Ali H. Žerdin

 |  Mladina 40  |  Politika

Trda kampanja, mehki denar

Kreativno iskanje lukenj v predpisih o financiranju volilne kampanje

Zbor republikancev: stroškov za največje letošnje predvolilno zborovanje niso krile stranke, pač pa Nova revija

Zbor republikancev: stroškov za največje letošnje predvolilno zborovanje niso krile stranke, pač pa Nova revija
© Denis Sarkić

Ko so stranke 22. septembra objavile poročila o denarju, porabljenem za volilno kampanjo, so bili prikazani stroški zabavno nizki. Kako varčne ljudi imamo v naših strankah! Prave čarovnike varčevanja. Ah, kaj bi dali v gospodarstvu, da bi za tako zabavno nizko ceno stiskali velike količine orjaških plakatov. Če bodo strankarski voditelji tako varčno, kot poslujejo s svojih denarjem, poslovali tudi z našim, torej proračunskim denarjem, se nam obeta nesluten razcvet. Nobenega proračunskega deficita! In še davki bodo lahko nižji. Vendar je naše veselje preuranjeno. Če so prijavljeni stroški o volilni kampanji osupljivo nizki, je to zgolj znak, da nekaj ne štima. Bolj verjetno je, da so stranke zavajale javnost in so delno poročilo ob pomoči knjigovodskih manipulacij prikrojile. Še bolj nerodno pa bi bilo, če bi volilno kampanjo financirali mimo posebnega žiro računa, na katerega se morajo stekati vsi prispevki za kampanjo in s katerega morajo biti plačani vsi stroški za kampanjo. Zato poročilo, da je bila med dosedanjo kampanjo najbolj potratna Bajukova Nova Slovenija, ne pove vsega. Bolj natančno bi bilo, če bi zapisali, da je bila NSi ob razkritju stroškov s kampanjo najbolj odkritosrčna. V vmesnem poročilu piše, da je NSi do 22. septembra skurila 23 milijonov SIT. LDS naj bi do 22. septembra porabila 13 milijonov, ZLSD in SNS nekoliko več kot devet milijonov, SLS in Desus nekoliko manj od devetih milijonov, SMS pa slabih sedem milijonov. SDS, ki naj bi bila najbolj varčna, je v vmesnem poročilu prikazala slabe tri milijone SIT stroškov. Če se človek vozi po Sloveniji, nima vtisa, da bi bila volilna kampanja NSi sedemkrat bolj razkošna od kampanje SDS.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,2 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 15,8 EUR dalje: