Iztok Klemenčič

 |  Mladina 4  |  Družba

Najdražji na sončni strani Alp

Slovenci sicer dajo veliko na avtomobile, vendar najrazkošnejših štirikolesnikov na naših cestah tako rekoč ni

Mercedes SL 55 AMG

Mercedes SL 55 AMG

"Pri nas imamo zelo dobre povprečne avtomobile, vrhunskih pa ne," pravi eden izmed slovenskih trgovcev z luksuznimi avtomobili, podobno menijo drugi trgovci, ki se ukvarjajo s prodajo najdražjih avtomobilov pri nas. V Evropi sta največji raj za trgovce z najrazkošnejšimi makinami Nemčija in Italija. Tam menda dajo največ na pleh. Drugače je največji avtomobilistični raj na zemlji, kjer ljudje trošijo stotisoče dolarjev za avtomobile, po besedah istega trgovca Dubai, kjer denar tako ali tako sploh ni več merilo bogastva in kjer imajo salone najdražje in najuglednejše svetovne družbe - tam navadnih avtomobilov sploh ne prodajajo. Sledijo Hongkong, Japonska, Rusija, predvsem Moskva, Florida in Los Angeles. Na najdražje avtomobile na svetu so menda mahnjeni tudi Kitajci, vendar v zadnjem času manj, ker jim je država nabila neznosno visoke carinske dajatve.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Iztok Klemenčič

 |  Mladina 4  |  Družba

Mercedes SL 55 AMG

Mercedes SL 55 AMG

"Pri nas imamo zelo dobre povprečne avtomobile, vrhunskih pa ne," pravi eden izmed slovenskih trgovcev z luksuznimi avtomobili, podobno menijo drugi trgovci, ki se ukvarjajo s prodajo najdražjih avtomobilov pri nas. V Evropi sta največji raj za trgovce z najrazkošnejšimi makinami Nemčija in Italija. Tam menda dajo največ na pleh. Drugače je največji avtomobilistični raj na zemlji, kjer ljudje trošijo stotisoče dolarjev za avtomobile, po besedah istega trgovca Dubai, kjer denar tako ali tako sploh ni več merilo bogastva in kjer imajo salone najdražje in najuglednejše svetovne družbe - tam navadnih avtomobilov sploh ne prodajajo. Sledijo Hongkong, Japonska, Rusija, predvsem Moskva, Florida in Los Angeles. Na najdražje avtomobile na svetu so menda mahnjeni tudi Kitajci, vendar v zadnjem času manj, ker jim je država nabila neznosno visoke carinske dajatve.

Slovenci, tak vtis vsaj daje vozni park, ki se vozaka po naših cestah, tudi glede na finančni položaj za avtomobile ne zapravljajo ogromnih količin denarja. Ali pač. Res je, da je videti najrazličnejše blagovne znamke, ki v svetu pomenijo veliko, vendar je tistih "top of the tops" bore malo. Že za slabih 30 tisoč evrov ali več lahko v Nemčiji ali Italiji kupiš rabljenega ferrarija, rolls roysa, jaguarja ali porscheja in frajariš po slovenskih cestah. Starega lamborghinija ali maseratija pa dobiš že za največ 70 tisoč evrov. Na cestah je sicer videti kakšnega jaguarja, ferrarija, nekaj več je porschejev, par maseratijev in en lamborghini, v Mariboru menda obstaja tudi edini rolls royce. Gre v glavnem za stare avtomobile, tudi precej stare. Glede na to, s kakšnim zanosom se s starimi jajci, kot te rabljene avtomobile imenuje eden izmed trgovcev, po naših cestah vozijo najrazličnejši "poslovneži" in poslovneži, bi človek pomislil, da je pri nas res ogromno dobrih in svinjsko dragih avtomobilov. Ampak, ali si res frajer, če se voziš s staro kripo? Jasno, da ne. Vrednost ima samo nov avto. Najnovejša serija z najnovejšo opremo ali posebna izvedba kakšnega modela. Najboljši in res frajerski avti stanejo od 400 do 600 tisoč evrov kot na primer posebna Ferrarijeva serija z imenom enzo (srebrnega, ki je po novem tudi v paleti barv tovarne iz Maranella, z rdečimi usnjenimi sedeži vozita Lucca Di Montezemollo in Michael Schumacher - vrednost takega avta, če ga nekaj tednov vozi Šumi, še naraste) ali pa posebna izvedba mercedesa SLK mc laren, kakšna izvedba rolls roysa, lamborghinija, maseratija, porscheja, jaguarja, lotusa, bentleyja ali na primer novi bugatti veyeron s 1000 konjskimi močmi, ki gre 400 na uro, in aston martin Jamesa Bonda. Kakšni so ti avtomobili, predvsem pa, kakšna je njihova cena, je navadnemu smrtniku težko razložiti, še posebej, če njegova mesečna plača znaša kakšnih 500 evrov. Računati, v kateri reinkarnaciji si tak človek s privarčevanim denarjem lahko kupi tak avto, je tako ali tako nesmiselno. Pri nas najdražjih avtomobilov ni, tako kot ni resnih bogatašev. Govorimo seveda v svetovnem merilu. Najbogatejši Slovenci živijo v tujini.

Najdražji v Sloveniji

V Sloveniji so od naštetih tako rekoč samo tri prodane znamkice avtomobilov, ki sodijo v res vrhunski cenovni razred. Mercedes, Ferrari in Porsche. Pozabite na vse vrste džipov, BMW-jeva, Volvova, Peugeotova, Citroenova, Renaultova vozila in na vse azijce skupaj. "Segment vozil visokega cenovnega razreda je v Sloveniji sila majhen, tako da so različne posplošitve o lastnostih, kupcih in zakonitosti znotraj segmenta dokaj relativne. Prav tako je v uradnih statistikah ministrstva za notranje zadeve, glede na majhnost segmenta, red velikosti napake velik. Po naših podatkih je bilo lani v Sloveniji v tem segmentu registriranih manj kot 0,2 odstotka vseh prvič registriranih vozil," pravi Marko Kryžanovski iz podjetja AC-Intercar, ki pri nas prodaja mercedese. Najdražji avto, registriran v Sloveniji, ki se zdaj vozi po slovenskih cestah, je verjetno, tako vsaj pravijo slovenski prodajalci avtomobilov, porsche 911 GT2, ki je bil prodan lani. Cena avta na cesti je 235 tisoč evrov. Kdo je lastnik, je seveda skrivnost. Poleg tega so pri avtohiši Porsche prodali še 12 cenejših monstrumov 911 turbo; to je drugi najdražji model in stane skoraj 147 tisoč evrov, poleg tega so prodali še en avto, gre za novo izvedbo Porschejevega terenca cayenne turbo, ki pa stane manj kot 150 tisoč evrov. Prav za ta avto naj bi vladalo v Sloveniji veliko zanimanje. "Kupci teh vozil so v glavnem uspešni samostojni podjetniki, tehnično razgledani, večina se v prostem času ukvarja s športi, kot so golf, tenis, smučanje ali kateri drug adrenalinski šport," o strukturi cestnih adrenalinskih odvisnežev pravi Jernej Dragoš iz avtohiše Porsche. Še letos naj bi se najdražjemu porscheju pridružil ferrari, kupuje ga neki mariborski trgovec z avtomobili, ki pa se za zdaj še ni dokončno odločil za nakup ferrarija maranello za približno 250 tisoč evrov. Avto naj bi si kupil za petdeseti rojstni dan. Drugače od porscheja, ki nekako velja za "common" avto, je ferrari avto, s katerim se ne voziš ravno vsak dan. Tisti, ki se odločajo za nakup rdeče, rumene, črne ali srebrne cestne pošasti, se, v Sloveniji enako kot v tujini, z njo navadno vozijo le za konec tedna ali na kakšni poslovni poti. Drugače se vozijo s kakšno bolj ali manj drago limuzino. Pred kratkim je bil v nekem tarčarskem slovenskem časopisu objavljen podatek, da so v Sloveniji že prodali tudi nekaj avtomobilov Mercedesove izvedbe maybach, ki stane, odvisno od izvedbe, okrog 250 tisoč evrov in več. Podatek seveda ni točen, saj maybachov v Sloveniji še ni. Sicer pa to po besedah poznavalcev avtomobilizma ni avto za normalne ljudi, ker moraš imeti ponavadi šoferja. Razen res mega poslovnežev, ki sedijo zadaj, tega avta ljubitelji cestne vožnje ne častijo, ker ga ni užitek voziti. "Šele letos bosta v sklopu naše znamke predstavljena dva resnično prestižna modela, in sicer superšportnik SLR in maybach, ki bosta namenjena resnično ozkemu, prestižnemu krogu kupcev in upamo, da tudi kakšnemu v Sloveniji," pravi Marko Kryžanovski. Kljub temu jim je lani uspelo prodati več kot deset vozil visokega cenovnega razreda SL 55 AMG in CL 55 AMG ter drugih izvedb SL in CL, katerih cena sega nekako do 200 tisoč evrov. Najdražji jaguar, na katerega tripajo predvsem doktorji, odvetniki in računalničarji, kot pravijo pri avtohiši Summit, bo stal pičlih 120 tisoč evrov, letos naj bi prodali dva do tri, sicer pa vam lahko nabavijo tudi Bondov avto aston martin, če ga že želite, vendar je težava pri vzpostavitvi servisa. Podobno ceno dosega novo Volkswagnovo čudo phaeton W12, ki ga vozi novi direktor Volkswagen groupa. Ta je phaetona sam testiral, še preden se je odločil za nakup blagovnih znamk Bentley, Bugatti in Lamborghini. Pri nas so za zdaj prodali, skupaj z bolj ceneno različico, pet phaetonov, za letos pa načrtujejo še dodatnih deset kupcev. Avto, ki je nekako najbolj cenjen med slovenskimi obrtniki, BMW serije 7, stane okrog 100 tisoč evrov, z najdražjo dodatno opremo, v katero spadajo feršterkeraj, leder, GPS in podobna krama, sploh ne presega 130 tisoč evrov, tako da se na seznam najdražjih v Sloveniji niti ni uvrstil. Podobna, okrog 100 tisoč evrov, je cena audija A8 z boljšimi ali slabšimi dodatki, in pa terencev, med katerimi je najdražji range rover vogue, katerega cena sploh ne presega 100 tisoč enot nove evropske valute.

Kdo so kupci teh najdražjih avtomobilov, je tako rekoč nemogoče izvedeti, razen če jih seveda ne poznaš ali jih ne pozna kdo, ki ga poznaš ti. "Ko so pred časom v slovenskem časopisju objavljali podatke o nekaj najdražjih avtomobilov in njihovih lastnikih, je eden izmed njih, ki sploh ni imel pošastno dragega avtomobila, takoj plačal 500 milijonov davka. V trenutku se ti davkarija obesi za vrat," razloge za skrivnostnost kupcev najdražjih avtov pojasnjuje eden naših informatorjev.