Urša Matos

 |  Mladina 8  |  Politika

Dvigalo na grad

Argumenti za vzpenjačo in proti njej

Lokacija vzpenjače

Lokacija vzpenjače

V začetku marca bodo ljubljanski mestni svetniki odločali o občinskem proračunu za letošnje leto, torej tudi o tem, ali naj v njem ostane 450 milijonov tolarjev visoka postavka za tirno vzpenjačo na Ljubljanski grad. Če bo postavka umaknjena, bo projekt vsaj za leto dni pospravljen v predal. Če se na lokalnih volitvah leta 2006 zamenja mestna oblast, pa se lahko celo zgodi, da projekt sploh nikoli ne bo uresničen. Zaradi tega bo marčna seja odločujoča. Vprašanje je seveda, ali mesto vzpenjačo sploh potrebuje. Meščani menijo, da ne. Januarja letos je namreč vzpenjači nasprotovalo 68 odstotkov anketirancev. Toda na ljudske množice se ne gre zanašati. Če bi se, bi še danes živeli v srednjem veku. Ali kot je pred časom dejal oglaševalec Igor Arih: "V Ljubljani je odpor do vsega, kar je novo. Vizionarstvo je nekaj, kar je dano le nekaterim. Množice bodo ocenjevale po že videnem, bolje jih je ne spraševati." Arih je prepričan, da grad potrebuje vzpenjačo po enaki logiki, kot poslovne zgradbe potrebujejo dvigalo. Vlakec, ki sicer na grad vozi vsako uro, se mu zdi smešen surogat. Ne gre namreč le za to, da bi obisk gradu omogočili invalidom in ostarelim. Gre za vizijo. "Slovenčki razmišljamo o vlakcu, ker je poceni. Ampak tako se ne pride na Luno in Mars." Z njim soglaša tudi Janez Koželj, profesor za urbanistično oblikovanje na ljubljanski fakulteti za arhitekturo: "Vzpenjača je za mesto prestižnega pomena." Tudi on na ljudski glas ne da kaj dosti, češ da so "v Ljubljani tako ali tako vsi proti vsem, zaradi česar se nič ne premakne". Da mesto potrebuje vzpenjačo, je prepričan tudi dekan fakultete za arhitekturo Peter Gabrijelčič: "Takšni objekti sodijo skoraj v osnovno inventuro mest, ki se imajo za prestolnice." Po njegovem se ne bi smeli vedno le spraševati, koliko določen projekt stane, saj se v tem primeru nikoli nič ne naredi.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,2 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 15,8 EUR dalje: