Gregor Cerar

 |  Mladina 37  |  Družba

Mobilne melodije kot singli

Glasbena industrija beleži vedno večje izgube. Edina prava uspešnica so melodije za mobilne telefone.

Nove tehnologije "bičajo" glasbeno industrijo z vedno hitrejšim tempom. Na drugi strani pa so vedno bolj "prijazne" do poslušalcev glasbe, saj proizvajalci zabavne elektronike bombardirajo trg z novimi in novimi avdio napravicami, vedno bolj prijaznimi do uporabnikov. Svetovna glasbena industrija je bila nekoč zlata jama in tisti pri skledi so si delili bajne dobičke. Toda prodaja glasbenih nosilcev iz leta v leto pada, kot glavnega krivca pa navajajo ravno nove tehnologije. CD-zapisovalci, mp3-ji in P2P-mreže, ki omogočajo izmenjavo datotek prek interneta, naj bi bil glavni krivci. V ZDA so proti uporabnikom P2P-mrež začeli pravo sodno gonjo, ki spominja na sežige čarovnic v temačnem srednjem veku. Nekaj 100 posameznikov naj bi pošteno iztožili in multimilijonski množici uporabnikov interneta pokazali svoje mišice, češ da se z njimi ne gre šaliti. Toda to je možno le v ZDA. V Evropi si glasbena industrija ne upa in se najbrž niti ne more spustiti na takšno raven. Vse pa vendar le ni tako črno za glasbene založbe in drugo mašinerijo, povezano z glasbeno industrijo. Na koncu tunela se je pojavila svetla lučka, ki sije z vedno večjo močjo. Sliši se precej bizarno, če pojasnimo, da gre za melodije mobilnih telefonskih aparatov. Najnovejši dosežki proizvajalcev mobilnih aparatov že nekaj časa ponujajo aparate, ki omogočajo do ušes veliko bolj prijazne večkanalne polifonske melodije, kot so tiste piskajoče enokanalne. Uporabniki mobilni telefonov so postali precej pozorni in skorajda modno je, da mora mobilni telefonček zvoniti v ritmih najnovejših glasbenih hitov. Mobilni telefoni ponujajo lastnikom vedno več zabave: od fotografiranja, igric do polifoničnega zvonjenja; in vedno več je servisov, ki ponujajo tovrstno zabavo. Svoj piskrček so pristavili tudi mobilni operaterji. Slednji že dolgo iščejo novo t. i. killer aplikacijo, ki bo vir velikih dobičkov. Govorna telefonija in tekstovna sporočila SMS za zdaj še vedno edini prinašajo bogate zaslužke. S pred letom dni opevanimi multimedijskimi sporočili MMS imajo mobilni operaterji bolj kot ne težave. Nekateri manjši mobilni operaterji so se recimo MMS-om načrtno odpovedali.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,2 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 15,8 EUR dalje: