2. 12. 2007 | Mladina 47 | Politika
Kaj je že povedala Andrijana Starina Kosem?
Metode vplivanja na medije od nastavljanja nadzornih svetov do nadzora oglaševanja v medijih
Predsednik vlade je novinarje - podpisnike peticije zoper cenzuro - označil za politično motivirane, podaljšano roko Socialdemokratov. S to obtožbo pa se je dejansko ponovila zgodba iz leta 2005, ko je vlada prevzela oblast. Tudi tedaj so tedaj na sramotilnem stebru novinarji, le da naj bi bili takrat ekspozitura LDS. S tem argumentom se je s spremembo zakona o RTVS začela medijska reforma. Koalicija je zakon spremenila tako, da zdaj o sestavi najvišjih organov odloča politika. Civilna družba, ki je prej avtonomno imenovala svoje predstavnike v programski svet nacionalne televizije, naj bi bila zgolj podaljšana roka levice, je večkrat ponovil avtor reforme Branko Grims (SDS). Kakšno je danes stanje na RTV Slovenija? Vladni korak v nacionalko kakšne posebne sproščenosti, ki naj bi bila antonim razmeram z velikim pritiskom, ni vnesla. Še nedavno so novinarji informativnega programa RTVS v pismu opozorili, da bi morali biti "tako številni, predvsem pa nenadni in nepričakovani odhodi prepoznavnih in izkušenih novinarjev, ki so si novinarsko ime ustvarili prav v informativnem programu javne televizije," znak za preplah. "So posledica ozračja negotovosti in nezadovoljstva, ki vlada v našem programu ..." Najočitneje je bila na TV Slovenija v tem času sankcionirana novinarka Vida Petrovčič, potem ko je konec prejšnjega leta v Utripu kritizirala finančnega ministra Andreja Bajuka. Kmalu je bila umaknjena s področja, s katerim se je ukvarjala, torej z gospodarskega področja. Petrovčičeva ni osamljen primer, sledili so podobni poskusi discipliniranja tako na nacionalnem radiu kot na sami televiziji. In nenazadnje: pretekli teden je intervju s predsednikom vlade simptomatično opravil direktor TVS Jože Možina. Zato vprašanja "Ali smo spet za vse krivi novinarji?" predsedniku vlade Jože Možina na javni televiziji ni mogel postaviti, ampak mu ga je malo pozneje postavil novinar komercialne televizije POP TV Matjaž Tanko.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?