14. 11. 2006 | Mladina 46 | Politika
Zaljubljena Slovenija
Po petih mesecih zavlačevanja smo končno le dočakali nov slogan in logotip Slovenije
Zmagovalna majica
© Arhiv Mladine
Kot kaže, se bo Slovenija v tujini po novem postavljala z geslom I feel SLOVENIA, ki so ga izdelali v ljubljanski agenciji Nuit. Za najboljši logotip pa naj bi strokovna komisija razglasila izdelek ljubljanskega studia Luks. Obe podjetji sta z vladnim uradom vlade za informiranje že sodelovali. Nuit oglaševanje in arhitektura, d. o. o., katerega ustanovitelja sta Mateja Gale in David Bizovičar, je za urad oblikoval plakat Razsežnosti slovenskega grba kot učno tablo, ki so jo prejele vse šole po Sloveniji. Poleg tega so oblikovali grafično podobo volitev 2002 in novoletno promocijsko gradivo. Med njihovimi naročniki so Avtocommerce, Krka, Lek in Slovenska turistična organizacija. Luks studio, d. o. o., ki ga predstavljajo Lena Pislak Balant, Boris Balant, Primož Pislak in Boštjan Lisec, pa ima poleg urada za informiranje na seznamu svojih strank tudi Adrio Airways, Mobitel, ministrstvo za zunanje zadeve in ministrstvo za kulturo. Sodeč po bilanci poslovanja gre obema podjetjema zelo dobro. Nuit je lani ustvaril dobrih 73 milijonov tolarjev čistih prihodkov od prodaje, studio Luks pa skoraj 152,9 milijona tolarjev. Vprašanje je seveda, kako jim bo izbrani slogan in logotip uspelo združiti v celovito enoto. To namreč ni tako preprosto, kot se zdi na prvi pogled. Logotip izhaja iz nacionalnih barv, saj je bila to ena od zahtev razpisa, ki ga je v začetku junija objavil urad vlade za informiranje. Neuradno smo izvedeli, da je komisija v ožji izbor desetih sloganov uvrstila tudi The heart of Europe in Na sredozemski strani Alp, a ju je pozneje izločila, ker se je izkazalo, da prvega že uporablja Slovaška, drugega pa za svojo promocijo uporablja francosko obmorsko mesto Nica. Med bolj bizarne pa bi lahko uvrstili slogan Slovenija - češnjica na vrhu evropske torte. Kakšni so ostali predlogi, očitno ne bomo izvedeli. Direktor urada za informiranje Gregor Krajnc namreč pravi, da bodo javnosti predstavili le zmagovalce, ne pa tudi poražencev, ker da bi sicer lahko tvegali tožbe. Zakaj bi kdo od sodelujočih tožil vladni urad ali strokovno komisijo, sicer ni jasno. Je pa iz takšne izjave mogoče sklepati, da razpis ni potekal povsem regularno. Na to kaže tudi dejstvo, da je bil zmagovalni slogan I feel SLOVENIA javno uporabljen že več mesecev pred zaključkom razpisa. Anonimni javni razpis se je namreč končal 4. septembra, premier Janez Janša pa je že 1. septembra na Kredarici na prireditvi Vrh na vrhu poziral s čepico, na kateri je bil prav ta slogan. Takrat smo si verjetno mislili, da je to pač posledica njegove sveže zaljubljenosti. Te dni pa se je izkazalo, da zadeva le ni tako preprosta. Urad vlade za informiranje je decembra lani pri agenciji Nuit naročil promocijsko gradivo, in sicer čepice, majice in podstavke za kozarce s sloganom I feel SLOVENIA ter sloganom SloVENIja VIDI VICI. Avtorskih pravic takrat niso odkupili, ker zanje v proračunu ni bilo denarja. Dobrega pol leta pozneje se je agencija Nuit z istim sloganom prijavila na razpis urada vlade za informiranje in zmagala. Iz tega bi bilo mogoče sklepati, da je bil slogan agencije Nuit že od vsega začetka naročnikov favorit in da je bil razpis pravzaprav le suhoparna formalnost, ki jo je bilo treba izpeljati zato, da se je zadostilo zakonskih uzancam. Zanimivo je, da se Krajcu vsa zadeva sploh ne zdi sporna: "Pogodba z agencijo Nuit je bila podpisana, ko me še ni bilo na uradu. V času razpisa sem sicer vedel, da kape obstajajo, nisem pa vedel, kdo je avtor napisa. Nikomur ne morem preprečiti, da se prijavi na javni razpis. Ponudbo agencije Nuit smo obravnavali enakopravno z drugimi."
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?