10. 4. 2005 | Mladina 14 | Družba
Pošljite klovne!
Zakaj je Bush za šefico globalne propagande postavil žensko, ki ga je ustvarila
Joseph Goebbels, nacistični minister za propagando, je rekel: "Dojemljivost množic je zelo omejena, njihovo razumevanje skromno. Po drugi strani pa naglo pozabljajo. Ker je zadeva taka, se mora vsa učinkovita propaganda omejiti samo na peščico bistvenih stvari, te pa je treba izraziti v kar se da stereotipnih formulah. Ta gesla je treba trdovratno ponavljati, dokler še zadnji posameznik ne dojame ideje, ki jo razlagaš." Dalje: "Čim večji je potemtakem namen sporočila, ki ga je treba prikazati, tem nujneje je, da propaganda odkrije tak načrt za akcijo, ki je psihološko najučinkovitejši." In: "Čim spretneje so torej dejstva skombinirana in s čim večjim psihološkim čutom so servirana poslušalcem, tem močnejši je uspeh." Povsem jasno mu je bilo, kako pomembni za propagando so govorjena beseda, mediji, gramofonske plošče, radio, filmi, parade, zastave, ceremonije, prazniki, astrologija, napihovanje patriotizma, utrjevanje firerjeve vsemogočnosti in nezmotljivosti, stalno napadanje sovražnikov, primitivni nagoni množic, ustanavljanje mednarodnih PR organizacij, zrežirane tiskovne konference, inscenirani javni shodi, fiktivne, sfrizirane novice, sporočila za javnost, plasirana kot novinarski članki, ideologi, preoblečeni v poslovneže in turiste, in manipulacije (požig Rajhstaga). "Ne pozabite, da je treba na ljudi narediti vtis." Ne brez razloga: "Odločili smo se obdelovati množice, dokler ne bodo naše."
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?