Vanja Pirc

5. 6. 2008  |  Mladina 23

Pomoč in pritiski

Rajko Gerič je v preteklosti urejal časopis, ki ga je finančno podpirala Zalokar Oražmova

Rajko Gerič se ne bo nikoli uklonil

Rajko Gerič se ne bo nikoli uklonil
© Matej Leskovšek

Nedavno smo bili priča precej ostremu dopisovanju med poslanko Zaresa Cveto Zalokar Oražem in odgovornim urednikom informativnega programa na TV Slovenija Rajkom Geričem. Zgodba je znana. Urednica oddaje Odmevi, v kateri naj bi govorili o regionalizaciji, je povabila Zalokar Oražmovo, ki naj bi kot edina opozicijska poslanka soočila mnenja z ministrom za lokalno samoupravo Ivanom Žagarjem. Nekaj ur pred oddajo je nato urednica poslanko obvestila, da soočenje odpade, ker so se odločili pokriti drugo temo. A na koncu so vseeno spregovorili o regionalizaciji, le da je kot edini gost nastopil minister Žagar.
Zalokar Oražmova je odločitev TV Slovenija razumela kot svojevrstno razumevanje »uravnoteženega« poročanja, zato je Geriču poslala protestno pismo. Gerič pa je njene očitke odločno zavrnil z besedami, da je šlo za uredniško odločitev in da ne bo dopustil, da poslanka izvaja politične pritiske na TV Slovenija.
Ob tako ostrih besedah se zdi skorajda neverjetno, da sta Zalokar Oražmova in Gerič v preteklosti sodelovala, in to prav na področju medijev. Pa čeprav le posredno. Gerič je bil od leta 1991 do leta 2006, ko je dobil sedanjo visoko funkcijo na TV Slovenija, ob televizijskem delu tudi odgovorni urednik brezplačnega časnika Domžalsko-kamniške novice. Časnik je v zasebni lasti podjetja Clip Domžale, d. o. o., Gerič pa ni bil nikoli njegov solastnik. Kakšna je povezava med časnikom, ki ga je nekoč urejal Gerič, ter poslanko Zalokar Oražmovo? Slednja je bila celo desetletje, od leta 1994 do leta 2004, županja Občine Domžale. Občina Domžale pa je leta finančno pomagala Domžalsko-kamniškim novicam. Sprva s pomočjo pogodbe o sofinanciranju nekaterih vsebin, pozneje pa s financiranjem t. i. Zelene strani časnika, ki je navadno namenjena predstavitvi okoljevarstvenih projektov.
Občina Domžale pa omenjenemu časniku ni le sofinancirala vsebin, pač pa je izdajatelju časnika pred leti v najem oddala tudi prostore. A ker podjetje Clip Domžale občini ni plačevalo najemnine, ji danes dolguje okoli 20.000 evrov, občina pa neplačano najemnino izterjuje po sodni poti. Občina Domžale sicer v zapletu ne vidi ovir za nadaljnje sodelovanje, saj pravijo, da se letos o sofinanciranju še niso dogovorili, »imamo pa že predlog Domžalsko-kamniških novic, da na tem področju sodelujemo tudi letos«.
Gerič sicer z zgodbo o neplačani najemnini nima nič. Zagotovil nam je, da se sam s poslovno politiko, plačami, honorarji, najemninami in ostalimi finančnimi zadevami ni nikoli ukvarjal in za to tudi ni imel pristojnosti. Danes za Domžalsko-kamniške novice, s katerimi sodeluje že vse od ustanovitve pred 17 leti, le še vsake toliko brezplačno spiše uvodnik.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članke za daljše obdobje, se morate prijaviti. Prijavite se . Ostala ponudba naročniških paketov se nahaja TUKAJ.

Celotna številka Mladine je vaša za 3,7 evra. Za nakup tedenskega dostopa do vsebine pošljite SMS z vsebino MLADINA2 na številko 7890.

 
Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

  • Tedenski zakup ogleda člankov
    3,7 €
  • Polletni zakup ogleda člankov
    75 €
  • Letni zakup ogleda člankov
    149 €
  • Spletna Mladina - mesečna naročnina na spletne vsebine, prekini kadarkoli
    14 €

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.