Adria Airways v turbulenci

Vrsta slabih odločitev je pripeljala našega glavnega letalskega prevoznika v težave

Airbus je za čarterske lete ravno pravi, za redne linije pa včasih prevelik.

Airbus je za čarterske lete ravno pravi, za redne linije pa včasih prevelik.
© Borut Smrdelj

Ko so leta 1961 ustanovili Adrio Aviopromet, je bil Jat letalski prevoznik pod pokroviteljstvom države. Za kakršnokoli napačno odločitev, ki je vodila v slabše poslovanje, se je vedno našlo zdravilo v obliki finančne pomoči ali jamstev pri nabavi novih letal. Takšna praksa pa ni bila le značilnost našega družbenega sistema, podobne podpore so bili pred deregulacijo letalskega prometa deležni čisto vsi nacionalni prevozniki v Evropi. Jat je usluge vračal v obliki varnih služb za prijatelje, bližnje in daljne sorodnike, kar je sredi osemdesetih dokončno izbruhnilo kot kriza, ki je JAT skoraj spravila na kolena. V podjetju je bilo namreč zaposlenih prek 10.000 ljudi!

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 3,7 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

 
Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

  • Tedenski zakup ogleda člankov
    3,7 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

  • Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 14 EUR dalje: