Miha Štamcar

 |  Mladina 49  |  Družba

Slovan v Mariboru

V zadnjih letih se predvsem v nekaterih ekipnih športih spet organizirajo jugoslovanske lige. Od prvih poskusov hrvaško-slovenskih lig v bejzbolu in ragbiju do resne, pravzaprav elitne košarkarske lige.

Mariborsko veselje: Zmaga Slovana nad Olimpijo

Mariborsko veselje: Zmaga Slovana nad Olimpijo
© Miha Fras

Letos v jadranski ali Goodyear ligi, kot so jo poimenovali po sponzorju, v njenem tretjem letu nastopa štirinajst klubov iz Slovenije, Hrvaške, Srbije in Črne gore ter iz Bosne, tekme pa sodijo tudi sodniki iz Makedonije, Grčije in Turčije. Matematika je preprosta: Slovenija, Srbija in Črna gora ter Hrvaška dajejo po štiri najboljša moštva s svojega prvenstva, Bosna in Hercegovina pa dve. Izjema je Partizan iz Beograda, ki iz različnih razlogov (še) ne želi nastopati v takšni ligi. Na sploh imajo v Srbiji še največ pomislekov ob takšni ligi, menda jih je v začetku prvenstva motilo, da so na vrhu lige trije srbski klubi, vendar so se po nekaj krogih stvari obrnile, poleg tega pa napihnjeni Partizan v evroligi, kjer nastopa v isti skupni kot ljubljanski Union Olimpija in zagrebška Cibona, dosega podobne rezultate kot hrvaški in slovenski predstavnik, ki pa v sami jadranski ligi ne veljata za ravno nepremagljivi ekipi.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Miha Štamcar

 |  Mladina 49  |  Družba

Mariborsko veselje: Zmaga Slovana nad Olimpijo

Mariborsko veselje: Zmaga Slovana nad Olimpijo
© Miha Fras

Letos v jadranski ali Goodyear ligi, kot so jo poimenovali po sponzorju, v njenem tretjem letu nastopa štirinajst klubov iz Slovenije, Hrvaške, Srbije in Črne gore ter iz Bosne, tekme pa sodijo tudi sodniki iz Makedonije, Grčije in Turčije. Matematika je preprosta: Slovenija, Srbija in Črna gora ter Hrvaška dajejo po štiri najboljša moštva s svojega prvenstva, Bosna in Hercegovina pa dve. Izjema je Partizan iz Beograda, ki iz različnih razlogov (še) ne želi nastopati v takšni ligi. Na sploh imajo v Srbiji še največ pomislekov ob takšni ligi, menda jih je v začetku prvenstva motilo, da so na vrhu lige trije srbski klubi, vendar so se po nekaj krogih stvari obrnile, poleg tega pa napihnjeni Partizan v evroligi, kjer nastopa v isti skupni kot ljubljanski Union Olimpija in zagrebška Cibona, dosega podobne rezultate kot hrvaški in slovenski predstavnik, ki pa v sami jadranski ligi ne veljata za ravno nepremagljivi ekipi.

Kakor koli že, liga Goodyear je po treh letih postala magnet za gledalce, magnet za sponzorje in seveda magnet za televizije. Tako je na televiziji ob sobotah in nedeljah popoldne mogoče videti kakovostno košarko v vseh državah bivše Jugoslavije, obenem pa tekme še vedno prenaša tudi izraelska televizija. Na Hrvaškem TV Nova, v Srbiji TV Pink, v Bosni RTRS, V Sloveniji POP TV in Kanal A, v Makedoniji nacionalka ...

Letos naj bi si tekme v jadranski ligi ogledalo v povprečju 3000 gledalcev, to je nekaj več kot lani, povprečje pa zvišuje izjemno velik obisk na tekmah Crvene zvezde, predvsem v Beogradu, Zvezda pa ima tudi največ gledalcev, kadar gostuje. Zadnji dve gostovanji Beograjčanov v Banjaluki in v Zadru sta bili dokaz, da se košarkarski spektakel, eden tistih, zaradi katerega je bilo marsikomu žal, da je nekdanja domovina razpadla, spet začenja. Na komercialnih temeljih, kakopak, poleg Goodyeara se v ligi predstavljajo še ameriški športni opremeljevalec AND1, Hypo banka, Kia, Adria Airways, Gorenjka in Planet 9. Vse ekipe imajo plačane hotele v kraju tekme, omeniti pa velja, da mora biti za košarkarje rezerviran najboljši hotel v mestu. Ob tem je zanimivo, da morajo imeti vsi klubi v dvoranah roto panoje. 30 odstotkov sponzorjev s panojev dobi liga, ostalo lahko tržijo klubi. Poleg tega ima organizacija, ki vodi prvenstvo, tudi možnost trženja imena lige.

Najvišje kazni so zagrožene za srborite navijače. Roman Lisac, šef jadranske lige oziroma direktor podjetja Sidro, ki ligo vodi, nam je zaupal, da so bili letos, zaradi prepovedi obiskov tekem organiziranim navijaškim skupinam, edini izgredi na tekmi Zadar : Crvena zvezda. Kazni naj bi bile drastične. Jadranski ligi pa gredo zelo na roko tudi novi navijaški zakoni, ki so jih sprejeli na Hrvaškem in v Srbiji. Čeprav so propozicije lige, ki je lani že beležila dobiček v svojem poslovanju, predelane iz evropske košarkarske lige.

Morda je letos za največje presenečenje v ligi poskrbel kodeljevski Slovan, ki je svojo dvorano v Mostah zamenjal za mariborsko dvorano na Taboru. Kljub nekaterim pomislekom je že jasno, da je Ljubljančanom, če drugega ne, že uspelo popraviti vse svoje zadnje ljubljanske rezultate. Tako po številu prodanih kart kot po številu doseženih zmag. Nekateri kritiki Kodeljevčanom in njihovemu prvemu človeku Janezu Rajglju očitajo, da Mariborčani od takšnega sodelovanja ne bodo imeli nič, vendar po drugi strani pozabljajo, da sam najem dvorane še ne pomeni zaveze, da so Ljubljančani odgovorni za mariborsko košarko, ki je prvič po dolgih dolgih letih dobila možnost ogleda "prvoligaških" tekem. In odziv gledalcev je, kljub temu da pri Slovanu igra samo en Mariborčan - presenetljiv. V povprečju si tekme Slovana ogleda skoraj tisoč gledalcev (na Kodeljevem jih je bilo okoli 100), ki navijajo za rdeče-bele. Slovan je do prejšnjega tedna zmagal v Mariboru trikrat, pred dvema letoma, ko je prvič nastopal v ligi Goodyear, je imel vsega skupaj le tri zmage, pa čeprav je imel v ekipi veliko bolj zveneča imena. In končno, Slovan je imel prvič po dolgih letih na svoji strani tudi gledalce (okoli 2000) na tekmi proti Unionu Olimpiji in ravno zaradi glasnega navijanja je v zadnjih minutah "goste" ujel in jih premagal. In celo po takšnem spektaklu so se še vedno našli takšni, ki trdijo, da je gostovanje Slovana v Mariboru škodljivo za mariborsko košarko ... In kaj pravijo pri Geoplinu Slovanu: "V košarkaškem društvu Slovan smo o igranju v Mariboru razmišljali že lansko sezono in direktorju kluba Janezu Rajglju je uspelo letos idejo dokončno izpeljati. Želimo si, da bi naše igranje tekem v ligi Goodyear zadovoljilo mariborske ljubitelje košarke, saj v Maribor prihajajo res vrhunske ekipe, ki igrajo sodobno košarko. Po drugi strani je za Geoplin Slovan izrednega pomena sodelovanje s sponzorji, njihova prepoznavnost ter izpolnitev marketinških pričakovanj. Na podlagi dosedanjega dogajanja in odziva gledalcev smo z odločitvijo igranja domačih tekem v Mariboru več kot zadovoljni," trdi predsednik kluba Borut Razdevšek. Tako v vodstvu lige kot pri Slovanu pa poudarjajo, da bo dokončno merilo za uspeh tekma med mariborskimi Kodeljevčani in Zvezdo v Mariboru.