Multimedijski imperiji
AOL Time Warner je osmo največje podjetje na svetu
Združevanje AOL-a in Time Warnerja, vredno več kot 106 milijard dolarjev (največji svetovni ponudnik interneta AOL je 55-odstotni lastnik koncerna), je končano. Čeprav se zdi, da zadeva traja že celo večnost, je vse skupaj trajalo "zgolj" nekaj več kot leto. Toliko je bilo potrebno, da so počasni ameriški zvezni uradi, zvezna tržna in komunikacijska komisija, prižgali zeleno luč za združitev. Nečemu podobnemu smo priča tudi pri sosedih Italijanih, a ti očitno niso tako naklonjeni tovrstnim telekomunikacijskim in medijskim združitvam, saj je Telekom, ki je v večinski lasti nekdanjega računalniškega velikana Olivettija, hotel kupiti TeleMontecarlo in ob televiziji RAI in Berlusconiju ustanoviti tretji italijanski medijski imperij. Toda urad, ki skrbi za komunikacije, je nasprotoval, češ da se telekomi ne smejo ukvarjati z mediji. No, v ZDA je bila zgodba drugačna in zvezna komisija za komunikacije je sredi januarja pokimala v znak pritrditve in slavje se je lahko začelo. Uradno je bil krščen največji svetovni medijski konglomerat. Še najmanj vzroka za slavje so imeli zaposleni v podjetjih, saj je konec januarja AOL Time Warner objavil, da bo odpustil 3 odstotke delavcev. V številkah: AOL Time Warner namerava izmed 85.000 zaposlenih odpustiti 2400 delavcev. Huda reorganizacija. Kar 725 jih bo letelo iz nekdanjega AOL-a, kjer je bilo zaposlenih 15.000 ljudi, Netscape, legendarni brskalnik po internetu, ki si ga je AOL prisvojil že pred časom, bo postal novi online portal združenega koncerna. Naslednji po številu odpuščenih delavcev bo CNN, ki ga je Ted Turner prodal Time Warnerju. Letela bo skoraj desetina zaposlenih, 400, večina iz programskega in internetnega uredništva. Toda tudi drugi zaposleni v CNN-u so dobili nove ukaze. Po novem novinarji in uredniki ne bodo več strogo ločeni na televizijsko, radijsko in internetno produkcijo, temveč bodo delali po načelu vsi za enega, eden za vse. CNN naj bi šele drugo leto dobil nekoliko večji proračun, namenjen bolj raziskovalnim in udarnim novicam, ki naj bi bile bolj osebno obarvane. CNN v svetovnem medijskem prostoru pač ni več tisto, kar je bil na začetku devetdesetih let. Posledice bo občutila še druga lastnina AOL Time Warnerja. Warner Music, pod katerega pokroviteljstvom deluje tudi Madonna, se bo zmanjšal kar za 600 zaposlenih, Time inc., ki se je ukvarjal z založništvom, bo ostal brez 400 zaposlenih. New Line Cinema, Warner Bros, internetni portal Entertainmentdom.com pa nameravajo odpustiti vsak po okoli 100 delavcev. Občutne spremembe bo pretrpela tudi produkcija, predvsem tista, ki je sodila v domeno Time Warnerja. Warner Bros bo zaprl kar 130 trgovin, v katerih je prodajal različne izdelke s svojimi risanimi in filmskimi junaki, razpustili pa so tudi Turner Environment Division, eno zadnjih produkcijskih enot Teda Turnerja. Med drugim je producirala oddajo, ki jo je vodila njegova soproga Jane Fonda.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Združevanje AOL-a in Time Warnerja, vredno več kot 106 milijard dolarjev (največji svetovni ponudnik interneta AOL je 55-odstotni lastnik koncerna), je končano. Čeprav se zdi, da zadeva traja že celo večnost, je vse skupaj trajalo "zgolj" nekaj več kot leto. Toliko je bilo potrebno, da so počasni ameriški zvezni uradi, zvezna tržna in komunikacijska komisija, prižgali zeleno luč za združitev. Nečemu podobnemu smo priča tudi pri sosedih Italijanih, a ti očitno niso tako naklonjeni tovrstnim telekomunikacijskim in medijskim združitvam, saj je Telekom, ki je v večinski lasti nekdanjega računalniškega velikana Olivettija, hotel kupiti TeleMontecarlo in ob televiziji RAI in Berlusconiju ustanoviti tretji italijanski medijski imperij. Toda urad, ki skrbi za komunikacije, je nasprotoval, češ da se telekomi ne smejo ukvarjati z mediji. No, v ZDA je bila zgodba drugačna in zvezna komisija za komunikacije je sredi januarja pokimala v znak pritrditve in slavje se je lahko začelo. Uradno je bil krščen največji svetovni medijski konglomerat. Še najmanj vzroka za slavje so imeli zaposleni v podjetjih, saj je konec januarja AOL Time Warner objavil, da bo odpustil 3 odstotke delavcev. V številkah: AOL Time Warner namerava izmed 85.000 zaposlenih odpustiti 2400 delavcev. Huda reorganizacija. Kar 725 jih bo letelo iz nekdanjega AOL-a, kjer je bilo zaposlenih 15.000 ljudi, Netscape, legendarni brskalnik po internetu, ki si ga je AOL prisvojil že pred časom, bo postal novi online portal združenega koncerna. Naslednji po številu odpuščenih delavcev bo CNN, ki ga je Ted Turner prodal Time Warnerju. Letela bo skoraj desetina zaposlenih, 400, večina iz programskega in internetnega uredništva. Toda tudi drugi zaposleni v CNN-u so dobili nove ukaze. Po novem novinarji in uredniki ne bodo več strogo ločeni na televizijsko, radijsko in internetno produkcijo, temveč bodo delali po načelu vsi za enega, eden za vse. CNN naj bi šele drugo leto dobil nekoliko večji proračun, namenjen bolj raziskovalnim in udarnim novicam, ki naj bi bile bolj osebno obarvane. CNN v svetovnem medijskem prostoru pač ni več tisto, kar je bil na začetku devetdesetih let. Posledice bo občutila še druga lastnina AOL Time Warnerja. Warner Music, pod katerega pokroviteljstvom deluje tudi Madonna, se bo zmanjšal kar za 600 zaposlenih, Time inc., ki se je ukvarjal z založništvom, bo ostal brez 400 zaposlenih. New Line Cinema, Warner Bros, internetni portal Entertainmentdom.com pa nameravajo odpustiti vsak po okoli 100 delavcev. Občutne spremembe bo pretrpela tudi produkcija, predvsem tista, ki je sodila v domeno Time Warnerja. Warner Bros bo zaprl kar 130 trgovin, v katerih je prodajal različne izdelke s svojimi risanimi in filmskimi junaki, razpustili pa so tudi Turner Environment Division, eno zadnjih produkcijskih enot Teda Turnerja. Med drugim je producirala oddajo, ki jo je vodila njegova soproga Jane Fonda.
Prvi koraki AOL Time Warnerja so zelo brezobzirni, malodane represivni do zaposlenih. Toda kaj bodo s takšno reorganizacijo pridobili? Sprva samo 150 milijonov dolarjev, ki bi jih drugače namenili za plačilo zaposlenim. A končni cilj redukcije je milijarda dolarjev prihranka. Vse novosti so bolj ali manj namenjene medijskemu delu, AOL pa je internetni velikan. Njegov vložek 23 milijonov naročnikov v ZDA naj bi bil sicer večji kot vložek Time Warnerja, čeprav so mu pri tem najbrž pomagale dokaj napihnjene delnice nove ekonomije, ki imajo sedaj precej drugačno vrednost kot pred letom. Pričakovanja so bila morda velika, toda AOL je veliko stavil na to, da je v lasti Time Warnerja kar 20 odstotkov ameriške kabelske televizije, na kateri naj bi temeljil hitri dostop do interneta in s tem do različnih medijskih vsebin. A nekateri že opozarjajo, da je AOL storil hudo napako, ker je preveč stavil na kabelske modeme, namesto na tehnologijo ADSL, saj ta v ZDA že dohiteva kabelske povezave. Kljub vsemu naj bi prav kabelske povezave prinesle največji dobiček. AOL naj bi prek kabelskih sistemov pridobil kar 6 milijonov novih naročnikov, to pa naj bi v skupno blagajno prineslo 365 milijonov dolarjev. Kako malo je potrebno za velik zaslužek pri toliko internetnih naročnikih, priča to, da namerava AOL neomejeni mesečni dostop do interneta podražiti zgolj za dva dolarja (sedaj je bila cena 21,95 dolarja, to je približno 5000 tolarjev). A dva dolarja pomenita dodatnih 370 milijonov dolarjev letnega prihodka.
Kako velik je v resnici AOL Time Warner? Navsezadnje je v združitev obeh velikanov privolila tudi Evropska komisija, saj je AOL internetni ponudnik, prisoten v vseh večjih zahodnoevropskih državah. Toda ZDA so še vedno njegovo glavno cesarstvo. Kar štirje od petih uporabnikov interneta v ZDA uporabljajo na internetu vsak mesec vsaj eno storitev, ki jo ponuja AOL, spletna stran Time Warnerja pa ima na mesec v povprečju 20 milijonov obiskovalcev. AOL Time Warner je lastnik revij, ki dobijo kar 20 odstotkov vsega revialnega oglaševalskega kolača. Time inc. izdaja tri izmed štirih najbolj donosnih revij (People, Time in Sports Illustrated). Pri njih nastajajo tudi nekatere izmed najbolj gledanih televizijskih serij, kot so Prijatelji, Urgenca in Seks v mestu. Koncern bi bil najbrž še večji, če Evropska komisija ne bi preprečila prevzema še enega cenjenega glasbenega založnika, angleškega EMI-ja.
AOL Time Warner je konkurenci naredil veliko sivih las, saj ga nekateri že primerjajo z Microsoftom na multimedijskem področju. A kljub vsemu ima konkurenca v rokavu kar nekaj adutov. Sicer pa so različna združevanja in prevzemi tako ali tako v modi. Globalizacija je pač neizbežna.