24. 3. 2004 | Mladina 12 | Družba
Adrenalinski trend
V avstrijskem smučarskem središču Nassfeld so odprli prvi specializirani hotel za mlade, kjer je zabava na voljo 24 ur na dan, zajtrk pa strežejo do petih popoldne
The Cube sestavljata dve stekleni kocki. Vsaka sprejme več kot 300 gostov
© Miha Fras
The Cube je prvi v verigi enajstih hotelov, ki jih nameravajo v prihodnjih letih zgraditi v športnih središčih po Avstriji in Švici, in je skoraj izključno namenjen generaciji med dvajsetim in tridesetim letom starosti. Postavljen je le nekaj metrov od glavne postaje gondole, ki vozi do smučišča Nassfeld ali po naše Mokrine. Od okoliških turističnih penzionov ga loči popolna prilagojenost ciljni publiki. Investitorji so pred gradnjo opravili analizo o željah morebitnih gostov in pripombe zelo natančno upoštevali. S tem so si zagotovili instanten uspeh. Hotel je bil že prvi teden po uradnem odprtju popolnoma zaseden, med gosti pa niso bili le Avstrijci, ampak tudi Američani, Angleži, Italijani in Hrvatje. Ker je hotel odprt 365 dni na leto, računajo, da bodo samo letos imeli 100.000 prenočitev, v treh letih pa naj bi pri 70-odstotni zasedenosti imeli kar 160.000 prenočitev.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
24. 3. 2004 | Mladina 12 | Družba
The Cube sestavljata dve stekleni kocki. Vsaka sprejme več kot 300 gostov
© Miha Fras
The Cube je prvi v verigi enajstih hotelov, ki jih nameravajo v prihodnjih letih zgraditi v športnih središčih po Avstriji in Švici, in je skoraj izključno namenjen generaciji med dvajsetim in tridesetim letom starosti. Postavljen je le nekaj metrov od glavne postaje gondole, ki vozi do smučišča Nassfeld ali po naše Mokrine. Od okoliških turističnih penzionov ga loči popolna prilagojenost ciljni publiki. Investitorji so pred gradnjo opravili analizo o željah morebitnih gostov in pripombe zelo natančno upoštevali. S tem so si zagotovili instanten uspeh. Hotel je bil že prvi teden po uradnem odprtju popolnoma zaseden, med gosti pa niso bili le Avstrijci, ampak tudi Američani, Angleži, Italijani in Hrvatje. Ker je hotel odprt 365 dni na leto, računajo, da bodo samo letos imeli 100.000 prenočitev, v treh letih pa naj bi pri 70-odstotni zasedenosti imeli kar 160.000 prenočitev.
Koncept trendy hotela si je zamislil avstrijski turistični vizionar Rudolf Tucek. Njegova logika je bila preprosta: mladina je eden največjih turističnih potencialov, zato se ji moramo prilagoditi. Statistični podatki kažejo, da mladi Evropejci na leto opravijo 43,5 milijona potovanj v tujino, še dodatnih devet milijonov potovanj pa naj bi opravila mladina iz bodočih članic EU. Avstrija že zdaj ponuja kakovostne hotelske zmogljivosti za mlade družine ali goste, starejše od trideset let, resnično pa je pozabila na velik potencial mladih turistov. In rešitev? Narediti hotel, ki bo pihal na dušo mulariji. Še posebej tisti, ki si poleg adrenalinskih športov želi tudi veliko dobre zabave. Razpisali so mednarodni arhitekturni natečaj in med petnajstimi prijavljenimi projekti izbrali projekt švicarskega biroja Novaron. Pred uradnim odprtjem hotela konec februarja so v slogu filmskih projekcij pripravili generalko: mlade so za teden dni povabili na brezplačno bivanje, zadnji dan pa z anketo zbrali njihove vtise. Tako so lahko odpravili še zadnje pomanjkljivosti. Čeprav hotel ni razkošno opremljen, je gradnja stala kar 17 milijonov evrov. Največ so prispevali zasebniki, ki so 75-odstotni lastniki hotela, preostali delež pa je v lasti avstrijske družbe Vienna International Hotel Management AG, ki hotel tudi upravlja.
The Cube sestavljata dve enako veliki kocki z zastekljeno fasado. Zaradi surovega betona in železa je eden od avstrijskih novinarjev zapisal, da je v njem približno toliko domačnosti kot v betonskem mešalcu. Primerjava je precej krivična. Res je sicer, da v arhitekturnem smislu ni kak blazen presežek, toda v poplavi alpskega kiča okoliških penzionov je s svojim minimalističnim dizajnom pravi balzam za utrujene turistične oči. Da bi si olajšali vzdrževanje, so pri opremi uporabili čim vzdržljivejše materiale. Tla so betonska, prekrita z epoksijem, stene v sobah so obložene z vezanimi ploščami, napeljavo pa so povsod namenoma pustili odkrito. Če v vhodnem lobbyju, ki je tudi prvi prostor za druženje, ne bi bilo pisanih zof, odprtega kamina in prijetne svetlobe, bi imeli občutek, da ste vstopili v tovarniško halo. Prostore namesto stopnic povezujejo betonske rampe, po katerih je mogoče v sobo odpeljali kolo ali odnesti drugo športno opremo. Zanimivo je, da so nad minimalističnim dizajnom najbolj navdušeni Američani, ki ne veljajo ravno za populacijo z izbranim okusom. Evropejce je zmotilo, da so stene povsem gole, brez slik ali vsaj grafitov, zato so se v upravi odločili, da bodo po sobah obesili črno-bele fotografije svetovno znanih športnikov.
Cene so dokaj ugodne. Za prenočitev z zajtrkom v osemposteljni sobi boste v glavni sezoni odšteli 49 evrov ali 11.600 tolarjev na osebo, v ceno pa so vključeni tudi celodnevna smučarska vozovnica, 24-urna zabava v baru in nočnem klubu, uporaba turške in finske savne, interneta, playstationa in skupne terase za sončenje. Najdražja je dvoposteljna soba, kjer cena na osebo v glavni sezoni znaša 75 evrov. Posebnost hotela je ponudba z imenom Blue Day, ki gosta v osemposteljni sobi stane 71 evrov, poleg prenočišča, zajtrka, zabave in smučarske vozovnice pa je vanjo vključena še celodnevna brezplačna izposoja katere koli športne opreme za 18 različnih zimskih in letnih športov: od alpskih smuči, snowboardov, tekaških smuči, snežnih koles, sank, posebnih blazin za spuščanje po snegu do opreme za prosto plezanje, tenis, golf, gorsko kolesarjenje, spuščanje po slapovih, treking ... Celoten program športnih aktivnosti so pripravili v sodelovanju z avstrijsko prodajalno športne opreme NTC.
V The Cubu lahko prenoči 646 gostov v 156 dvoposteljnih, štiriposteljnih in osemposteljnih sobah. Oprema je precej skromna: pogradi iz nerjavečega jekla, betonska tla, črne omarice iz iverke in boksi s ključavnicami za dragocenosti. Najdražji kos pohištva so jogiji, saj so kupili najboljše iz avstrijske ponudbe. Ena od večjih pomanjkljivosti hotela je, da v sobah ni balkonov in da so pozabili vgraditi nočne lučke. V dobro pa jim je treba šteti, da sta dve sobi posebej prilagojeni za invalide. Toaletni prostori so lahko v sobi ali na hodniku in torej v skupni uporabi. Pred vhodom v vsako sobo je ogrevana predsoba ali showroom, kjer gostje lahko na varnem pustijo svoje smuči, pancerje in drugo športno opremo, da se jim čez noč posuši. Vrata v showroom so namenoma zastekljena, da se zaradi luči v ozadju oprema že od daleč vidi. "Showroom smo naredili na podlagi ankete. Mladi so namreč izrazili željo, da bi športno opremo imeli pri sebi, a bi bila hkrati na ogled drugim hotelskim gostom. Gre za frajarjenje. Danes je dobra oprema pomemben del imidža. Če daš za smuči celo premoženje, hočeš, da to vedo tudi drugi," pravi direktor hotela Rudolf Schmid. Dvaintridesetletni Bavarec je po osnovni izobrazbi šef kuhinje z diplomo iz menedžmenta. Več let je živel v ZDA, kjer je med drugim vodil enega najprestižnejših hotelov na Bermudih. Ker je tudi sam športni navdušenec in vrhunski prosti plezalec, je investitorje prepričal, da bodo v hotelu postavili dve plezalni steni. "Eden naših glavnih strahov je bil, ali bodo fantje in dekleta pripravljeni spati v skupnih sobah. Na težave smo naleteli že prvi teden, ko sta v hotel prišli dve dekleti, proste pa so bile samo še osemposteljne sobe. Obvestili smo ju, da bosta do večera v sobo zagotovo dobili še kakšnega tujca. Jasno je, da nista bili navdušeni. Ko pa so se čez nekaj minut pri recepciji pojavili trije postavni fantje, je bila težava rešena. Uniseks sobe so točno to, kar si mladi želijo," pravi Schmid.
V pritličju hotela je bar, ki je hkrati tudi recepcija in je odprt 24 ur na dan. Gostje se ob prihodu prijavijo, dobijo posteljnino in brisače ter vnaprej plačajo stroške prenočitve. Ob odhodu se jim ni treba odjaviti. Vse skupaj diši po principu, ki ga uporabljajo v mladinskih hotelih (youth hostlih), vendar Schmid poudarja, da primerjava ne vzdrži: "Glavna razlika je v tem, da The Cube ponuja športni in zabavni program. V mladinskem hotelu je gost bolj ali manj prepuščen samemu sebi, v našem hotelu pa se z njim ukvarjamo 24 ur na dan." Hodniki so opremljeni s televizorji, ki prikazujejo videospote, kmalu pa naj bi se dogovorili tudi za projekcije DVD-filmov. Ker do sob vodijo rampe, se notranjost hotela uporablja tudi kot poligon za skaterje.
Poglavje zase je zabava. Glasba se v vseh prostorih vrti 24 ur na dan. Največ hip-hop, r & b in house, bistveno manj techno, holcarski napevi v slogu DJ Oetzija pa so strogo prepovedani. V kleti je nočni klub z dvema odroma za 1500 plesalcev in dvema mešalnima mizama. Res pa je, da klub še ni v polnem zagonu, ker trenutno primanjkuje dobrih DJ-jev.
Interier samopostrežne hotelske restavracije po svoji funkcionalnosti spominja na McDonalds. Hrana je prilagojena okusu mladih, to pomeni, da ne strežejo zelja in klobas, ampak testenine, zelenjavo in sadje. Zanimivo je, da hrane ne pripravljajo v hotelu, ampak jo vsake tri dni pripeljejo z Dunaja in jo v hotelski kuhinji samo pogrejejo. Če bi namreč želeli kuhati za več ko 600 gostov, bi potrebovali najmanj 25 kuharjev, to pa se jim ne izplača. Že tako ali tako imajo za dokončanje obrokov zaposlenih devet kuharjev, poleg tega pa še kup receptorjev in kar 22 čistilk, ki so v akciji 24 ur na dan. Mimogrede - ker strežejo kontinentalni zajtrk, morajo pri polni zasedenosti hotela z Dunaja dvakrat na teden pripeljati po 2500 jajc.