3. 12. 2003 | Mladina 47 | Družba
Zakaj smo izgubili?
Ker so slovenski navijači vedno reagirali narobe!
Ptujski navijač
© Denis Sarkić
Slovenski navijači so zamočili. Bolje rečeno, slovenski navijači so krivi, da je slovenska reprezentanca izgubila s hrvaško - v Ljubljani so zamudili priložnost, da hrvaške himne ne izžvižgajo. To, da so jo izžvižgali, je bilo usodno in pogubno. Zakaj? Iz preprostega razloga: Hrvati so bili psihološko pripravljeni na to, da jim bodo slovenski navijači za Bežigradom himno izžvižgali. Bili so naštelani, tempirani na žvižge. Ti žvižgi so jih sprožili, spatriotizirali, spolitizirali, zmilitarizirali. In zdaj si predstavljajte, kaj bi se zgodilo s psihologijo hrvaške reprezentance, če slovenski navijači njihove himne ne bi izžvižgali - ja, odsotnost žvižgov med igranjem nacionalne himne bi jim psihologijo razrahljala, zmehčala, zmedla, zbegala. Vzela bi ji rob, ostrino, odločnost. Še več, Hrvati bi imeli občutek, da so dobrodošli. Da so po malem doma. Da ne gre tako zares, kot so jim rekli. Da je tekma bolj prijateljska, kot se zdi na prvi pogled. Da gre le za šport, ne pa za politiko. Da torej ne gre za vojno. To, da so slovenski navijači izžvižgali hrvaško himno, ni bilo taktno niti politično umno: hrvaški nogometaši so si lahko zdaj dokončno rekli - e, to je rat! Dobili so pač nedvoumno potrditev, da je ta nogometna tekma natanko to, kar so jim ves čas govorili, da je: boj za domovino. Do zadnjega moža. In lepo prosim - kakšne so bile v tem trenutku naše možnosti? Lahko smo le izgubili. Priznajmo, Hrvati imajo z vojnami večje izkušnje. Pa tudi na vojno psihologijo se bolje spoznajo. In seveda, nikar ne pozabite, da imajo med igranjem nacionalne himne roko na srcu. Kar ni mala stvar. Ko jim izžvižgaš himno, jih to le še bolj razkuri in razkači - ja, to jih le še bolj militarizira. To jih postavi v lik. Če jim himne ne bi izžvižgali, bi bili bolj mehki, bolj ranljivi in bolj vodljivi. Tudi korak Dada Prša bi bil bolj dalmatinski, bolj barski.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?