcije ni uspelo odgovoriti na vprašanje, kaj pomeni geslo Na modrih in mladih svet stoji. Za Desus vsi. Kakorkoli, poleg skupinskih fotografij se je šef stranke Anton Rous slikal še z dvema mladincema.
NSi
Tudi pri Novi Sloveniji so se odločili, da bodo sami izbrali svoje predvolilne ideje. Le pri medija planu so si pomagali s podjetjem Kisik. Pri večjih plakatih so pokazali ali samo Andreja Bajuka ali pa Bajuka, evropska poslanca Lojzeta Peterleta in Milko Novak ter še štiri posameznike, ki predstavljajo različne družbene vloge in nastopajo tudi v televizijskih spotih: podjetnika, kmeta, nosečnico in študentko. Ti štirje s svojo simbolno vlogo ponazarjajo vrednote, za katere se zavzema Nova Slovenija: spoštovanje dostojanstva vsakega človeka, svobodo, družino, domoljubje in poštenost. "Nova smer, Nova priložnost, Nova Slovenija". Očitno pa plakati NSi niso bili všeč janšistom, ki so jih v Novem mestu mirno trgali in čez njih lepili svoje.