Gregor Cerar

 |  Mladina 51  |  Politika

Novi časi, iste želje

Nova Janševa vlada si želi novo vladno letalo

"Če pogodba omogoča, potem sem jaz vsekakor za to, da se letalo vzame iz najema, da ga pač uporabljamo za potrebe vlade," je bila konec prejšnjega tedna ena prvih izjav novega obrambnega ministra Karla Erjavca. Letalo, ki bi ga minister Erjavec vzel iz najema, je nesojeno vladno letalo falcon 2000 EX. Luksuzen poslovni falcon 2000 EX, cenjen na 28 milijonov dolarjev, še prej pa njegov predvideni predhodnik, za 7 milijonov dolarjev bolj prestižni falcon 900 EX, sta bila v preteklosti tako rekoč simbola vladnega razsipništva in eden glavnih očitkov nekdanje opozicije. S prihodom na oblast pa so si novi oblastniki očitno premislili. Ena izmed prvih razprav Janševe vlade je bila, da bi morda nekoč kmalu razdrli najemno pogodbo s podjetjem Genmar, ki je vzelo za pet let v zakup slovenskega falcona. Predstavnik za odnose vlade z javnostjo Jernej Pavlin nam je povedal, da sicer še ni nič odločenega. Vladni pravni strokovnjaki naj bi preučevali najemno pogodbo, ki naj bi bila po mnenju nekaterih, tudi finančnega ministra Andreja Bajuka, slaba oziroma davkoplačevalcem škodljiva. Država pa naj bi za najemanje drugih letal plačevala več denarja, kot ga dobi od zakupa falcona. Slednjega pa naj bi težko pripeljali nazaj v Slovenijo, saj bi bili kazenski penali zaradi prekinitve pogodbe prav tako zelo škodljivi davkoplačevalcem. Kaj več na vladi o novem ali starem vladnem letalu nočejo govoriti. Pavlin nam je še povedal, da bo vlada svoje načrte o vladnem letalu obelodanila še pred letom 2005. Ti pa naj bi bili v skladu s politiko nove slovenske vlade, torej varčni in racionalni. Glavni vzrok, zakaj ponovno pomisleki o novem vladnem letalu, ki se ga je prejšnja oblastna garnitura komaj rešila, tiči v dejstvu, da sedanje vladno letalo learjet 35 v letu 2005 ne sme več leteti. Po chicaški konvenciji morajo imeti letala istega tipa, kot je learjet, vgrajen poseben varnostni sistem proti trkom, česar learjet še vedno nima. Poleg tega naj bi bil star 18 let, torej zastarel in vreden le drobiž - kakšen milijon in pol dolarjev, zato naj bi bila nova vlaganja vanj povsem nesmiselna. Vzrok, zakaj se vsi otepajo obstoječega vladnega letala, se skriva v njegovi skromnosti, saj je najbrž letenje z običajnim potniškim letalom bolj udobno kot z majhnim learjetom, ki nima niti normalnega wc-ja. Slovenski politiki so bili v preteklosti pri odločitvah o novem letalu bolj kot ne soglasni, da je potrebno novo letalo, in so potiskali learjeta na stranski tir. Tisti bolj seznanjeni z letalsko stroko pravijo, da je govoriti o zastarelosti ali celo nevarnosti letenja z learjetom nesmiselno. Letalo ima na podlagi opravljenih pregledov in dokumentov spričevalo plovnosti, kar pomeni, da je varno za letenje.Tudi nekdanji finančni minister Dušan Mramor je ob oddaji falcona pojasnjeval, da je doba letal, kot je vladni learjet, 25 let in da je pred njim še 7 let življenjske dobe. Sedanje vladno letalo ima morda še kako let več prihodnosti, saj je bilo že generalno obnovljeno. Najprej so obnovili pilotsko kabino in pozneje še motorje. Vse, kar bi morali dokupiti, je varnostni sistem za preprečevanje trkov, ki pa bi ga lahko, če bi seveda hoteli, namestili že pri nadgradnji pilotske kabine. Vedelo se je, da bo obvezen po letu 2005 tudi za letala z manj kot 12 sedeži. Vendar so na vladi pač upali in pričakovali, da bodo do tedaj dobili novo letalo. O nakupu pa naj bi se tedaj celo posvetovali z opozicijskimi voditelji, ki naj ne bi nasprotovali nabavi novega letala. Tu pa se začenja zgodba o luksuznem letalu falcon.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,2 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 15,8 EUR dalje: