Mateja Hrastar

 |  Mladina 37  |  Družba

Ej, stara, ful hudo!

Hudojčki, bizarni predmeti potrošniške družbe, odslej tudi v knjigi, na razstavi in dražbi

Saša Eržen že tri leta opisuje in fotka hudojčke

Saša Eržen že tri leta opisuje in fotka hudojčke
© Denis Sarkić

Vse je stvar perspektive. Oni dan sem končno videla prispevek TV-shopa o sauna beltu, pasu, ki si ga namestite okoli trebuha in shujšate. Čarobno: "Brez muk odstranite nezaželeno maščobo, omejite celulit, zgubite težo in si sprostite mišice. Vse to, medtem ko počivate, sedite, stojite ali pospravljate v udobju vašega doma. Sauna Belt je izdelek, s katerim se lahko osredotočite na najbolj problematične dele telesa." Gledalcu potrošniku, ki ima kolikor toliko normalno razvito pamet, je jasno, da je nateg, če ne zaradi drugega, zato ker je prezentacija narejena tako amatersko, da jo je muka gledati. A glej ga zlomka, na portalu Lepa-si.com, kjer večinoma razpravljajo o hujšanju, na forumu pade vprašanje, ali naj si ga neka ženska kupi ali ne, ker bi rada shujšala. Večina odgovorov ji seveda razloži, da je to nateg, a vseeno se najde neka bejba, ki verjame, da ji je sauna belt pomagal pri hujšanju. Saj sem vam rekla - vse je stvar perspektive.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Mateja Hrastar

 |  Mladina 37  |  Družba

Saša Eržen že tri leta opisuje in fotka hudojčke

Saša Eržen že tri leta opisuje in fotka hudojčke
© Denis Sarkić

Vse je stvar perspektive. Oni dan sem končno videla prispevek TV-shopa o sauna beltu, pasu, ki si ga namestite okoli trebuha in shujšate. Čarobno: "Brez muk odstranite nezaželeno maščobo, omejite celulit, zgubite težo in si sprostite mišice. Vse to, medtem ko počivate, sedite, stojite ali pospravljate v udobju vašega doma. Sauna Belt je izdelek, s katerim se lahko osredotočite na najbolj problematične dele telesa." Gledalcu potrošniku, ki ima kolikor toliko normalno razvito pamet, je jasno, da je nateg, če ne zaradi drugega, zato ker je prezentacija narejena tako amatersko, da jo je muka gledati. A glej ga zlomka, na portalu Lepa-si.com, kjer večinoma razpravljajo o hujšanju, na forumu pade vprašanje, ali naj si ga neka ženska kupi ali ne, ker bi rada shujšala. Večina odgovorov ji seveda razloži, da je to nateg, a vseeno se najde neka bejba, ki verjame, da ji je sauna belt pomagal pri hujšanju. Saj sem vam rekla - vse je stvar perspektive.

In natančno tako je s hudojčki. Za tiste, ki ste prvič v življenju odprli tale časopis, naj povem, da so to predmeti, ki jih v rubriki Hudo na dnu tretje strani Provokatorja, se pravi točno v tem časopisu, že tri leta opisuje in fotka Saša Eržen. Rubrika je resda na razmeroma skritem mestu, a ker je kratka in jedrnata - fotka in en odstavek teksta -, je, kot pravi njena avtorica, čtivo za tiste, ki časopise berejo od zadnje strani naprej. No, skratka: ti predmeti so ljubkovalno poimenovani hudojčki. So tisti presežek potrošniške družbe, ki je tako bedast, da si zasluži omembo v časopisu. A ker je časopis potrošni dnevni material, je prav, da ostanejo zapisani tudi v zgodovini, torej v knjigi 101 hudo, ki je idealno branje za stranišča: majhna, priročna, ena stran zgodbe in fotografija.

No, super, ampak še vedno čisto zares ne vemo, kaj so hudojčki. "Hudo so stvari, ki štrlijo iz povprečja. Ob njih so se tudi odrasli zmožni po otroško začuditi. Presenetijo pa lahko pozitivno ali negativno, čeprav imam rajši take, ki človeka spravijo v smeh," je razložila Saša. So stvari, ki so vse okoli nas, pa jih opazijo le redki, ponavadi taki, ki imajo poseben gen za bizarnosti, da v na videz vsakdanjem potrošniškem predmetu opazijo idejo več. Saša je prekaljena iskalka hudojčkov: "Skoraj v vsakem katalogu in vsaki trgovini je mogoče najti vsaj en hudo in verjamem, da tudi v vsakem slovenskem gospodinjstvu. Veliki trgovski centri so zakladnica hudojev, da o internetu ne govorim, ampak tja se zatečem le v skrajni sili ali če je kaj res neverjetno hudo."

Toda spet smo pri perspektivi pogleda na vsakdanje predmete. Med zapisi v knjigi vtisov na razstavi hudojčkov v KUD-u France Prešern v Ljubljani je tudi eden, kjer se zapisovalka zaskrbljeno sprašuje, kam gre svet, če obstajajo ti predmeti, ki jih ona sama niti opazi ne več, ker se ji zdijo preveč vsakdanji. Eden izmed obiskovalcev pa se je spraševal, zakaj hudiča se potrebujejo after seks robčki. Evo, to je esenca hudojčkov - perspektiva. Krog konoserjev bizarnosti se ob hudojčkih neizmerno zabava, uživa in v letih pisanja rubrike je nastala skupina ljudi, ki bolj ali manj redno prispevajo zamisli za rubriko. Za prepoznavanje hudojev morate imeti poseben čut za humor, distanco do potrošniške družbe, hkrati pa odprtost in strpnost, ki vam omogoča, da se potikate po najbolj neverjetnih prodajnih krajih, ki so navadno neizčrpen vir zabave. Nikakor pa ne smete imeti zbirateljske žilice, ker potem se vaše knjižne omare hitro napolnijo s stotinami popolnoma nepotrebnih lovilcev prahu. Če pa si vseeno želite vsaj en predmet s presežkom, ga lahko kupite na dražbi v KUD-u, kjer jih po ceni od 999 tolarjev navzgor ponuja TV-shopov glas Boštjan Napotnik - Napo. Izkupiček gre v dobrodelne namene - denar bodo dobili grafitarji Zek Crew.