15. 7. 2002 | Mladina 28 | Družba
Ogroženi mp-3
Ameriška glasbena industrija bi rada tožila lastnike mp3-jev
Najpopularnejši servis Audiogalaxy s slovenskimi zadetki
Katera organizacija je najbolj osovražena v glavah in srcih internetnih uporabnikov širom po svetu? Odgovor bi se najbrž glasil - RIAA, Recording Industry Asociation of America, Združenje ameriške fonogramske industrije. Ta že dolgo z ognjem in mečem bije boj proti digitalnemu glasbenemu zapisu mp3, ki omogoča 12-kratno glasbeno kompresijo in posledično distribucijo prek interneta. S priljubljenostjo mp3-jev so se pojavili strežniki in tehnologije, ki omogočajo širjenje glasbe v formatu mp3 po medmrežju, za industrijo zabavne elektronike pa so predvajalniki glasbe v formatu mp3 postali eden najbolje prodajanih artiklov, saj se vgrajujejo tako rekoč v najnovejše izdelke. Toda večina mp3-jev zakroži po internetu brezplačno ali, kot bi to označila pogoltna glasbena industrija, ilegalno. S sodiščem ji je uspelo utišati ali povsem zadušiti številne servise, ki so omogočali prenos zvočnih datotek. Najprej je bil žrtev Napster, nato so se spravili še na nekatere druge servise, denimo na Kazaa.com. Ta je delovala drugače kot Napster, saj gre pri njej za tako imenovano tehnologijo peer to peer (P2P), ki omogoča izmenjavo datotek med samimi uporabniki brez centralnega strežnika, na katerem bi bile shranjene glasbene datoteke. Gre zgolj za velikansko mrežo računalnikov, vključenih v svetovno medmrežje. To je bilo treba obrazložiti tudi organom pregona, ki niso vedeli, kakšno kazen naj naložijo domnevnim kršiteljem oziroma avtorjem programske opreme, ki to omogoča. Tožnikom pa je postalo jasno, da je takšno mrežo tako rekoč nemogoče razbiti. Kljub vsemu glasbena industrija še vedno nadaljuje križarsko vojno proti vsem takšnim ali drugačnim servisom za izmenjavo glasbe. Tako rekoč, kar bo pa bo, denarja za tožbe je več kot dovolj. Toda za vsako dobljeno bitko in iztrebljenim sovražnikom se pojavijo novi in številnejši nasprotniki.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?